یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

نگاهی اجمالی به عملکرد دهیاری و شورای اسلامی روستای تیسیه خمام در دوره پنجم شورا

اختصاصی رایان خبر، روستای تیسیه از توابع خمام با ۶۲۰ خانوار و ۱۸۰۰ نفر جمعیت یکی از روستاهای بزرگ و مستعد کشاورزی با ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت برنج و صنایع دستی است که نقش مهمی در اشتغال خانگی و تولید صنایع دستی دارد.
سید فاضل حسینی از دهیاران باسابقه خمام از سال ۸۶ به مدت سه دوره به عنوان دهیار در این روستا مشغول خدمت می باشد که طی گفت‌وگویی با وی از پتانسیلها و ظرفیتهای دهیاری و عملکرد دهیاری شورای اسلامی این روستا در دوره پنجم شورای جویا شدیم.
حسینی در آغاز گفت و گوی خود با ما از تعامل خوب اعضای شورا گفت: زمانی دهیاریک روستا می تواند بدون دغدغه کار کند که شورایی حامی و پشتیبان داشته باشد. وی اضافه‌کرد: اعضای محترم شورای روستای تیسیه آقایان ؛اسماعیل صفری زاد, اسماعیل محمودی، سید حسین سجادی فرد، مختار خادمی و رضا صبح خیز هستند که همگی مردمی و بسیار فعالند و همواره حامی برنامه های دهیاری بوده و هستند و تعامل بسیار خوبی داشته و در همه صحنه ها در کنار دهیار حضوری فعال دارند.

دهیار تیسیه سپس به عملکرد عمرانی دهیاری و شورای اسلامی روستا در دوره پنجم شورا پرداخت و خاطرنشان کرد: از مهمترین اقدامات عمرانی که به همت دهیاری و حمایت و همدلی اعضای محترم شورای اسلامی در روستای تیسیه در این دوره انجام شده می‌توان به مواردی همچون نصب دو دستگاه ترانس برق جهت تقویت برق روستا، روکش آسفالت به طول ۲ کیلومتر در کوچه‌ها و معابر، شن ریزی کوچه ها و معابر که هر ساله انجام میشود، نصب تیرهای برق فشار قوی و فشار ضعیف، لایروبی رودخانه بیش از ۲ کیلومتر از مسیر روستای کلاچاه دوم تا تیسیه، جمع آوری و حمل زباله هفته ای دو بار ،تعویض تیرها و سیم های برق فرسوده و تبدیل آن به کابل خودنگهدار به طول ۲ کیلومتر که در اینجا لازم می بینم از عملکرد خوب اداره برق خمام و همکاری ریاست محترم و پرسنل زحمتکش اداره برق خمام با دهیاری تیسیه تقدیر و تشکر نمایم، لوله گذاری جهت تامین آب آشامیدنی که یک و نیم کیلومتر از آن باقی مانده و هم‌اکنون در دست اجرا می باشد .
حسینی در ادامه این گفت‌وگو به مشکلات این روستا اشاره نمود و گفت: عمده‌ترین مشکل روستای تیسیه این است که ۳ سال پیش دو و نیم کیلومتر از معابر و کوچه‌ها زیرسازی شده‌اند اما به دلیل عدم تامین اعتبار از سوی بنیاد مسکن هنوز آسفالت نشده است و در این کوچه ها نیاز مبرم به آسفالت داریم.
وی اشتغال خانگی و تولیدات صنایع دستی و حصیر بافی در این روستا را فعال دانست و اظهار داشت: این روستا در توسعه صنایع‌دستی فعال است و اکثر خانواده‌های این روستا به اشتغال خانگی خصوص حصیربافی اشتغال دارند.

دهیار تیسیه خاطر نشان کرد: در این روستا ۴ واحد بوم گردی معرفی شدند و پروانه ساخت هم گرفتند اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی در خصوص دریافت تسهیلات از بانک های عامل سه نفر از آنها منصرف شدند و یک واحد بوم گردی نیز به صورت نیمه کاره رها شد.
حسینی از تبدیل شدن خمام به شهرستان ابراز خرسندی کرد و افزود : خوشحالیم که با پیگیری‌های مجدانه مسئولین محترم به خصوص جناب آقای دکتر مهدوی، بخشدار توانمند خمام، یکی از آرزوهای دیرینه مردم این بخش تحقق یافت و خمام به شهرستان تبدیل شد، چرا که با استقرار فرمانداری در خمام اعتبارات بیشتری به این منطقه اختصاص می‌یابد و در توسعه و پیشرفت روز افزون آن خمام کمک شایانی خواهد شد.


حسینی با بیان اینکه روستای تیسیه در منطقه خمام روستایی کشاورزی بشمار می‌رود و به دلیل شیب دار و آبگیر بودن زمینهای کشاورزی در این روستا نمی توان در آنها محصولات باغی کاشت ضمن تشکر از زحمات جهاد کشاورزی گفت: از مسئولین و دست‌اندرکاران جهاد کشاورزی به عنوان متولی امور کشاورزی در روستاها انتظار داریم به منظور ارتقای کیفیت زمین های کشاورزی و تولیدات کشاورزی متناسب با اقلیم روستای تیسیه کلاس های ترویجی و توجیهی برای روستاییان برگزار نمایند تا هم درآمد روستا ییان افزایش پیدا کند و از فروش زمین‌های کشاورزی جلوگیری شود.
وی خاطر نشان کرد :دهیاری و شورای اسلامی تیسیه آمادگی لازم را در زمینه برگزاری کلاس های ترویجی جهاد کشاورزی دارد.
وی همچنین پیرامون چگونگی مدیریت بحران کرونا در این روستا گفت: در زمان اوج شیوع ویروس کرونا ،دهیاری و شورای اسلامی روستای تیسیه با مشارکت و همکاری مردم خوب روستا ،پایگاه مقاومت بسیج ابوذر تیسیه و خیرین بزرگوار اماکن عمومی، کوچه ها و معابر روستا در چندین مرحله ضدعفونی نمود همچنین با همکاری بانوان محترم روستا بیش از ۲ هزار ماسک تولید و در بین اهالی توزیع گردید و بسته های معیشتی نیز با کمک خیرین محترم تهیه و در چندین مرحله در میان اقشار آسیب‌پذیر روستا توزیع شد.
حسینی در پایان گفت‌وگو خاطرنشان کرد :در اینجا لازم می بینم از حمایت های بسیار خوب آقای دکتر مهدوی, بخشدار محترم خمام از برنامه‌های دهیاران تقدیر و تشکر نمایم .
وی افزود: ایشان همیشه پشتیبان برنامه‌های ما بوده و هستند و بسیار پیگیر رفع مشکلات روستاهای خمام بوده و از هیچ کوششی در این راستا دریغ نکرده و نمی کنند.

وی ضمن تشکر از همکاری ادارات مختلف خمام با دهیاری و شورای اسلامی این روستا از جهاد کشاورزی خواست تا حمایت بیشتری از روستاییان داشته باشد.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …