یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

چرا استان گیلان با توجه به نیروگاه های متعدد و تولید زیاد برق باید مشکل برق داشته باشد؟


با توجه به نیروگاه های متعدد برق شامل، نیروگاه های حرارتی، سیکل ترکیبی، بادی، آبی، مولد مقیاس کوچک در استان گیلان که منجر به تولید بالای برق در استان می شود، چرا استان گیلان باید در زمینه برق با مشکل مواجه باشد؟


میزان تولید بالای انرژی این شبهه و انتقاد را به وجود می آورد که چرا استان گیلان که خود تولید کننده بزرگ برق در کشور می باشد در تابستان و یا دیگر اوقات سال باید با مشکلات قطعی برق یا خاموشی مواجه باشد.


جوابیه:
ضمن تشکر از مساعدت ها، همکاری، تعامل سازنده و تیزبینی شما رسانه محترم در راستای رسالت های خطیر رسانه ای، به استحضار می رساند، در سال جاری با توجه به افزایش دما و میزان رطوبت استان، مصرف برق با 8.3 درصد رشد به عدد ۲۲۲۴مگاوات رسید درحالی که میزان مصرف سال قبل ۲۰۵۳مگاوات بود. که این عدد، با توجه به پیش بینی رشد 4تا5 درصد برای سال جاری دور از انتظار بود و این میزان رشد مصرف، موجب شد تا میزان مصرف استان از میزان تولید عملی استان که ۲۲۰۰حدود مگاوات است پیشی بگیرد.


در واقع، موکدا و مجددا به استحضار آن رسانه محترم می رساند که میزان مصرف برق مشترکان استان گیلان از میزان تولید عملی نیروگاه های برق موجود در استان بیشتر می باشد
.


نکته دیگر که باید به استحضار آن رسانه مسئول برسانیم این است که مدیریت اختصاص برق به استان ها، بر عهده دیسپاچینگ ملی می باشد و دیسپاچینگ ملی مسئولیت مدیریت برق کشور را بر عهده دارد. مضافا اینکه، برق تولیدی نیروگاه های سراسر کشور وارد شبکه سراسری برق می شود و برق هیچ استانی به مصرف همان استان نمی رسد. اختصاص برق تولید شده در نیروگاه های کشور برعهده دیسپاچینگ ملی بوده که بر اساس شاخص های فنی و ویژگی های خاص شبکه برق هر استان، مدیریت لازم در این خصوص انجام می شود.


خواهشمند است دستور فرمایید جوابیه فوق از طریق آن رسانه محترم به مردم شریف استان گیلان اطلاع رسانی شود
.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …