جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳
×
تحلیلی بر عملکرد مدیریت شهری جدید بندر کیاشهر
  • مهر ۲۸, ۱۴۰۰
  • اختصاصی پایگاه خبری رایان خبر،امروزه گردشگری بعنوان یکی از مهمترین شاخصه های توسعه پایدار بعنوان فرصتی بزرگ برای شهرها بشمار می رود و دستیابی به گردشگری پایدارشهری ، مستلزم ایجاد ساختارهای مناسب زیست محیطی ، اجتماعی و اقتصادی است.

    از طرفی توسعه گردشگری شهری با ارتقای ابعاد کمی وکیفی با حداکثر بازده یکی از مهمترین فعالیت های عمده مدیریت شهری می باشد.

    با توجه به اینکه یکی از مهمترین عوامل در پایداری گردشگری، ارائه خدمات بهینه به گردشگران شهری است ایجاد زیر ساختها و فراهم آوردن بسترهای مناسب نقش مدیریت شهری را در این زمینه ملموس تر می نماید.

    از این روست که مدیریت شهری میتواند تاثیر بسزایی درجهت اخذ تصمیمات صحیح درامر برنامه ریزی و تعیین استراتژی مناسب و در نتیجه پایداری گردشگری داشته باشد.

    شهر بندر کیاشهر از جاذبه های گردشگری و توریستی زیادی از جمله دریا، ساحل سپیدرود و جنگل بوجاق برخوردار است که با برنامه‌ریزی صحیح و کارشناسی شده می‌تواند به فرصتی طلایی در توسعه گردشگری شهری تبدیل شود و گامی اساسی در راستای توسعه متوازن و همه جانبه بردارد و در این میان البته نقش مدیریت شهری بیش از پیش مهم و اساسی می نماید چرا که می‌تواند در راستای توسعه گردشگری شهری زیرساخت های لازم را فراهم آورد.

    کمتر از یک ماه است که مدیریت جدید شهری بندر کیاشهر تشکیل شده و مرتضی عاطفی که سکان هدایت این شهر را برعهده گرفته است.

    در روز معارفه وی که در تاریخ سوم مهر امسال با حضور مسئولان استان گیلان و شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد ، رئیس شورای شهر بندر کیاشهر در کنار سایر خصوصیات بارز شهردار جدید این شهر همچون پاکی، صداقت ، توانمندی و سایر سجایای اخلاقی، ارتباطات فرامنطقه ای، استانی و کشوری وی را مهمترین ملاک انتخابش به عنوان شهردار بندر کیاشهر توسط منتخبین مردم بندر کیاشهر در شورای ششم عنوان کرد و اینکه وی برنامه محوری و مطالعات را اساس و سرلوحه امور شهرداری قرار می‌دهند و چندی نگذشت که سخنان رییس شورای شهر برهمگان مبرهن شد و تقریباً هر روز حضور مدیران کشوری و مدیران استانی را یکی پس از دیگری در شهر و شهرداری کیاشهر شاهدیم ،همان طوری که انتظار می‌رفت.

    مرتضی عاطفی با رایزنی های به عمل آمده با وزارتخانه‌های مختلف و مدیران کل استانی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با هدف بررسی پتانسیل های گردشگری و دیدار با وی و دعوت از او در نشست در شهرداری جهت بررسی موانع سرمایه‌گذاری در شهر بندر کیاشهر به منظور تبدیل این شهر به قطب گردشگری استان گیلان، انعقاد تفاهم نامه آموزشی و پژوهشی و همکاری فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان و شهرداری بندر کیاشهر، نشست با معاون سرمایه‌گذاری استانداری گیلان ، رایزنی با دکتر جمالی نژاد ، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در راستای رفع موانع شهری، نشست با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی جهت تقویت تعاملات دوجانبه و شهردار بندر کیاشهر‌ و نشست با ستاد سرمایه گذاری در جهت اجرای طرح های اقتصادی که با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ،، مدیرکل شیلات ، کارشناس و معاونین سازمان محیط زیست گیلان، نماینده آب منطقه‌ای و راه و شهرسازی ، نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسوولان برگزار شد به دنبال گامهای اساسی در راستای توسعه پایدار شهری می‌آید.

    در این راستا با وی گفتگویی اختصاصی نیز داشتیم.

    اساس کار ما در شهر بندر کیاشهر توسعه گردشگری است

    مرتضی عاطفی در این گفت‌وگو به خبرنگار ما گفت: اساس کار ما در شهر بندر کیاشهر توسعه گردشگری است که جزو اولویت‌های ما به شمار می‌رود ،چون معتقدیم تنها راه توسعه شهر کیاشهر توسعه گردشگری است.

    در شهر کیاشهر اتاق فکر و کارگروه‌های مختلفی از نخبگان و متخصصان شهر تشکیل خواهیم داد

    شهردار بندر کیاشهر در ادامه از تشکیل اتاق فکر و کارگروه‌های مختلفی از نخبگان و متخصصان شهر کیاشهر در حوزه‌های مختلف به منظور بهره گیری از نظرات متخصصین به منظور اجرای برنامه‌های کارشناسی شده خبر داد و اظهار داشت: در شهر بندر کیاشهر هیچ کاری هر چند کوچک بدون ارزیابی جوانب آن از نظر کمی و کیفی انجام نمی‌شود و سعی می‌کنیم از نظرات متخصصین امر استفاده کنیم و در حوزه های مختلف عمرانی ، شهرسازی و فرهنگی از نظرات منتخبین و اهل نظر شهر بهره خواهیم گرفت و سعی می‌کنیم جلسات مداوم و منظمی با جوانان نخبه این شهر در زمینه های مختلف داشته باشیم.

    وی یادآور شد: همچنین دنبال این هستیم که با تشکیل اتاق هایی در «کلاپ هوس» بتوانیم جلسات مداوم و منظمی در جهت توسعه بندر کیاشهر داشته باشیم و از نقطه نظرات دوستان در این زمینه استفاده ببریم.

    عاطفی در ادامه این گفتگو همچنین به اسکله بندر کیاشهر اشاره کرد و افزود: در خصوص واگذاری اسکله از شیلات و بهره‌برداری آن با ادارات و دستگاههای مرتبط صحبت و نشست برگزار کرده‌ایم و هماهنگی‌های لازم هم صورت گرفته است و شهرداری بندر کیاشهر به عنوان نهادی بومی غیردولتی آمادگی لازم را با توجه موانع کمتر در راستای جذب سرمایه گذار دارد.

    توسعه راههای شهری یکی از مولفه‌های توسعه گردشگری است

    شهردار بندر کیاشهر سپس در خصوص توسعه راههای شهری افزود: توسعه راههای شهری یکی از مولفه‌های توسعه گردشگری است بنابراین حوزه‌های مختلف ترافیک و بازگشایی خیابان‌ها در دستور کار شهرداری و شورای شهر بندر کیاشهر قرار دارد.

    وی در پایان از تعامل خوب اعضای شورای شهر با شهرداری خبر داد و گفت: ما اعضای محترم شورای شهر را از بدنه مدیریت شهری می‌دانیم.

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.