یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

شهردار لنگرود در جمع خبرنگاران مطرح کرد: توجه به زیرساخت‌های شهری از اولویت اصلی مدیریت شهری لنگرود /تحقق ۵۰ درصدی بودجه شهرداری در نیمه اول سال‌جاری/ آسفالت تمام کوچه های دارای زیرسازی و لوله گذاری تا پایان سال ۱۴۰۳

شهردار لنگرود در جمع خبرنگاران مطرح کرد: توجه به زیرساخت‌های شهری از اولویت اصلی مدیریت شهری لنگرود تحقق ۵۰ درصدی بودجه شهرداری در نیمه اول سال‌جاری همه کوچه های دارای زیرسازی و لوله گذاری تا پایان سال ۱۴۰۳ آسفالت می‌شوند

زهرا رگان/ شهردار لنگرود در اولین کنفرانس خبری با اصحاب رسانه شهرستان که عصر روز سه شنبه در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد ، بیان داشت: نگاه من نگاه زیرساختی است اما به کارهای زیباسازی شهری هم اهمیت می دهیم.

وی با بیان اینکه بنده دوست ندارم ،شهر لنگرود با توجه به پتانسیلی که دارد در زمینه زیرساخت ها با عقب ماندگی روبرو شود ،یکی از اقدامات زیربنایی شهر لنگرود را در دوره مدیریتی خود لوله گذاری ها عنوان نمود و به ۲ پروژه خیابان آزموده و خیابان ۳۵ متری اشاره کرد که مبالغ حدود ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مناقصه پروژه خیابان آزموده انجام شده و مراحل قانونی و اداری در حال انجام است که در مهر ماه پیمانکار آن مشخص و قرارداد بسته می شود.

صادق پور در ادامه از تحقق نیمی از بودجه سال جاری شهرداری لنگرود خبر اد و گفت: بودجه مصوب سال‌جاری شهرداری لنگرود از سوی اعضای محترم شورای اسلامی شهر ۲۲۵ میلیارد تومان بودجه که از ابتدای سال جاری تاکنون نیمی از این بودجه محقق شده است.

تحقق ۵۰ درصدی بودجه شهرداری در نیم سال نخست سال‌جاری

وی افزود: در حالی نیمی از بودجه سال جاری شهرداری لنگرود محقق شده که برای شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر هیچ بودجه ای از نفت و گاز برای شهروندان واریز نمی شود و مبالغ ارزش افزوده نیز تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

شهردار لنگرود در ادامه سخنان خود از پرداخت ۱۹ میلیارد از بدهی سنوات گذشته مربوط به پیمانکار از بودجه سال‌جاری شهرداری خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است تا اول زیرساخت ها را اصلاح کنیم تا در ادامه روند بتوانیم کارهای روبنایی خوبی برای شهروندان انجام دهیم.

سیستمی کردن امور اداری شهرداری

به منظور صرفه جویی در وقت ارباب رجوع سیستمی کردن امور اداری جهت تسریع در روند کارها در شهرداری خبر دیگری بود که شهردار لنگرود در جمع خبرنگاران مطرح نمود و گفت: بمنظور کاهش فاصله ها و صرفه جویی در وقت ارباب رجوع و پیشگیری از ایجاد رانت سیستمی کردن کارها در شهرداری لنگرود از یک ماه پیش آغاز شده است.

وی در خصوص مدیریت پسماند شهری نیز اظهار داشت: محیط زیست و مدیریت پسماند ۲ موضوع مهم برای بنده است بنابراین برای جایگاه موقت زباله با یکی پیمانکار قرارداد بسته شده است که از ماه گذشته فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز نموده است.

وی یادآور شد: به میزان زباله ای که از سطح شهر جمع آوری و به پیمانکار مربوطه داده می شود حتی یک کیلوگرم دورریز و سوزاندنی و دفنی نداریم و همه ی زباله ها به صورت کامل تفکیک و بازیافت می شوند.شهردار لنگرود خاطر نشان کرد: اگر این کار بعد از ۲ ماه توسط دستگاه های مربوطه تایید شود در مقیاس بزرگتری از سطح شهر انجام خواهد شد.

کار احداث سالن اول در مکان ساخت احداث کارخانه کمپوست در حال انجام است

وی با بیان اینکه لنگرود یکی از شهرهای پرتراکم استان و بلکه کشور پسماند و محیط زیست را یکی از مهمترین اولویت های خود در زندگی حقیقی و حقوقی اش عنوان کرد و گفت: ۲ سال برای کارخانه کمپوست لنگرود اعتبار در نظر گرفته نشده بود که طی این مدت تلاش کردیم اعتبار لازم را برای آن از مسؤولین بگیریم و کار احداث سالن اول در مکان ساخت احداث کارخانه در حال انجام است.

تفکیک زباله از مبدا عامل اصلی کاهش زباله و نجات محیط زیست

صادق پور با بیان اینکه با توجه به نوع زباله های گیلان و آب و هوای این استان، احداث زباله سوز در گیلان سفارش نمی شود، افزود: در جامعه امروز نیاز است تا تفکیک زباله از مبدا توسط هر شهروند در خانه انجام شود که این علاوه بر کاهش زباله برای محیط زیست نیز مؤثر است.

شهردار لنگرود به دغدغه شهروندان لنگرودی درباره سگ های بلاصاحب، بیان کرد: در خصوص سگ های بلاصاحب، فضایی برای جراحی، درمان، عقیم کردن، پلاک گذاری، رهاسازی و … آنها در نظر گرفته شد ه است.

