یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

/یادداشتی بمناسبت روز پدر

به امید روزی که پدران سرزمینمان به راحتی نان آور خانواده هایشان باشند

«بابا آب داد…بابا نان داد..»اولین جملاتی که یاد گرفتیم وقتی قلم را شناختیم و نوشتن را آغاز کردیم و چه ساده انگاشتیم آب و نان دادن پدر را اما بزرگ که شدیم دیدیم پدر به بهای جوانی اش نان میدهد .

پدر اسطوره و قهرمان فرزندان است و حامی و پشتیبان خانواده، پدر نماد غیرت و ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات و سختیهایی است که در کوران زندگی با آنها مواجه می‌شود ، آری پدر، نان می دهد و نان آور خانواده است,اما… اما امروز دیگر اکثر پدران سرزمین پدریمان به راحتی نمی‌توانند نان آور باشند،دیگر به سادگی نمی‌توانیم بگوییم «بابا آب داد… بابا نان داد…»

پدران هیچ وقت بی دغدغه نیستند، پدران ما اسطوره صبر هستند، پدران ما بودند که هشت سال حماسه آفریدند و در جنگ تحمیلی این پدرانمان بودند که یا با حضور خودشان و یا با حضور فرزندان و پسران برومندشان در جبهه ها جواب تعرض دشمنان تا دندان مسلح به کشورمان را به خوبی دادند و نگذاشتند که حتی یک وجب از آب و خاک این مرز و بوم به یغما برود.

پدران ما بودند که با فرقه های مختلفی که در ادوار مختلف تاریخی آمده بودند ،دینمان را به نشانه بروند و وجه اسلام را در چشم جهانیان خراب کنند ،جنگیدند با تکفیری ها با داعشی ها و، و، و…
پدرانمان بودند که در دل شب به پیشواز شهادت رفتند تا ما در خانه هایمان آرام بخوابیم تا کشور ما رنگ آرامش بگیرد.
و امروز هم باز این پدران ما هستند که بیش از هر زمان و هرکسی در زیر فشارهای کمر شکن اقتصادی کمر خم کرده اند و شرمسار خانواده خود هستند و سفره هایشان هر روز کوچک و کوچکتر می‌شود و دلشان دیگر شاد نیست، لبانشان نمی خندد .

آری امروز حال دل پدران سرزمینمان خوب نیست . امروز تورم ، گرانی ، افزایش خط فقر وعدم هماهنگی دخل و خرج زندگی قدرت و ابهت پدرانه شان را به نشانه رفته است.

امروز حقوق پایه ی پدران کارگر ما با خط فقر فاصله میلیونی گرفته است .
پدران کاسب و بازاری سرزمینمان از طرفی در بحبوحه جنگ اقتصادی دشمن و و رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و از طرفی عدم مدیریت درست دولتمردان ما یا ورشکست شده‌اند و بدهکارند یا در آستانه ورشکستگی قرار دارند.
امروز حال پدران سرزمینمان خوب نیست… امروز دیگر به راحتی نمی‌توانیم بگوییم« بابا آب داد… بابا نان داد..‌» امروز باید بگوییم بابا دیگر نمی‌تواند به راحتی نان و آب بدهد .

به امید روزی که پدران سرزمینمان حال دلشان خوب باشد و به راحتی بتوانند نان آور خانواده هایشان باشند.
پدران غیور و دلاور سرزمینم، روزتان مبارک و حال دلتان خوش

به قلم: زهرا رگان، روزنامه نگار

Check Also

چه زمانی روابط عمومی‌ها از کار خود دلسرد می‌شوند

؟ پس از باران/ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، مدیر روابط عمومی سازمان …