جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳
×
  • خرداد ۳, ۱۴۰۳
  • نشانه ها ما را می خوانند”

    یادداشت: محمد دوستار،عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

    پس از باران/ در دهه کرامت روز میلاد هشمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) خبر شهادت ” ایت ا… دکتر سید ابراهیم رئیسی” هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران در ساعت هشت صبح رسا نه ای شد . خبری سخت دردناک و سوزناک بود “خادم الرضا” ، “شهید خدمت”،”خادم جمهور”،” سید محرمان و مظلومان “،” خادم ملت “،”کریم النفس”،”ابراهیم بت شکن”، “سید الشهدای خدمت “، “رئیسی عزیز”، ” رئیس جمهور مردمی “،”نماد تقوای سیاسی”،”مرد میدان و خستگی ناپذیر”،”منادی ایران قوی”و”ولایتمداری سخت کوش” بخشی ازمفاهیم نشانداری است که این روزها درباره شهید رئیسی در گفتمان مردم جاریست .
    در شرایطی سخت قوه مجریه را بدست گرفت ، سخت تلاش کرد ، در سختی ها اوج می گرفت و پرواز می کرد و نهایتا” سخت فرود آمد تا نشانه هایی باشد بر این که سختی بی معناست وپرواز کردن و اوج گرفتن در شرایط سخت هم زیباست . به تعبیر سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی ” زندگی زیباست اما شهادت زیباتر است “گوارای وجودش شد .
    سلیم النفسی، فسادستیزی ، نماد واقعی مدیریت صادقانه ، تحول گرایی و تحول آفرینی در عرصه خدمت گزاری وبرنامه محوری توام با عدالت خواهی نشانه هایی بود در عمق وجودش وعزمی داشت که در سپهر ایران و جهان اسلام با کارنامه ای درخشان و با تاثیر گذاری عمیق ملی و بین الملی با بینش وحدت آفرینی و نگرشی بدور از سوگیری جناحی طعم شیرین خدمت را بعنوان مدیری پرورش یافته واقعی مکتب اسلام به مسلمین بچشاند.
    رئیسی عزیز خستگی را خسته می کرد و سخت بودن ، خسته شدن ، خسته بودن ونگاه نشدن ها را بی معنا و با گفتمانی بلیغ و مجاهدتی وسیع ، مفاهیم ولایت مداری ، مردم داری ، جاودانگی ، خدمت گزاری ، خود باروری ، امید آفرینی ، عزت ملی و منائت نفس را پر معنا کرد .
    نشانه، عنصری اساسی در ارتباطات است و بیانگر وجود واقعیتی است ملموس ویا بیانگر ذهنیت و حسی است درونی اما واقعی . چهارده نشانه ذکر شده در گفتمان مردمی بیانگر نگاه آرمانگرایانه و رفتار واقع گرایانه شهید رئیسی در کنش خدمتگزاری با بن مایه حکیمانه است به عبارتی تلفیق و ترکیبی از حقیقت و واقعیت . تبلوری از مدیریت اسلامی در عصر پیچیده و آشوبناک. مدل حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) در عرصه خدمتگزاری با نشانه های موجود در رفتار فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی و مردمگرایی شهید ابراهیم رئیسی الگوهایی خواهند بود در تحقق منویات مقام معظم رهبری در تثبیت دولت اسلامی در فرآیند شکل دهی به تمدن بزرگ اسلامی.
    حضور شکوهمندانه مردم در وداع و بدرقه شهید خدمت و همیاران شهیدش نشانگرنماد وافعی خدمت صادقانه در سپهر ایران مقتدر ، قدرشناسی مردم با بصیرت از خدمات بی منت رئیس جمهور عزیز و خستگی ناپذیر و ثمره آن کسب مدال خادم الرضایی همیشگی در بارگاه ثامن الجج می باشد .شهد شیرین شهادت گوارای وجودشان و روحشان شاد.

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.