وی در خصوص برنامه های فرهنگی شهرداری گفت: جشنواره نقاشی« تورنگ» چند ماه پیش برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود صادق پور در ادامه به بیان یکی از مطالبات دیرینه مردم لنگرود اشاره کرد و گفت: شهروندان لنگرودی از سال ۱۳۹۵ چشم انتظار طرح تفصیلی بودند که با پیگیری های کارشناسان شهرداری و حمایت اعضای محترم این طرح به تصویب رسید و هم اکنون کارها براساس طرح تفصیلی تایید شده انجام می شود.

همه کوچه های دارای زیرسازی تا پایان سال ۱۴۰۳ آسفالت می‌شوند

شهردار لنگرود سپس به حجم بالای آسفالت در چند ماه گذشته در شهر لنگرود خبر داد و افزود: طی چند ماه گذشته بسیاری از خیابان ها و کوچه های پرتردد سطح شهر آسفالت شده اند و طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده، تا پایان سال ۱۴۰۳ همه کوچه هایی که دارای زیرسازی و لوله گذاری برای هدایت آب های سطحی باشند ، آسفالت می شوند.

آسیب دیدگی رودخانه لنگرود به دلیل عدم نگهداری درست

صادق پور رودخانه وسط شهر لنگرود را یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های این شهر عنوان کرد و یادآور شد: رودخانه لنگرود دارای ظرفیت بالایی است که به دلیل عدم نگهداری درست، دچار مشکلاتی شده در ایام گذشته به سمت رودخانه هدایت و باعث آلودگی آن شده است ، برای سرمایه گذاری در زمینه توسعه ث در این رودخانه ابتدا باید این مشکلات حل شود و سپس کارهای روبنایی و زیباسازی برای استفاده عموم شهروندان انجام گیرد.

شهردار لنگرود، همچنین از حضور مشاور برای اجرای کار در رودخانه لنگرود، خبر داد و گفت: طرح مذکور تا پایان شهریور امسال به اتمام می رسد و بعد از آن نیز بودجه و فازبندی آن مشخص می گردد که بنا بر ظرفیت و توانایی شهرداری لنگرود انجام خواهد شد.

حقوق و مزایای پرسنل شهرداری در یک سال اخیر به موقع پرداخت شده است

وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته حقوق ، مزایا و بیمه تأمین اجتماعی کارکنان شهرداری به موقع پرداخت شده است، مهمترین عاملی عدم پرداخت به موقع حقوق پرسنل شهرداری ها را فقدان شجاعت لازم مدیریت شهری دانست و گفت: اگر کارها براساس برنامه ریزی و مطابق با واقعیت ها باشد هم کارها بخوبی انجام می شود و هم موجب درآمدزایی و پرداخت به موقع حقوق کارکنان و رضایتمندی آنان میگردد.

شهردار لنگرود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ضرورت وجود خانه های سنتی جهت جذب توریسم در پارک فجر گفت: از ۲ ماه پیش برنامه ریزی جهت احداث خانه سنتی روستایی در پارک فجرمطرح و در حال برنامه ریزی طرح و تخصیص بودجه آن هستیم که طبق آخرین تصمیم، موزه مردم شناسی در طبقه اول پیش بینی شده و طبقه دوم نیز به بخش خصوصی واگذار می شود.

صادق پور در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چقدر از نخبگان بومی در کارگروه های مختلف تخصصی برای مشاوره در امور مختلف مدیریت شهری بهره می‌گیرد، گفت: از ابتدای حضورم در شهر لنگرود جهت استفاده از نخبگان اقدامات لازم صورت گرفته و از افراد متخصص در زمینه های مختلف دعوت بعمل آمد اما با استقبال خوبی مواجه نشدیم.

وی یادآور شد: بعنوان نمونه در چند ماه گذشته از حدود ۲۰ مسکن ساز شهر دعوت کردیم تا جلسه ای داشته باشیم که فقط ۲ نفر آمدند و دیگر خبری نشد.صادق پور خاطرنشان کرد: با گروه های فرهنگی نیز جلسه ای برگزار شد که خروجی آن جشنواره بزرگ نقاشی تورنگ شد که بعد از اتمام جشنواره دیگر خبری از دوستان نشد که البته شاید این اشکال از بنده باشد که فرصت نکردم تا بیشتر در خدمت آنان باشم البته ممکن است برخی افراد هم تمایلی به کار با شهرداری نداشته باشند.

عذرخواهی رییس شورای شهر لنگرود بابت عدم ساماندهی دستفروشان

رییس شورای شهر لنگرود نیز در ادامه ضمن بیان عملکرد شورای ششم به وضعیت دستفروشان اشاره کرد و گفت: ما در تبلیغات انتخاباتی خودمان قول داده بودیم تا سد معبر لنگرود را حل کنیم که علی رغم تلاش های زیاد و مستمر از جمله تعیین ٩٠ غرفه در پارک بازار، با امکانات همچون؛ نور و نصب دوربین آماده شده است که متاسفانه در طول دو سال و بنا به دلیل قانع کننده ای که مدیریت شهرستانی دارند این طرح تاکنون تحقق نیافته و به نتیجه نرسیده است که این بابت از مردم شریف شهرستان عذرخواهی می‌کنیم.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …