یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

انتقاد رییس کمیسیون توسعه پایدار شهری شورای اسلامی شهر رشت در خصوص مالکیت تالاب عینک/رسانه ها پیگیر باشند ،چرا تالاب عینک به نتیجه نمی‌رسد؟

انتقاد رییس کمیسیون توسعه پایدار شهری شورای اسلامی شهر رشت در خصوص مالکیت تالاب عینک

رسانه ها پیگیر باشند ،چرا تالاب عینک به نتیجه نمی‌رسد؟

سید حسین رضویان ، رییس کمیسیون توسعه پایدار شهری شورای اسلامی رشت با انتقاد از اتفاقات و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص مالکیت تالاب عینک گفت: «هیچ سرمایه گذاری پولش را در تالابی که یکی مالکش است و دیگری صاحب حق انتفاع و یکی دیگر متولی بهره‌برداری اش، خرج نخواهد کرد»

سید حسین رضویان در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت گفت: بنابر قانون توزیع عادلانه آب، تولیت ظرفیت‌های آبی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران بر عهده وزارت نیرو و شرکت‌های آب‌های منطقه ای است.

او افزود: در شهری مثل رشت اما یک شبه تصمیم گرفته میشود که مالکیت تالاب عینک را مجموعه دیگری عهده‌دار است.

رضویان با بیان اینکه این امر تمام مراودات اداری را با مشکل مواجه می‌کند ، گفت: شهرداری سال‌ها در خصوص مدت سرمایه‌گذاری بر تالاب عینک با آب منطقه‌ای در حال مذاکره بود.

رییس کمیسیون توسعه پایدار شهری شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی طبق تفاهمنامه ای در راستای «توسعه گردشگری آبی » تفاهم نامه ای دارند که در استان‌ها این تفاهم‌نامه با نام «کمیسیون گردشگری» منابع آب تعریف می‌شود وطبق این« تفاهم نامه» سرمایه گذاران موقعیت آبی مجوز های لازم را باید از این «کمیسیون» دریافت نمایند.

رضویان با بیان اینکه رسانه‌ها به این مسئله بپردازند که «چرا تالاب عینک به نتیجه نمی‌رسد! ؟»گفت: تالاب عینک چهار پهنه دارد, پهنه اول که پارک است ، دومین پهنه‌ ی آن سال‌ها قرار است توسط شرکت گوهر رود هتل احداث شود و پهنه سوم مقابل رصدخانه است .
او با اشاره به اینکه همه فعالین حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری می‌دانند که در زمینه گردشگری منابع آب کسی موفق است که « زمین» داشته باشد،اظهار داشت: حاشیه تالاب عینک رشت پر است از معارضین محلی هم در سمت خیابان و هم در سمت سکونتگاه‌ها اعم از خانه‌های مسکونی و مجموعه‌های کاسبی که خرید آنها نیازمند گردش مالی هنگفتی است.
او اضافه کرد: از این رو برای سرمایه گذاری کلان قدامات‌ اصلاحی که آغاز شده بود.
رضویان با بیان اینکه مردم نظاره‌گر اعمال ما هستند، گفت: مگر می‌شود یک استان از رسیدگی به یک تالاب ناتوان باشد.

او با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری های مکرر شورای اسلامی شهر رشت برای حل مساله تالاب گفت: هر روز ما داستان تازه ای داریم ، چقدر شورای شهر رشت زحمت کشید و تلاش کرد تا تالاب عینک به نتیجه برسد، اینکه مالکیت آن برعهده چه کسی باشد یا چه کسی بر آن خدمتگزاری کند اینکه طبق مذاکرات بعمل آمده تصمیم گرفته شد شهرداری متولی خدمتگزاری در تالاب باشد.

رییس کمیسیون توسعه پایدار شهری شورای اسلامی شهر رشت ،خاطر نشان کرد: طبق قانون، شورای اسلامی شهر، قانون گذار محلی است اما ما شبانه از طریق رسانه‌ها مطلع می شویم که متولی تالاب عینک رشت کیست
او با بیان اینکه در این جلسه باید از شورای شهر و شهردار دعوت بعمل نیامد گفت: درخواست داریم اعتراض مکتوب شورای شهر رشت به مواضع ذیربط اعلام گردد.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …