یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

دکتر عسگری پور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود:
نزدیکی دانشگاه با سیاست و اقتصاد سبب جهش دستاوردها می گردد

اختصاصی پایگاه خبری رایان خبر ،گزارش: زهرا رگان/ هفته گذشته به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش با حضور مسئولین شهرستان لنگرود، اساتید ، دانشجویان و اهالی عرصه علم و پژوهش ،دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد لنگرود کارگاه یک روزه ای با محوریت «پژوهش و بررسی آسیب های اقامتگاه های بوم‌گردی » برگزار شد.

در این مراسم که مسئولان ارشد شهرستان اعم از نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و سرپرست فرمانداری و دکتر رییس سمیعی ،مهمان ویژه و سخنران این همایش حضور داشتند از دکتر روحی بعنوان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان نیزتجلیل بعمل آمد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی:

عدم بهره گیری صحیح از علم و پژوهش در گذشته سبب نیمه کاره رها شدن برخی از پروژه ها شده است

در این همایش مهندس پرویز محمد نژاد، نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی بر لزوم عملگرایی و اجرای صحیح پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: مجموعه تصمیمات مسئولین در خصوص اجرای پروژه‌ها باید در فضای همفکری انجام گیرد و این امروز یک تکلیف است.
وی در ادامه به مسأله بوم‌گردی اشاره کرد و گفت: تا ۱۰ سال قبل در دنیا در صنعت گردشگری، بوم گردی مورد توجه نبود اما امروزه دولتمردان ، بوم گردی را یکی از بسترهای مناسب جهت توسعه گردشگری می دانند.

نماینده مردم لنگرود در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه تمامی رویدادها از دل گفتگوها و همفکریها نشأت می‌گیرد ، جامعه مطلوب و اثر گذار را جامعه ای هوشمند و همگون دانست.
محمد نژاد در ادامه بر لزوم استفاده از افراد خلاق ،نخبگان و دانشگاهیان در تصمیمات موثر کشور تاکید کرد و گفت: عدم بهره گیری صحیح از علم و پژوهش در گذشته سبب نیمه کاره رها شدن برخی از پروژه ها شده است.

وی افزود: جامعه منفی گرا و خالی از فضای گفتگو همواره مغلوب است و باید برای ارتقاء سطح کیفی جامعه و همچنین استفاده صحیح از فرصت‌ها از اندیشه‌ها استفاده شود و از حضور فرهیختگان و نخبگان در زمینه‌های مختلف در فضای متناسب استفاده صحیح گردد.

در ادامه این همایش هادی جعفر زاده، سرپرست فرمانداری لنگرود برگزاری چنین مراسم هایی را برای رشد و پویایی جامعه لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ ایجاد نخواهد شد مگر به وسیله آموزش و این آموزش است که باعث ایجاد راهکارهای جدید در امور مختلف می گردد.

وی افزود : اگر با هدف گذاری ، مسیر درست انتخاب شود حرکت به سوی موفقیت میسر خواهد بود.

سرپرست فرمانداری لنگرود خاطرنشان کرد : در نظر داریم جلساتی با حضور دهیاران و دانشگاهیان برگزار نماییم چرا که در خصوص بوم گردی لازم است مثل استانهای دیگر همچون مازندران گام های درستی برداشته شود.

هادی جعفرزاده منافع حاصل از توسعه گردشگری را جایگزین خوبی برای درآمد نفتی دانست.

در ادامه دکتر رئیس سمیعی، پژوهشگر حوزه های تخصصی معماری استان گیلان به سخنرانی پرداخت.

وی بیان داشت: مدرنیزه شدن باعث شده که شمال کشور به واسطه اقلیم و ساختار طبیعی به خودی خود از بسیاری جهات در مسیر درستی قرار نگیرد.
وی افزود: مهاجرت به روستاهای گیلان از جمله نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا باعث تغییرات در ساختار بومی شده است در حالی که ساختار بومی روستاها مهمترین پتانسیل آن بشمار میرود که باید در حفظ آن کوشا باشیم و در توسعه صنعت گردشگری به ویژه بوم گردی به نحوی باید انجام شود که کمترین تاثیر را در محیط زیست و فرهنگ و بافت روستایی بگذارد.

در حاشیه این مراسم با دکتر محمدرضا عسگری پور لاهیجی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود به گفت‌وگو پرداختیم.

وی دانش آموخته مقطع دکترای ریاضیات کاربردی از دانشگاه (UTM) مالزی است و حاصل مطالعاتش تالیف و ترجمه ۵ اثر ارزشمند در این رشته که یک جلد از آنها به زبان انگلیسی است، می‌باشد.

رئیس دانشگاه اسلامی واحد لنگرود در آغاز گفت و گو به تعدد مراکز پژوهش در اروپا و لزوم آموزش اشاره کرد و گفت؛ پژوهش و بکارگیری آن در زندگی بشر یکی از ضروریات جامعه امروز است.

وی افزود: باید مهارت گفت‌وگو و ارتباطات را در مدارس نهادینه کنیم و ذهن خلاق کودکان را پویا نماییم از طرفی به موازات کودکان بر روی مادران هم باید سرمایه‌ گذاری شود و مادران هم باید آموزش ببینند.

دکتر عسگری پور گفت: آموزش ها باید موازی هم باشند و چه در مدارس چه در جامعه و چه در خانواده .
وی در ادامه افزود: امروز در جهان برای هوش اجتماعی( EQ) در مقایسه با (IQ) هوش فردی اهمیت بیشتری قائلند.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح مشارکت عمومی و ارتباطات از موضوعات عمده و پیش روی آموزش در دنیای امروز و آینده بشمار میرود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود سپس به فعالیت های دانشگاه لنگرود اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود در سال ۱۳۸۸ به واحد تبدیل شد و از همان ابتدا با محوریت تدریس در رشته های فنی فعالیت دارد.

وی تدریس در رشته های مهندسی نفت و آسانسور را در این دانشگاه منحصر به فرد شمرد و گفت: استفاده از اساتید برجسته و با سطح علمی بالا از ویژگی‌های برتر این دانشگاه می‌باشد .
وی افزود: نمونه بارز این مدعا حضور دکتر روحی یکی از اساتید برجسته در این دانشگاه هستند که جزو دو درصد دانشمندان برجسته دنیا بشمار می روند.

هدف از برپایی این همایش توسعه صنعت گردشگری و تغییر نگرش در خصوص صنعت بوم گردی بوده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود در ادامه هدف از برپایی این همایش را توسعه صنعت گردشگری ، تغییر نگرش در خصوص صنعت بوم گردی نام برد و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود جهت مشارکت با بخش‌های دولتی و خصوصی در اجرای پروژه های مختلف برای عرضه دانش فنی و پژوهشی دانشگاه آمادگی لازم را دارد.

دکتر عسگری پور سپس لزوم ایجاد فضای مشارکت در تمامی سطوح را از اولویت های امور توسعه و پویایی جامعه عنوان کرد و گفت : نزدیکی دانشگاه با سیاست و اقتصاد موجب جهش دستاوردها می گردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود همچنین استفاده از نخبگان را در کنار افراد با تجربه برای امر توسعه در جامعه در تمامی سطوح دارای مزیت دانست و به لزوم به‌‌کارگیری دانش و دانشگاهیان در امور مختلف تاکید کرد.

وی خودکفایی اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی را از دلایل پیشرو بودن آن در وقت و انعطاف در بحرانها دانست و در این خصوص بیان داشت: به دلیل خودکفایی همواره محکوم به موفقیت هستیم و ارتقای سطح کیفی، خلاقیت و پویایی در راستای سایت آموزشی همیشه در دستور کار بوده است.

ایجاد پارک علم و فناوری شهرستان لنگرود در محل دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک

دکتر عسگری پور در ادامه ایجاد پارک علم و فناوری شهرستان لنگرود در محل دانشگاه آزاد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با ایجاد این پارک و با حضور اندیشمندان و نخبگان امیدواریم شاهد ارتقای کمی و کیفی اجرای پروژه مهم و موثر شهرستان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ضرورت نزدیکی علم و صنعت در کنار یکدیگر سخت گفت و افزود : امروزه برای توسعه صنعت کشاورزی باید علمی باشیم و برای اجرا و احیای پروژه‌هایی که در معرض انقراض قرار دارند همچون صنعت پرورش کرم ابریشم باید ایستگاه های تحقیقاتی و پژوهشی ایجاد شود که هم موجب اشتغال زایی و هم رونق صنعت بومی ، محلی خواهد گردید.

تغییر نگرش نسل جدید نسبت به روشهای کشاورزی سنتی و روی آوری به روش صنعتی ، مدرن و علمی ضروریست

دکتر عسگری پور به ضرورت تغییر نگرش نسل جدید نسبت به روشهای کشاورزی سنتی و روی آوری به روش صنعتی ، مدرن و علمی اشاره کرد و گفت: امروز دیگر روشهای سنتی در مسایل مختلف از جمله کشاورزی جوابگو نیست و نسل جدید که تحصیلات مرتبط دارند باید کشاورزی را با روش علمی ترویج دهند.

وی افزود : در این روش با حمایت جوانان تحصیلکرده میتوان نتایج خوبی بدست خواهد آورد و کشور را نجات داد.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …