دوشنبه , شهریور ۲۶ ۱۴۰۳
Breaking News

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد:ضرورت گسترش ارتباط فنی و حرفه‌ای گیلان با مراکز دانش بنیان/مطالعه روی هوش مصنوعی و فیزیک کوانتوم دراستان ضرورت دارد

پس از باران/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت، با اشاره به اینکه شناسایی افراد با استعداد و دارای ایده و اراده نیاز امروز است؛ بر ضرورت گسترش ارتباط فنی و حرفه‌ای گیلان با سایر مراکز دانش بنیان در استان تاکید کرد.

به گزارش آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونان و روسای مراکز فنی حرفه‌ای استان، ضمن فرارسیدن هفته کارآفرینی، با تاکید بر تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت، اظهار داشت: اداره کل فنی و حرفه ای گیلان باید از طریق سایر مراکز دانش بنیان و دانشگاه‌های استان با سایر دانشگاه‌های کشور ارتباط داشته باشند تا علاوه بر حل چالش‌های علمی صنعت، توانایی علمی دانشگاه‌های سطح استان گیلان نیز تقویت شود.

وی با بیان این نکته که رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بخشی از نیاز انسانی صنایع را پوشش می‌دهد؛ افزود: اداره کل فنی و حرفه ای استان باید ظرفیت‌های خود را به صنعت و کشاورزی ارائه کند و سعی در تقویت ارتباط با مراکز دانش بنیان داشته باشد زیرا موجب ایجاد انگیزه میان دانشجویان و افراد داوطلب می‌شود.
*گیلان با قدمت هفت هزارسال تولید کرم ابریشم

آیت الله فلاحتی با اشاره به اهمیت کارآفرینی به روش‌های دانش بنیان در استان گیلان تصریح کرد: فردی که به عنوان یک کار آفرین با روش های دانش بنیان، شروع به فعالیت می کند، با ایجاد بستر های مناسب می تواند از نیروهای فعال و جوان دارای ایده و اراده استفاده کند؛ زیرا این کار باعث می شود که نیروهای تحصیل کرده و کار بلد بی کار نباشند.

وی افزود: کارآفرین‌ها در بهبود شاخص‌های مهم اقتصاد از جمله اشتغال، بهره‌وری و رشد اقتصادي نقش محوري داشته و خواهند داشت؛ به همین دلیل در بیشتر کشور های توسعه یافته و درحال توسعه، مسئولین اقتصاد، به کار آفرینی توجه ویژه ای دارند و حتی سعی می کنند شرایطی را برای پیشرفت و گسترش هرچه بیشتر کار آفرینی فراهم کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه زندگی بشر روز به روز به سمت رشد و پیشرفت و تکنولوژی در حرکت است؛ ادامه داد: به عنوان مثال گیلان در گذشته با قدمت ۷هزار سال تولید کرم ابریشم، پیشتاز بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرکز تحقیقات تولید کرم ابریشم ایران در ارومیه است؛ ادامه داد: باید شیوه‌های نوین مکانیزاسیون را در کشاورزی آموزش دهیم.

*ضرورت مطالعه روی هوش مصنوعی و فیزیک کوانتوم در گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه زندگی بشر هر روز با تکنولوژی‌های جدید همراه است؛ خاطرنشان کرد: امروز هوش مصنوعی در تمام ابعاد زندگی مردم حتی زندگی سیاسی شان تاثیرگذار است؛ لذا مطالعه روی هوش مصنوعی در استان گیلان توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه مبحث هوش مصنوعی از فضای مجازی گسترده‌تر است؛ افزود: امروز حتی توجه به فیزیک کوانتوم در زندگی انسان کارآمدی بیشتری نسبت به هوش مصنوعی دارد.

امام جمعه رشت با اشاره به تحقیقات محققان در زمینه فیزیک کوانتومی یادآور شد در عصر جدید، توسعه فناوری اطلاعات کوانتومی زندگی بشر را با چالش‌های جدیدی مواجه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه چالش‌های حوزه فناوری‌های کوانتومی در استان بررسی شود؛ ادامه داد: در بلاروس حدود سیصدهزار متخصص فیزیک هسته ای وجود دارد و در کشور ما بخش‌های مختلف متوجه اهمیت موضوع کوانتوم شده‌اند و مقرر شده تا در سطوح بالا روی این مهم تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

Check Also

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:وفاق و وحدت عامل پیشرفت جامعه است

پس ا باران ز_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وفاق و وحدت در دانشگاه را …