جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳
×
بازدید  اصحاب رسانه گیلان از پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت سیاهکلده لنگرود
  • دی ۲۱, ۱۴۰۲
  • بازدید  اصحاب رسانه گیلان از پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت سیاهکلده لنگرود

    زهرا رگان/ مدیر مجری طرح پست‌های معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان در بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلان از پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت سیاهکلده لنگرود  از افزایش ۲۸ درصدی ظرفیت ترانسفورماتورهای پست سیاهکلده لنگرود خبر داد و گفت: این پست یکی از پست‌های بزرگ برق منطقه‌ای گیلان است که جهت افزایش ظرفیت و طرح توسعه  با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان  در حال اجرا می‌باشد

    محمد افتخاری خاطر نشان کرد: این پست  نقش بسیار مهم و حیاتی در تأمین انرژی منطقه  بخصوص در شرق گیلان دارد و  یکی از پست های بزرگ  و تاثیر گذار برق منطقه ای گیلان است .

    مدیر مجری طرح پست‌های معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان در ادامه  به اصلاح ، بهینه سازی و پایش ترانسفورماتور در پست سیاهکلده لنگرود  اشاره کرد و گفت:  یکی از اهداف ما در پست سیاهکلده لنگرود پایش، اصلاح ، بهینه سازی و  افزایش ظرفیت ترانسفورماتورها  است که باید قبل از زمان اوج مصرف بار (  خرداد سال آتی) انجام شود.
    او افزود:  کار ما در حال حاضر توسعه بخش ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت سیاهکلده است که در دو فاز؛  (فاز اول شامل ؛ نصب دو فیدر و فاز بعدی که چند ماه بعد  در ضلع دیگر این پست انجام خواهد گرفت و شبیه به همین  فیدر  است)می‌باشد.

    او خاطرنشان کرد:  فاز اول این پروژه ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا چند ماه آینده به مدار خواهد آمد.

    افتخاری یادآور شد:  زمانی که فیدرها آماده شدند به خطوط وصل خواهند شد و بارگیری خطوط افزایش می‌یابد .

    او گفت:یکی از این خطوط  پست لاهیجان ۱ را پوشش می‌دهد و دیگری نیز  خطوط  پست آستانه اشرفیه  را تقویت می‌کند.
    وی با بیان اینکه ما پروژه‌های متعددی در شبکه برق منطقه ای گیلان داریم ، اظهار داشت: در حال حاضر  ۱۵ پروژه  همزمان در استان گیلان  با اعتباری بالغ بر یک ۱/۳۰۰ میلیارد تومان  در حال اجرا هستند.
    افتخاری با بیان اینکه  کارهای متفاوتی در پست‌های مختلف استان گیلان در حال انجام  است گفت:برق منطقه ای گیلان  در صدد احداث پست جدیدی بنام « پست رودبنه  » است که با احداث آن پست‌های مسیر کیاشهر ،کوچصفخان و  لشت نشا  تقویت خواهند شد.

    او یادآور شد: با احداث پست رودبنه به پست سیاهکلده کمک  شده و این پست بیشتر به باردهی  در شرق گیلان متمرکز می‌شود.
    افتخاری خاطر نشان کرد: استان گیلان در حال حاضر حداقل به  ۴ پست جدید ۲۳۰ کیلو ولت  نیاز دارد تا جوابگوی مصرف بار در  ۵ سال آینده باشد .

    او با بیان اینکه میزان مصرف بار با جمعیت نسبت مستقیم دارد، بیشترین بار مصرفی برق را در استان گیلان، مختص  شهرستان رشت دانست.

    وی در ادامه تصریح کرد: با  تقویت ترانسفورماتور ، پست سیاهکلده لنگرود از ۲۵۰ مگاوات به ۳۲۰ مگاوات افزایش ظرفیت می‌باید.

    وی ارزش ریالی پست سیاهکلده لنگرود را بالغ بر هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در حال حاضر اگر برای احداث چنین مجموعه بزرگی بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

    افتخاری با اشاره به عمر مفید  ۳ الی ۵ دهه‌ای ترانسفورماتورها گفت: : ترانسفورماتورها برای پایداری بیشتر هر شش ماه یک بار باید  پایش و اصلاح شوند.

    شهرستان لنگرود دارای سه پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت سیاهلکده، پست شهید انصاری و پست ۶۳/۲۰ چمخاله می‌باشد.

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.