یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

صف بندی یکپارچه مدیران انزلی برای بازسازی ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران

اختصاصی/ گزارش: فرداد همت زاده

در راستای میزبانی انزلی از مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور:

صف بندی مدیران انزلی برای بازسازی ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران

تیم فوتبال ملوان انزلی در ششم خرداد ماه سال‌جاری در بازی با تیم فوتبال ماشین سازی تبریز به لیگ برتر کشور صعود کرد و بار دیگر استان گیلان در جام لیگ برتر ها قرار گرفت. از آنجایی که تیم های فوتبال شهرستان های رشت، انزلی تالش و آستارا در لیگ برتر و لیگ یک حضور دارند ، گیلانی‌ها بسیار مصرند تا مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در استان گیلان برگزار گردد.اما طبق خبر خبرگزاری فارس که در تاریخ ۳۱ خرداد منتشر شد، مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان ورزشگاههای گیلان را به دلیل فرسودگی و عدم داشتن استانداردهای لازم دارای شرایط میزبانی از مسابقات لیگ برتر و لیگ یک کشور را ندانست.

بندر انزلی از دیر باز به « شهر قهرمان پرور » و «شهر قوهای سفید ملوان » معروف است و ورزش بخصوص فوتبال با خون و گوشت مردمان این شهر عجین است.

این شهر یکی از شهرهایی است که تعداد قهرمانان بیشماری را در زمینه های مختلف ورزشی پرورانده است و از جایگاه بالایی در ورزش کشور برخوردار می‌باشد بنابراین استحقاق میزبانی مسابقات لیگ برتر کشور را بیشتر از همه دارا ست و در این زمینه نیز علام آمادگی نموده است.

از سویی چون موافقت سازمان لیگ( afc) برای برگزاری مسابقات داشتن ورزشگاه استاندارد است، مجموعه مدیریت شهرستان انزلی بخصوص مدیریت شهری این شهر ( مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر) تمام ظرفیت شهرستان را جهت تکمیل هرچه سریعتر ورزشگاه تختی( زنده یاد سیروس قایقران) بسیج نموده و در یک اقدام جهادی در صدد است تا از این فرصت اندک باقیمانده بتوانند هرچه سریعتر موافقت afc را برای میزبانی بگیرند.

و بدین مننظور طی جلسه ای فوق العاده و علنی در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر انزلی با موضوع بررسی تکمیل پروژه بازسازی ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه، فرماندار، دادستان ، اعضای شورای تامین شهرستان انزلی، نماینده مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان، جمعی از مسئولین ادارات شهرستان انزلی و نمایندگان باشگاه ملوان برگزارشد و پیرامون چگونگی تکمیل و بازسازی ورزشگاه تختی( زنده یاد سیروس قایقران) در فرصت اندک به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندر انزلی در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه گفت: پس از قهرمانی شیرین« تیم ملوان» در لیگ آزادگان و صعود مقتدرانه این تیم پس از ۶ سال به لیگ برتر که جایگاه واقعی آن است، اشکالات ورزشگاه سیروس قایقران انزلی و الزامات سازمان لیگ برای برگزاری مسابقات در این استادیوم نگرانی‌هایی را برای هواداران و دوستداران ورزش در انزلی به وجود آورده است.

وی افزود : به همین دلیل به جهت هماهنگی و تسریع در عملیات بهسازی و رفع نواقص اعلامی از سوی سازمان لیگ این جلسه پس از درخواست جلسه فوق‌العاده از سوی فرماندار محترم با حضور نماینده محترم ،دادستان محترم ریاست محترم دادگاه ،اعضای محترم شورای تامین برگزار گردید تا هماهنگی‌های لازم میان ادارات و تقسیم وظایف این آنها صورت می‌گیرد.

شعبان جعفری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه پای کار آمدن شهرداری و سایر ادارات شهرستان رافع مسئولیت اداره ورزش و جوانان و هیئت فوتبال نیست تصریح کرد: با توجه به اینکه ملوان آبروی شهر است و زمان زیادی نیز تا شروع لیگ باقی نمانده است از طرفی این موضوع مطالبه بحق مردم شهر انزلی می باشد ما نمی‌توانیم تنها به انتظار تخصیص اعتبارات اداره ورزش و جوانان جهت تکمیل ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری با همه محدودیت هایی که دارد از هفته گذشته به موضوع ورزشگاه ورود کرده و اقدامات اولیه از قبیل نقشه برداری را آغاز نموده است.

وی افزود: در این جلسه مصوبات لازم جهت اجرای پروژه با همت اعضای شورای شهر انجام خواهد شد که با حضور جناب فرماندار ،ریاست محترم دادگستری و اعضای محترم هیئت تطبیق مصوبات شورا امید داریم تا تایید هیئت تطبیق مصوبات را نیز اخذ شود .

وی تصریح کرد: این را باید در نظر بگیریم که شهرداری تنها میتواند در بخش‌های عمرانی بر اساس بودجه مصوب خود آن هم پس از رفع موانع قانونی ورود نماید و بسیاری از ایرادات اعلام شده مربوط به متولیان مثل اداره ورزش میباشد که هماهنگی این نهادها را می طلبد.

رئیس شورای شهر انزلی بیان داشت : ورود شهرداری به امور عمرانی ورزشگاه مستلزم ارائه نقشه اجرایی و رفع موانع اداری توسط اداره کل ورزش و جوانان است که در جلسه امروز اعلام شد: نقشه اجرایی ظرف ۴۸ ساعت آینده برای شهرداری و سایر ادارات ارسال میگردد.

شعبان جعفری سپس با اعلام اینکه در این جلسه از روسای ادارات دعوت کردیم تا به نوبه خود قدمی برای رفع نواقص این ورزشگاه بردارند عنوان کرد : برای مسئولین استان گیلان شایسته نیست که یک تیم لیگ برتری در استان داشته باشند اما یک ورزشگاه استاندارد جهت برگزاری بازی در لیگ برتر نداشته باشند .

وی ضمن تشکر از حمایت همه مسولیت حاضر در جلسه ادامه داد: با همدلی، تعامل و پیگیری می توانیم بخشی از الزامات سازمان لیگ را در خصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه انزلی را برطرف نماییم.

در ادامه خلیلی ، شهردار انزلی نیز در این جلسه اظهار داشت : اگر موارد منع قانونی ورود شهرداری و اجرای امور عمرانی در ورزشکاران نیز رفع گردد هرچند شهرداری جهت تسریع امور کارهای اولیه را انجام داده است .

شهردار بندر انزلی بیان داشت: شهرداری آمادگی دارد تا هرچه سریعتر نسبت به اجرای جدول گذاری, آسفالت مجموعه ,اجرای هدایت آب های سطحی و محوطه سازی با هماهنگی سایر ادارات از قبیل آبفا اقدام نماید و پیمانکار مورد نظر هم مشخص است و روال اداری را طی مند شروع به کار خواهیم کرد.مدیریت شهری بندر انزلی تاکید کرد: برای اینکه زودتر و در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برسیم پیشنهاد میکنم زمانبندی دقیقی صورت گیرد و دستگاههای دخیل در این امور تقسیم کارکنند تا انشالله با کمک و همکاری همدیگر بتوانیم تا قبل از برگزاری مسابقات لیگ برتر این ورزشگاه را آماده کنیم و پیش مردم فهیم انزلی روسفید باشیم.

دنیا مالی ، نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیزنماینده مردم انزلی نیز با اشاره به تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی سفر اخیر ریاست جمهوری به استان گیلان جهت بازسازی و تکمیل پروژه ورزشگاه تختی( سیروس قایقران) انزلی به شرکت توسعه خاطر نشان کرد: مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری برای تکمیل و بهسازی و تکمیل پروژه ورزشگاه زنده یاد قایقران آماده است و برای بازسازی این ورزشگاه همکاری یکپارچه همه مدیران شهرستانی و حتی استان را می‌طلبد تا هرچه سریعتر آماده میزبانی مسابقات لیگ برتر باشیم.

فرماندار و دادستان و دیگر مسوولین حاضر نیز نظرات سازنده ای در راستای پیشبرد اهداف این جلسه ارائه نمودند.

گزارش: فرداد همت زاده

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …