یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان ؛ تلاش شرکت شهرکهای صنعتی گیلان جهت احقاق شعار تولید و مهار تورم

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان ؛
تلاش مضاعف شرکت شهرکهای صنعتی گیلان جهت احقاق شعار تولید و مهار تورم

گزارش: فرداد همت زاده / به مناسبت هفته بسیج میز خدمت جهادی ، تخصصی به همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان و با همکاری سپاه پاسداران در شهرک صنعتی سپید رود رشت برپا شد.

این برنامه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان، مدیران کل صمت، محیط زیست، تامین اجتماعی، امور مالیاتی، تعاون، گاز، برق و معاون جهاد کشاورزی استان و همچنین مدیریت شعب بانک کشاورزی، ملی، رفاه، صنعت و معدن، توسعه و تعاون، صادرات، سپه، تجارت و صندوق کارآفرینی امید گیلان برگزار شد.

در این میز خدمت مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی استان گیلان مورد بررسی قرار گرفت.

در حاشیه برگزاری این مراسم مهدی محبوبی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به شعار سال‌جاری «رشد تولید و مهار تورم» گفت: شعار امسال مسئولیت مارا در زمینه رشد هرچه بیشتر تولید و رفع موانع آن دوچندان کرده است و تمام تلاش ما بر این است تا در جهت رفع معضلات و مشکلات واحدهای صنعتی اقدامی انجام دهیم و گام برداریم.

وی یکی از اهداف برپایی این میز خدمت در شهرک صنعتی سپید رود رشت را بررسی موانع تولید و دیدار چهره به چهره کارفرمایان با مدیران اجرایی استان عنوان کرد و گفت: بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی «مشکلات زنجیره‌ای » هستند و دستگاه های اجرایی در این دیدار به تناسب و نوع مشکلات اقدام به رفع این مشکلات می‌نمایند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرک سپیدرود رشت ۱۲۱ کارخانه فعالیت دارند و ۱۵۷ واحد صنعتی دیگر نیز در حال احداث است.

محبوبی تعداد افراد مشغول به کار این شهرک را ۵ هزار نفر اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود در آینده با بهره‌برداری ۱۵۷ واحد صنعتی که هم اکنون در مرحله ساخت و ساز هستند، اشتغال این شهرک به بیش از ۱۵ هزار نفر افزایش پیدا کند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در ادامه یکی از مسئولیت‌های شهرک‌های صنعتی را« توسعه اراضی و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری» عنوان کرد و اظهار داشت: شرکت شهرکهای صنعتی گیلان موفق شده است عرصه ۱۳۱ هکتاری که در پشت شهرک سپیدرود رشت قرار داشت، آماده سازی کرده و نقشه‌ها و مطالعات مقدماتی و سایر زیرساخت های آن نیز انجام شده و امیدواریم تا با راه اندازی این واحدها میزان اشتغال زایی و تولید استان افزایش یابد.

محبوبی در ادامه به مجتمع‌های کارآگاهی اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت از تولید دانش بنیان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که قصد ورود به عرصه صنعت را دارند اما منابع مالی محدودی دارند، می‌توانند در مجتمع های کارگاهی ورود کرده و مورد حمایت قرار بگیرند وی تعداد تعداد مجتمع های کارگاهی را ۳۸۰ واحد اعلام نمود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در پایان افزود: شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان به دنبال آن است تا واحدهای کوچک ، متوسط و واحدهای بزرگ را در شهرک‌ها و نواحی استان گیلان به صورت متوازن مستقر نماید.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …