یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

مهندس صادق صادق پور، شهردار رحیم آباد:

مشارکت و حضور مردم در توسعه شهری لازم و ضروری می باشد
فیلم‌تمام بومی در شهر رحیم‌ آباد به نام ، آذر ، ساخته خواهد شد

اختصاصی پایگاه خبری رایان خبر(گزارش اختصاصی لطفا کپی نشود)مهندس صادق صادق پور، شهردار رحیم آباد طی انتشار ویدیو یی به بیان گزارشی از برنامه ها و فعالیتهای صورت گرفته و همچنین برنامه های پیش رو شهرداری را با مخاطبان و شهروندان رحیم آباد پرداخت.
صادق پور با بیان اینکه به اعتقاد من مردم باید در جریان برنامه ها و اهداف شهرداری قرار بگیرند، افزود ؛ از روزهای اولی که توفیق خدمت برای مردم عزیز رحیم آباد پیدا کردیم این رویه ارائه گزارش عملکرد و بیلان مالی و غیر مالی را در پیش گرفتیم .

وی اضافه کرد ؛ آبان ماه امسال {سال ۹۹} اولین نشست حضوری را با مردم عزیز در مسجد گلدشت داشتیم و تصمیم بر این شد که این روند هر دوماه یکبار در یکی از مساجد رحیم آباد ادامه پیدا کند شهردار رحیم آباد اظهار داشت : با توجه به شرایطی که در کشور در خصوص بیماری کرونا پیش آمد تصمیم‌بر این شد ارائه عملکرد ها بصورت مجازی صورت بیان شود.

صادق پور گفت: بنده از تاریخ ۶ شهریور ۱۳۹۹ در خدمت مردم رحیم آباد بعنوان شهردار این شهر هستم و از قبل با برنامه وارد این عرصه شدم تا با توجه به شرایط و توانی که در خودم وجود دارد و با شناسایی پتانسیل های شهرداری از حیث منابع انسانی و مالی آنها را دنبال میکنم و ی افزود:خوشبختانه شهرداری در بحث مالی شرایط نامساعدی را ندارد.

صادق پور در ادامه در خصوص همکاری مردم رحیم آباد در اجرای برناما گفت و افزود خدا را شاکریم که مردمانی بسیار خوب و نجیب داریم و همراهی مددم در اجرای برنامه های شهرداری باعث شد با مشکلی مواجه نشویم و ان شالله با استعانت از خدای بزرگ و دعای خیر و همکاری مردم عزیز و حمایت و هماهگگی شورای شهر بتوانیم برنامه های آتی را انجام دهیم.
وی یکی‌از دغدغه های مهمی که همیشه اذهان‌ مردم رحیم آباد را به خود مشغول کرده بحث زباله و محیط زیست دانست و تصریح کرد:
از همان ابتدای ایام معارفه بنده ضمن‌ بازدید از محل دفن یا دپوی زباله فورا تصیماتی برای مرتفع کردن این‌مشکل اتخاذ گردید از جمله نشستهایی در فرمانداری و شهرداری با گروههای مردم نهاد شهر رحیم آباد و درصدد ایجاد کارگاهی جهت پردازش و تفکیک زباله از مبدا و هم در محل کارگاه در شهر رحیم آباد برآمدیم و این‌موضوع را نزد فرماندار ارائه دادیم‌و با برگزاری نشستی با بخشداران و شهرداران تصمیمی گرفتیم‌که یک‌شرکت تعاونی را تشکیل داده و بحث یکپارچه سازی مدیریت پسماند را برای کل شهرستان در دستور کار قرار دهیم و ی محل این‌کارگاه را در کارخانه کمپوست شهرستان رودسر اعلام مرد.
شهردار رحیم آباد گفت:برای این کار مبالغی برای بخشداران و شهرداران در نظر گرفته شده که متقبل شوند‌ تا این کارگاه پردازش راه اندازی شود و پیش بینی میکنیم در نیمه اول سال ۱۴۰۰ این‌کارگاه راه اندازی شود و تا حدودی بتوانیم این‌معضل را برطرف نماییم.

صادق پور سپس بحث مدیریت شهری را یک تخصص میان رشته ای دانست و گفت: امیدواریم مجموعه مدیریت شهری رحیم ابادعلاوه بر پرداختن به امورات عمرانی در حوزه های مختلف بتواند شهر را به نقطه مطلوب برساند .
شهردار رحیم آباد خاطرنشان کرد : ما در بحث مدیریت شهری و جهت داشتن یک شهر مطلوب و رسیدن به توسعه باید حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی معماری ، عمرانی ،روانشناسی و جامعه شناسی را لحاظ نماییم.
.وی با بیان اینکه شخصی در دنیا نمیتواند تمامی این علوم را یک جا داشته باشد اظهار داشت: مشارکت و حضور مردم در توسعه شهری لازم و ضروری می باشد که با تشکیل کارگروههای مختلف جهت افزایش سطح‌مشارکت عمومی این‌مهم شدنی است.
وی اضافه کرد:در این خصوص ما توانستیم کارگروههای مختلفی همچون کارگروه رسانه ،ورزشی ، فرهنگی و اقتصادی را ایجاد نماییم.
صادق پور در ادامه به بودجه سال‌جاری اشاره کرد و گفت:در سال ۹۹ حدود ۶‌میلیارد تومان بودجه را در شهر رحیم آباد تصویب کردیم که محل تامین اعتبار آن از ناحیه داخلی می باشد که ۳ و نیم میلیارد تومان هزینه های جاری ماست و ۲ و نیم میلیارد تومان برای بحث پروژهای عمرانی ما است که این عدد با توجا با وسعت شهر رحیم آباد شاید عدد مناسبی نباشد و باید عرض کنم برای بودجه سال ۱۴۰۰ ما ۱۱ میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم و تقدیم شورای محترم شهر نموده ایم‌که ۵۰‌درصد این بودجه را برای پروژه های عمرانی و ۵۰ درصد آن برای هزینه های جاری اختصاص داده ایم .
خواهشی که از مردم عزیز دارم این است که پیشنهادات و اموراتی که شهرداری رحیم آباد درخواست می شود در حد توان بودجه مدنظر باشد .
در حوزه مختلف زیبا سازی شهری ،فرهنگی و هنری ، عمرانی و اقتصادی با توجه به برنامه ای که داشتم ورود نموده ام .
شهردار رحیم آباد همچنین به اولویت‌های حوزه عمران اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به اولویت بندی که توسط کارشناسان‌واحد عمران داشته ایم روکش آسفالت در اولویت اول قرار گرفت و از ورودی شهر تا بلوار آیت الله قلی پور شروع و این‌کار ادامه پیدا کرد و در قالب لکه گیری در نقاطی مثل جاده گلدشت به جعفرسرا و ورودی رحیم آباد به بازنشین صورت گرفت که با توجه به برودت هوا بجهت پایین آمدن کیفت آسفالت ،ادامه داده نشد .

او همچنین در بحث عمرانی و زیباسازی گفت: سنگ فرش خیابان سردار جنگل گلدشت را آغاز نمودیم که تا سه شنبه هفته آتی به اتمام خواهد رسید همچنین پروژه هدایت آبهای سطحی بحث دیگر عمرانی و زیر بنایی بود که انجام دادیم و جدول گذاری خیابان گلدشت و محله های دیگر که در حال انجام‌است.

صادق پور در ادامه بیان داشت:در خصوص صدور مجوز تفکیک اراضی و صدور مجوز ساخت ما با ایجاد روشهایی سعی در مساعدت این‌امورات نموده ایم .
وی افزود: در حوزه بازگشایی جاده که مهمارین آن از بازنشین به عباس آباد است که در روزهای اتی صورت میگیرد .

شهردار رحیم آباد به بحث حمل و نقل عمومی پرداخت و گفت:افتتاح تاکسی بی سیم را داشتیم که با گذشت ۱۶ الی ۷ ماه هنوزشروع به کار نکرده بود که به آن شکل عملیاتی داد ه ایم و هم اکنون به شهروندان ما ارائه خدمات میدهد.
او تصریح کرد:در حوزه روابط عمومی و ارتباطات بحث پرسش و پاسخ مجازی را برشمردو گفت:که در روزهای سه شنبه بمدت دو ساعت از هفته آینده از ساعت ۵ الی ۷ عصر برای شهروندانی که موقعیت حضور در اداره ندارند اختصاص خواهیم داد.
وی گفت:در خصوص صدور مجوز برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با پیگیری هایی صورت دادیم که برای این عزیزان کاملا رایگان شد .


صادق پور یادآور شد:در بحث زیبا سازی و نقاشی دیوار آتلیه بر روی مدرسه شهید نوری و نفاشی بر روی ترانس های برق داشتیم که نتایجی خیلی خوبی را داده و روحیه افراد را عوض نموده است و از مردم عزیز میخواهیم که ایده های خود را در بحث زیبا سازی با ما به اشتراک گذاشته و به ما کمک کنند .
شهردار رحیم آباد خاطرنشان کرد:در بحث کارگروه فرهنگی ما مشاوره روانشناسی رایگان‌صورت داده ایم که روزهای دوشنبه از ساعت ۳ الی ۶ عصر در محل شهرداری رحیم صورت میگیرد .
در بحث کارهای فرهنگی نمایشنامه مجازی را صورت دادیم‌ .
وی افزود:طبق پیگیری که با صدا و سیمای استان انجام دادیم فیلم‌تمام بومی در شهر رحیم‌ آباد به نام [ آذر ] ساخته خواهد شد .
تغییر تعویض میدان انقلاب شهر از برنامه های ما در سال ۱۴۰۰ خواهد بود .
بحث سنگ فرش در کوچه مرحوم صدیق را اگر امسال شرایط جوی محیا باشد استارت خواهیم زد.

وی در خصوص زمین ورزشی اظهار داشت: زمین ورزشی برای من خیلی حائز اهمیت بود چرا که حق جوانان ما داشتن زمینی در خور شان است که با هزینه هایی نزدیک به یک میلیارد سعی میکنیم تا پایان اردیبشهت‌ماه سال اینده جهت بهره برداری جوانان شهر رحیم‌آباد این زمین را احیا خواهیم نمود.
در پایان‌خواهش من‌ از شهروندان رحیم آبادی این است که در کنار ما باشند و ایده های خود را با ما در میان بگذارند تا بتوانیم در جهت اعتلا و توسعه و آبادانی این شهر گام برداریم . وی خاطرنشان کرد:شهر رحیم آباد به لحاظ رسیدن به جایگاه اصلی خود راه درازی دارد و ما فقط میتوانیم در این‌مسیر پیشرفت گام برداریم و مسیر را طوری پیش ببریم که مدیران شهری آینده در این مسیر قدم بردارند.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …