یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

برگزاری اولین نمایشگاه اسناد خطی و فرهنگی استان گیلان و ایران در آستانه اشرفیه

برگزاری اولین نمایشگاه اسناد خطی و فرهنگی استان گیلان و ایران در آستانه اشرفیه

ا

گزارش: هما اکبری/رایان خبر/علی مقصودی؛ شهردار آستانه اشرفیه هدف و انگیزه برگزاری نمایشگاه اسناد خطی را ترویج فرهنگ و هنر بیان کرد و گفت :بمناسبت پنجاه یکمین سالروز جهت پاسداشت بزرگ مرد نمایشگاهی مرتبط با آثار فرهنگی با یکی از مجموعه داران خصوصی استان گیلان راه اندازی شده است که امیدواریم بهانه ای شود که مورد توجه شهروندان بالاخص نوجوانان ، جوانان برای تاریخ ، فرهنگ و هنر شهر، استان و کشور شود
.

نمایشگاه اسناد خطی و فرهنگی استان گیلان و ایران همزمان با پنجاه و یکمین سالگرد درگذشت دکتر محمدمعین در جوار آرامگاه دکتر معین برگزارشد .

مهران اشراقی مدیر نمایشگاه که فعالیت های نمایشگاهی خود را از سال ۱۳۷۳شروع کرده تاکنون یکصد فعالیت نمایشگاهی در موضوعات اسناد خطی و تمبر را در کارنامه فعالیت هنری خود دارد.

وی با بیان اینکه اولین نمایشگاه اسناد خطی و فرهنگی در آستانه اشرفیه بمناسبت نمایشگاه به مناسب پنجاه و یکمین سالروز درگذشت دکتر معین راه اندازی شده گفت : دراین نمایشگاه اسناد خطی از دوره قاجار تا کنون در زمینه فرهنگ از مجموع شخصی برای عموم علاقمندان به نمایش گذاشته شود.

این مجموعه خصوصا در منطقه گیلان است و با موضوع فرهنگ که آثار، آرمان ها و یادداشت ها چون دست خط و پاکت اولین مدیر سه زبانه( که از اصفهان های دوره مظفرشاه کمک مالی می خواست)، پاسپورت اوایل دوره قاجار ، دفترچه یادداشت دانش آموزان و مکتب خانه های دوره قاجار بوده است .

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …