یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

صدو بیستمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی برگزار شد

آسا خبر/ صدو بیستمین جلسه عادی و علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بندرانزلی و کارشناسان شهرداری، با موضوع نامه شهرداری درخصوص درخواست آقایان دربندی و شهبازی مبنی بر تعیین تکلیف ۲قطعه زمین، نامه شهرداری درخصوص درخواست مجوز افتتاح حساب در بانک شهر، نامه شهرداری درخصوص پنجمین صورتجلسه کمیته نامگذاری و تغییر نام معابر، نامه شهرداری در مورد تقاضای شرکت احیای میراث باستانی ایلجار برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، نامه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها در خصوص اهمیت تهیه و تصویب آیین نامه ارزش معاملا تی ساختمان، یکشنبه ۲۰ خرداد در محل شورا برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) و روز ازدواج، بیان داشت : متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی رغبت جوانان به ازدواج کمتر شده است.

خانواده اساسی‌ ترین و طبیعی‌ترین نیاز انسان است و امیدواریم با تمهیدات مسئولین و همچنین ساده تر کردن شرایط ازدواج این سنت حسنه  که مورد تاکید و توصیه خداوند و رسول اکرم (ص) است ترویج پیدا کند.

شعبان جعفری با تبریک روز ملی فرش و صنایع دستی، عنوان کرد: صنایع‌ دستی، بخش مهمی از فرهنگ یک کشور می‌باشد و از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است. با توجه به شرایط اقتصادی موجود مشاغل خانگی صنایع دستی یکی از راه ها برای کسب درآمد است که خانواده های زیادی نیز به این کار مشغول هستندو نیاز به حمایت دارند. از شهردار و مسئول واحد فرهنگی تشکر می کنم که در ایام و مناسبت های مختلف مکانی را برای عرضه محصولات این عزیزان درنظر می گیرند.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تبریک روز عرفه،  عید قربان و قدیر و آغاز دهه امامت و ولایت، بیان داشت : ایام خجسته و اعیاد سرسپردگی و رهایی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان را در پیش داریم . امیدوارم شهرداری بندرانزلی همچون سایر مناسبت ها به آذین بندی فضای شهری توجه ویژه ای داشته باشد.

وی با اشاره به ۲۷ خرداد روز جهاد کشاورزی بیان داشت : این روز را به همه جهادگران پرتلاش و سختکوش و همچنین کارکنان اداره جهاد کشاورزی بندارنزلی به ویژه همکار گرامی جناب آقای سیدابراهیم مرتضوی که به عنوان نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی هستند تبریک عرض میکنم.

شعبان جعفری با اعلام اینکه زبان گیلکی زبان مادری و اصالت ماست، ادامه داد : مدیرعامل باشگاه پرسپولیس  در تماس تلفنی که از رسانه ملی منتشر شد جملات سخیفی به کار برد و به زبان گیلکی که زبان مادری ماست توهین کردد.به گویش خودمان افتخار می کنیم و حرکت زشت ایشان را محکوم می کنیم و امیدواریم نمایندگان استان گیلان از وزیر ورزش این موضوع را مطالبه و پیگیری کنند. مدیرعامل تیمی که سال ها از بیت المال تغذیه می کند به همین راحتی در رسانه ملی به زبان و گویش مردم توهین می کند.

وی ادامه داد :  تیم هایی همچون تیم محبوب ملوان برخلاف دو تیم تهرانی با سرمایه داخلی و بدون بودجه دولتی در رقابت ها حضور پیدا می کنند از آقای آرش فهمیده تشکر می کنم که با تلاش ایشان ملوان سال فوتبالی خوبی را پشت سر گذاشت.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی  اعلام کرد: اخیرا مسایلی درخصوص قطع اشجار مطرح شده که جای بحث و تفکر دارد. اعلام کردند که ۲۲۰ اسلحه درخت در محدوده شیلات قطع گردد. مشخص نیست که این درخواست با چه کار کارشناسی صورت گرفته است. باید دقت بیشتری به این موضوع رسیدگی کرد.

وی ادامه داد : ظاهرا توجیه عزیزان برای قطع این درختان این است که میخواهند رسوبات حاصل از لایروبی تالاب را در آن منطقه دپو کنند.این سوال پیش می آید که آیا مکان دیگری برای این کار وجود ندارد و  دپوی رسوبات حتما باید در آن نقطه صورت بگیرد!  بحث بعدی هم انتقال آن هست که مشخص نیست از کدام مسیر قرار است انتقال یابند.

شعبان جعفری با تاکید بر لزوم اجرای آبیاری قطره ای بیان داشت : در اول سال بنده بارها به این موضوع تاکید کردم متاسفانه تاکنون این امر اجرایی نشده و شاهد این هستیم که آبیاری فضای سبز به صورت دستی و سنتی صورت می گیرد.

وی ادامه داد : درخصوص احداث بازار میوه فروشان جنب بازار ماهی نیز اقدام عملی صورت نگرفته و روند اجرای این پروژه به کندی انجام می شود.

********************************

حسن احمدی فرد در این جلسه بیان کرد : هفته گذشته اتفاقی در رسانه ملی رخ داد و مدیرعامل یکی از تیم های فوتبال تهرانی به مردم گیلان و زبان گیلکی توهین کرد. از همینجا اعلام می کنم که با افتخار یک گیلانی هستم و به انزلیچی بودنم افتخار می کنم. همچنان منتظریم این شخص در رسانه ملی رسما از مردم گیلان عذرخواهی کند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی ادامه داد : دو کار ارزشمندی که در شورای دوره پنجم و ششم رخ داد نام گذاری خیابان پشت استادیوم به نام پدر فوتبال گیلان و موسس باشگاه ملوان بهمن صالح نیا بود و دومی ساخت تندیس نوید عکاس بود. این کارها از این لحاظ ارزشمند بود که در زمان حیات این عزیزان انجام شد. امروز می خواهم پیشنهاد دهم با همراهی اعضای شورا و شهردار محترم یکی از معابر یا میادین شهر یا با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان یکی از مکان های ورزشی شهر به نام پرافتخارترین فوتبالیست گیلان و یکی از اسطوره های فوتبال کشور جناب آقای غفور جهانی نام گذاری شود که با گل ایشان تیم فوتبال ایران به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین سعود کرد. امیدوارم این یپشنهاد در شورای نام گزاری مطرح و پس از تایید اجرایی شود.

احمدی فرد گفت : سه سال از عمر شورای ششم می گذرد و بنده بارها اعلا کردم که شهرداری حتما نباید از ردیف های درآمدی دردرآمدیمدی دفترچه عوارض کسب درآمد کند شهرداری هرجا بتواند جلوی هزینه های اضافی را بگیرد خودش نوعی درآمد زایی است. امسال خوشبختانه نهضت آسفالت با تجهیزات و پرسنل شهرداری استارت خورد که صمیمانه از شهردار و همه بچه هایی که تلاش کردند که این اتفاق رقم بخورد تشکر و قدردانی می کنم .













Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …