یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

درنشست رییس شورای شهر لنگرود و معاون عمرانی شهرداری با اصحاب رسانه شهرستان مطرح شد: افزایش ۲۵ درصدی بودجه سال آینده نسبت به امسال/اجرای پروژه راه سازی سه راه جاده چمخاله تا سه راه راه‌پشته در سال آینده/ پیشرفت ۶۱ درصدی کارخانه کمپوست / ارائه طرح لندفیل مرکز دفن زباله مادیان گوابر اطاقور به سازمان پسماند و دفتر مدیر کل شهری

درنشست رییس شورای شهر لنگرود و معاون عمرانی شهرداری با اصحاب رسانه شهرستان مطرح شد:

افزایش ۲۵ درصدی بودجه سال آینده  نسبت به امسال

اجرای پروژه راه سازی  سه راه جاده چمخاله تا سه راه راه‌پشته در سال آینده
پیشرفت ۶۱ درصدی کارخانه کمپوست
ارائه طرح لندفیل مرکز دفن زباله مادیان گوابر اطاقور به سازمان پسماند و دفتر مدیر کل شهری

اختصاصی/ زهرا رگان   آخرین نشست شهرداری و شورای شهر لنگرود  با اصحاب رسانه این شهرستان در سال ۱۴۰۱ با  عدم حضور شهردار که  حجت لاسلام فداکار رییس شورا و  مهندس شفیعی، معاون عمرانی شهرداری  در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.
در این نشست  حجت الاسلام فداکار عملکرد شورای ششم شورای اسلامی لنگرود را مثبت و رضایت‌بخش ارزیابی کرد و گفت: به غیر از تاخیر در انتخاب شهردار که تحت تاثیر عوامل مختلف بوده؛ در تمام مسائل به وظایف خود  خوب عمل کرده و  حتی در اغلب  موارد  فراتر از شوراهای شهرهای دیگر بوده است.

رئیس شورای شهر لنگرود پرداخت به موقع حقوق پرسنل و کارکنان شهرداری را یکی از درخواست های اصلی شورا از شهردار عنوان کرد و افزود: از مطالبات اصلی دیگر اعضای شورای شهر لنگرود از شهردار  صفر شدن زباله در مکان موقت دپوی زباله بوده که خوشبختانه  تا امروز هر دو  مسأله  عینیت پیدا کرده است.

وی در ادامه در جواب یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ شهرداری به چه می این است؟ گفت: بودجه سال آینده شهرداری لنگرود در سال ۱۴۰۲ مبلغ  ۲۲۵ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به امسال ، ۲۵ درصد  افزایش دارد.

وی همچنین به برنامه شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود در خصوص  ساماندهی دست فروشان و رفع  سد معبر اظهار داشت:  با توجه به آماده بودن جایگاه ساماندهی  در پارک بازار  لنگرود جهت انتقال دست فروشان به این مکان، متاسفانه به دلایل مختلف این امر تاکنون  تحقق  پیدا نکرده است.
  فداکار  در ادامه سخنان خود با  اشاره به اینکه  یکی از برنامه های مهم  شهرداری و شورای شهر لنگرود در سال ۱۴۰۲؛ اجرای پروژه راه سازی از ابتدای سه راه جاده چمخاله تا سه راه راه‌پشته است، گفت:  کلیات اولیه این طرح مورد موافقت قرار گرفته و در حال حاضر در دست مشاور طرح بوده  که با  موافقت نهایی  اجرایی شود.
وی افتتاح این طرح  را  در رفع مشکل سد معبر  بسیار موثری دانست .

یکی دیگر از سوالات خبرنگاران شهرستان وضعیت پارک بانوان بود اینکه این احداث این  پارک  در چه مرحله ای ایست ..
وی در پاسخ به این سوال گفت:  رایزنی های لازم  با سازمان چای جهت در اختیار قرار گرفتن مکان اداره چای لنگرود بعمل آمده و  موافقت اولیه طرح اتخاذ شده  که  با  پیگیری نماینده محترم پس از پایان ماه مبارک رمضان به طور جدی پیگیر این امر خواهیم بود.

فداکار  سپس به سوال مربوط به برنامه های فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود در سال آینده  چنین پاسخ داد : یقینا در تمام کارهای فرهنگی که در شهر لنگرود برگزار می‌شود حضور مجموعه شهرداری  کاملا مشهود است.
وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین برنامه های فرهنگی که آوازه آن در تمام جهان اسلام  رفته  برنامه وزین گروه ماح بوده که از حمایت همه جانبه مجموعه شهرداری و شورای شهر لنگرود برخوردار بوده است.
مهندس شفیعی نیز در خصوص پروژه های عمرانی شهرداری بخصوص کارخانه کمپوست که سوال اکثر خبرنگاران بود سخن گفت و افزود : کارخانه کمپوست لنگرود ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
و ی افزود: با احداث کامل سالن تخمیر که طبق قول پیمانکار مربوطه خرداد سال آینده به اتمام می رسد و نصب دستگاه  ورمی ترمز که   از شرکت آلمانی خریداری شده  کارخانه کمپوست لنگرود عملا  میتواند راه اندازی شود.

وی گام دوم  پروژه کارخانه کمپوست لنگرود را ساماندهی    مرکز دفن زباله  عنوان کرد و  گفت: «طرح لندفیل» ( ساماندهی مرکز دفن  مادیان گوایر اطاقور)  آماده شده  و برآورد ریالی  آن انجام گرفته و به دفتر مدیر کل امور شهری و سازمان پسماند استان گیلان ارائه شده  است که در صورت تایید اوایل سال آینده  اجرای آن به مناقصه گذاشته می شود.

Check Also

نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم تجلیل از خبرنگاران: از اینکه صدای مردم درد کشیده هستید از شما تشکر میکنم

پس از باران/ نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه …