یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

اعتماد به جوانان ،تحقق شعار تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها

یادداشت/زهرارگان

جوانان رگ حیات هر جامعه ای به شمار می‌روند. جوان بودن جمعیت یک کشور مهمترین امتیاز آن کشور است و جوانگرایی راه مقابله بر بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.
کشور ایران از جمله کشورهای جوان جهان است که مشارکت و حضور پررنگ جوانانش در عرصه‌های مختلف چه در زمان دفاع مقدس چه امروز در عرصه های گوناگون سیاست گذاری، علمی و پژوهشی، مدیریتی، اقتصادی، فرهنگی و هنری و… همواره کارآمد بوده است و بر کسی پوشیده نیست در واقع جوانان ما یکی از بزرگترین پتانسیل‌های ما محسوب می‌شوند .
حضورجوانان ایرانی در دانش نوین هسته‌ای، نانو، سلول های بنیادی، زیست فناوری، مهندسی و… در دهه های اخیر خود گواه بر مدعاست بنابراین استفاده از این پتانسیل‌ها و ورود تفکرات نوین جوانان به سطوح مختلف کشور منجر به پیشرفت و رشد و تعالی روز افزون جامعه ایرانی، اسلامی خواهد شد.


تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری « تولید ,پشتیبانی ها و مانع زدایی ها » در گروه توجه به همین جوانان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنان در عرصه‌های مختلف خواهد بود همچنان که رهبر انقلاب در فرمایشاتیشان در روز اول عید بر جوانگرایی و واگذاری مسئولیت های کلیدی به جوانان تاکید نمودند مسوولیت باید به جوانان بیش از پیش اهمیت دهند.

از آنجایی که امروز جمعیت ایران در حال توسعه در حال گذر از جوانی به میانسالی است و شاید آخرین سالهای استفاده از این پتانسیل انسانی باشد پس باید به نیروی جوان، امروز ما بیشتر اهمیت داده شود و اعتماد گردد تا استعدادهای جوانان بروز و ظهور یابد.
باید بستر بیش از پیش فراهم گردد و موانع برطرف شود و پشتیبانی‌های لازم انجام گیرد و عرصه برای ورودشان در میادین مختلف فراهم گردد.
باید جوانگرایی در جامعه ایرانی نهادینه شود و درتمامی سطوح جامعه فرهنگ سازی گردد چرا که اگر امروز به جوانان فرصت داده شود بسیاری از آسیب های اجتماعی جامعه ما همچون اعتیاد و طلاق و غیره کاهش پیدا می کند.
امروزجوانان ما دغدغه‌های زیادی دارند، دغدغه هایی همچون شغل، مسکن، ازدواج، آینده ای مطمئن که بتواند پشتوانه فردایشان باشد اگر نگرش دولتمردان ما نسبت به جوانان تغییر کند و وجود جوانان را به عنوان پتانسیل و ظرفیت بلامنازع کشور بشمار آورند بسیاری از مشکلات کشور ما حل خواهد شد و لازمه تغییر نگرش مسئولین و دولتمردان اعتماد بیشتر به جوانان است.

Check Also

نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم تجلیل از خبرنگاران: از اینکه صدای مردم درد کشیده هستید از شما تشکر میکنم

پس از باران/ نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه …