یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

دکتر فرزام دلارام،شهردار کلاچای مطرح کرد:تغییر سیما منظر شهری از مهمترین اقدامات ما از بدو ورود

اختصاصی پایگاه خبری رایان خبر، بزودی شاهد حضور پلیس راهور در شهر کلاچای خواهیم بود

تا تابستان سال پیش رو پروژه تقاطع غیر همسطح کلاچای به مرحله بهره برداری می‌رسد

گزارش اختصاصی کپی برداری نشود،دکتر فرزام دلارام، شهردار کلاچای در مصاحبه رادیویی که دیروز پنجشنبه ۱۶ بهمن داشت ابتدا به بیوگرافیکی شهر کلاچای پرداخت و گفت:براساس آخرین آمار ۱۳۹۵ شهر کلاچای ۱۲ هزار و ۳۷۹ نفر جمعیت و ۴۳۲۲ خانوار سرشماری گردید.
وی افزود: وسعت شهر کلاچای هم در حوزه محدوده شهری ۴۶۷ هکتار و براساس طرح جامع مصوب ۱۳۹۷ ؛ ۴ میلیون ۷۲۵ هزار متر است .

دلارام در ادامه شهر کلاچای را شهری با ظرفیت مهم در حوزه گردشگری بر شمرد و تصریح کرد: این شهر ۴ و نیم کلیومتر نوار ساحلی با چشم اندازی بکر و دست نخورده دارد که با توجه به پتانسیل بسیار بالا در مقابل شهرهای همطراز در استان مازندارن، خیلی جای کار داریم و ان شالله با برنامه های موجود سعی داریم بیش از پیش در این حوزه کار کنیم تا بیشتر شاهد حضور گردشگران و سرمایه گذران حوزه گردشگری و بخش خصوصی در این منطقه باشیم.

وی همچنین از مهم ترین محصولات شهر کلاچای مرکبات ، چای، برنج و کیوی نام برد.

شهردار کلاچای سپس یکی از مهمترین برنامه های شهرداری کلاچای را از بدو ورود خود تغییر اساسی در سیما و منظر شهر ی دانست و اضافه کرد: رنگ آمیزی جداول دورن شهری, توسعه دفصای سبز و اِلِمان شهری ،روشنایی و سنگ فرش از جمله کارهایی بوده که با توجه به مدت کوتاهی که شروع به کار کردیم انجام شده است.
وی افزود : تغییر و تحول در این شهر شروع شده و این مهم را تا زمانی که من توفیق خدمت برای مردم شهر کلاچای داشته باشیم انجام خواهم داد. چرا که معتقدم شهر ابتدا باید در سیما و منظر جذابیت خود را داشته باشد تا بتوانیم در بحث گردشگری و صنعت جذب توریست رونق داشته باشیم.

دلارام در ادامه به بحث مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: نگاهی که بنده قبلا به مجموعه شهرداری داشته ام با نگاهی که خودم قریب به دوماه توفیق خدمت در مجموعه شهرداری دارم بسیار فرق دارد و این را در جلسات متعدد بیان کردم که نیروهای شاغل در شهرداری بسیار نیروهای زحمتکشی هستند و امروز بنده مدافع سرسخت عملکرد ایشان هستم و از آنجایی که خودم کارمند رسمی وزارت راه و شهرسازی هستم و بخشی از کارم در حوزه ماشین آلات بوده و بعد از بعهده گرفتم کارم در شهردای جلسات منظم ستاد بحران را در شهرداری تشکیل دادیم و پیرامون مباحثی همچون آمادگی ماشین آلات و مقابله با بحران های احتمالی بوده که شهرداری در خصوص این بحرانها هیچ مشکلی نخواهد داشت.

شهردار کلاچای در خصوص روشنایی معابر شهری گفت: با توجه به بازدید های مکرر به همراه رییس محترم اداره برق داشته ایم اخیرا اقدامات ملموسی را مردم در این خصوص در سطح شهر شاهد هستند بطوریکه در بخش مرکزی شهر کلاچای مشکل روشنایی برطرف شد.

وی در ادامه در بخش دوم سخنان خود در خصوص بحث پلیس راهور اظهار داشت:
متاسفانه در شان مردم کلاچای نیست که قریب به دو سال از داشتن پلیس راهور محروم باشند.
وی افزود: با ریاست محترم راهور شهرستان چابکسر صحبتهایی شده و ایشان قول مساعدی در خصوص حضور دائمی نیروی راهور را داده اند که با پیگیری هایی که انجام خواهم داد ان شالله بزودی شاهد حضور پلیس راهور در شهر کلاچای خواهیم بود.

دلارام همچنین در مورد بازار هفتگی خاطرنشان کرد:زمین بازار هفتگی به مساحت یک هکتار در بهترین نقطه شهر کلاچای واقع شده و ارزش این زمین بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که بصورت یک ضلع آن در رودخانه و یک ضلع در ساحل است و ما میتوانیم بزرگترین بهره و استفاده را از این زمین ببریم.
وی یادآور شد: کسانیکه هستند که با سرمایه های هزار میلیاردی حاضر به سرمایه گذاری در این زمین هستند و این نوید تحولی بزرگ در شهر کلاچای است.
دلارام بیان کرد: اگر مردم از بنده حمایت بکنند من این قول را خواهم داد که این معضل را با کمک و همراهی مردم عزیز حل خواهم کرد.

وی سپس در مورد بحث تقاطع غیر همسطح که یکی‌از پروژه های وزارت راه و شهرسازی است افزود: این یک پروژه ملی با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پس از شروع به کار نماینده جدیدمان اقدامات مثبتی صورت گرفته و با پیگیری ایشان هزینه بالغ ۵ میلیارد تومان اعتبار برای شروع به کار مجدد این پروژه اعتبار خوبی در نظر گرفته شده و پیش بینی میکنیم تا تابستان سال پیش رو این پروژه افتتاح و به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

شهردار کلاچای در خصوص پارکینگ نیز گفت:یکی از معضلات شهر کلاچای پارکینک می باشد و از همین تریبون بنده اعلام میکنیم کسانیکه قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارد این اراده همکاری صدر درصدی از جانب بنده در این راستا وجود دارد .

بحث فاضلاب شهری از دیگر مباحثی بود که شهردار کلاچای در خصوص آن گفت:بحث فاضلاب شهری مربوط به اداره آبفاست و جمع آوری آبهای سطحی مربوط به شهرداری می باشد و بنده و مجموعه شهرداری در حوزه جمع آوری آبهای سطحی در خدمت مردم کلاچای هستیم.
گزارش: زهرا رگان

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …