یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

نگاهی اجمالی به عملکرد تعاونی دهیاران بخش اطاقور در گفتگو با مهدی جعفری، مدیر عامل تعاونی

اختصاصی پایگاه خبری رایان خبر(گزارش اختصاصی لطفا کپی نشود)در راستای اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی ، دولت توسعه ی تعاونیهای روستایی و دهیاران را دردستور کار خود قرار داده است و با توجه به اینکه دولت نگاه ویژه ای به مناطق محروم روستایی دارد،با تشکیل شرکت های تعاونی توسعه روستایی و شرکت های تعاونی دهیاران ، گام های ارزشمندی در راستای توسعه ی روستاها ، فقرزدایی و استفاده از قابلیتها و ظرفیتهای روستا ها برداشته است.
شرکت های تعاونی دهیاریها به منظور ساماندهی روستا در راستای اشتغال زایی و خدمات رسانی بیشتر در زمینه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش ویژه ای دارند.
شرکت تعاونی دهیاران اطاقور نیز در راستای این سیاست مهم بوجود آمده است .
مهدی جعفری یک سال و نیم است بعنوان دهیار روستای طالبسرا فعالیت می‌کند.
وی همچنین مدتی است که بعنوان مدیرعامل تعاونی دهیاران بخش اطاقور انتخاب شده و بعد از ورود وی در تعاونی شاهد تحولات رو به رشدی هستیم و بسیاری از مشکلات تعاونی از جمله مشکلات و معوقات مالی آن تقریبا حل شده است.
بمنظور آشنایی بیشتر با تعاونی دهیاران بخش اطاقور و وطایف و عملکرد این نهاد با وی به گفت‌وگو پرداختیم :
جعفری در این گفت‌وگو اظهار داشت: پس از رای گیری مجمع تعاونی دهیاران اطاقور ۵ نفر بعنوان هیئت مدیره این مجمع انتخاب شدیم و پس از برگزاری نشستی توسط هیئت مدیره بنده بعنوان مدیرعامل تعاونی دهیاران در بخش اطاقور معرفی شدم.
مدیر عامل تعاونی دهیاران اطاقور در ادامه افزود: پس از بدست گرفتن تعاونی با مشکلات و بدهی‌های زیادی که از گذشته مانده بود مواجه شدیم.
وی خاطرنشان کرد: در تعاونی اموراتی همچون رسیدگی به زباله و پسماند روستاها که از قبل بعنوان یک معضل بزرگ برای بخش مطرح بود با مدیریت و پیگیری مجدانه بنده و همکارانم درهیئت مدیره تعاونی از جمله آقای قاسم نیک فلاح، ریاست محترم هیئت مدیره و آقای قندور از اعضای محترم هیئت مدیره تعاونی دهیاران توانستیم از شهریور ۹۹ جمع آوری زباله و پسماند با روستا های بخش اطاقور به روز رسانی شد و به موقع جمع آوری و به محل جایگاه زباله انتقال داده می شود.
وی با بیان اینکه تعاونی دهیاران اطاقور در
امر جمع آوری و انتقال زباله به ۴۵روستای بخش خدمات رسانی میکند، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر با هیچگونه مشکلی در این امر مواجه نیستیم.
جعفری اضافه کرد:در این خصوص حتی برای روستاهای فاقد دهیاری هم خدمات رسانی میشود.
وی افزود: از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا استقبال می‌کنیم و میتواند کمک مالی خوبی برای تعاونی باشد اما اینکار نیازمند همکاری همه جانبه مسولان بخش و دهیاران محترم است.
جعفری در ادامه ضمن قدردانی از حمایتهای بخشدار اطاقور از فعالیتهای تعاونی دهیاران یاد آور شد: برخی از دهیاران با مشکلات مالی مواجه بودند و تعادنی بدهی زیادی داشت که طی نشستی که با جناب آقای مهندس شریفی ،بخشدار محترم اطاقور داشتیم ایشان با مدیریت خوبشان مشکلات مالی دهیاران مرتفع گردید که در اینجا جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر نماییم.
وی گفت: خدا را شاکریم که تعاونی هم اکنون هیچگونه بدهی ندارد.
مدیر عامل تعاونی دهیاران اطاقور سپس اظهار داشت: در اینجا لازم است از جناب آقای غلامپور ،کارشناس بخشداری که همیشه و در همه حال پشتیبان تعاونی دهیاران بوده اند و در تشکیل جلسات و پیگیری مصوبات بسیار همراه تعاونی هستند قدر دانی نمایم.
مهدی جعفری سپس مشکلات تعاونی دهیاران را برشمرد و گفت: عمده ترین مشکلات تعاونی دهیاران اطاقور عبارتند از: :
۱گستردگی و پراکنده بودن روستاهای بخش اطاقور که موجب کندی روند خدمات دهی میشود. ۲ نیاز مبرم به ماشین های حمل زباله داریم و بعلت وجود ماشین های فرسوده و اجاره ای هزینه ها بیشتر از در آمد است.
۳_ نیاز مبرم به اعتبار و مساعدتهای دولتی داریم.
جعفری خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از همکاران محترم ذیحساب بخشداری تقاضا داریم وصول مطالبات ماهانه زباله تعاونی را از دهیاری‌ها در اولویت قرار دهند.
وی همچنین خواستار همدلی و همراهی بیش از پیش مسئولین شد تا باعث رفاه و آسایش مردم شریف بخش گردد.
جعفری در پایان با بیان اینکه ماشین تعاونی فرسوده است ،اضافه کرد: یکی از اولویت‌های تعاونی دهیاران اطاقور اجاره ماشین خارج از تشریفات است.
آقایان مهدی جعفری؛ مدیر عامل_ قاسم نیک فلاح،رئیس هیئت مدیره غلامرضاقندور,نايب رئیس باقر آسوده و محمد قنبری بعنوان دیگر اعضای تعاونی هستند.

گزارش:زهرا رگان

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …