یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

رویکردهای حمایتی کمیسیون فرهنگی اجتماعی از توسعه ورزش محلات

در یکصد و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی به ریاست نادر حسینی، بر لزوم تمرکز بر دو رویکرد در حوزه ورزش ، شامل توسعه ورزش در محلات و نحوه تجلیل شایسته از ورزشکاران مقام آور در سطوح استانی ، ملی و جهانی تاکید شد.

لایحه دستورالعمل حمایت از ورزشکاران به دلیل شفاف نبودن قشر مخاطب نیازمند مطالعات بیشتر اعلام گردید.
نادر حسینی در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون و مشاوران تشکیل شد، نقش بالقوه نواحی شهرداری در مناطق پنج گانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است کمبود نیروی انسانی در نواحی شهری تامین و برخی امور جاری شهر به نواحی واگذار گردد.
وی ضمن قدردانی از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای فضاسازی محیطی سریع در این ایام عزاداری شهدای خدمت گفت: سازمان سیمامنظر در فضاسازی محیطی مناطق و محلات شهر تنهاست و خوب است با واگذاری برخی خدمات به نواحی ۱۵ گانه ، سبب تسریع امور در این رابطه شویم.
نادر حسینی ضمن پیشنهاد تشکیل یک معاونت هماهنگ کننده در شهرداری برای انجام امور در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، سانحه بالگرد و شهادت رئیس‌جمهور مردمی، آیت‌الله رئیسی و همراهان را ضایعه بزرگی برای کشور نامید و این واقعه را عموم همشهریان تسلیت گفت.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت در ادامه گفت: بنده به شخصه در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید حضور یافتم و مشاهده جمعیت عظیم حاضر در مراسم را مؤید مردمی بودن ایشان و موفقیتشان در ایجاد فضای گفتمان و مردم محوری که همواره در طول دوران خدمت داشته اند دیدم.
حسینی با بیان اینکه اینگونه مردم محور رفتار کردن مسئولیت دوچندانی را متوجه دولت آینده می‌کند، گفت : دولت آینده نیز برای جلب اعتماد عمومی لازم است مسئولانه بیاید و امانت دارانه به خدمت بپردازد.
وی آیت الله رئیسی را ، رئیس جمهوری با پشتکار، دونده، با اخلاص و دارای سرعت عمل نامید که اگر دوران خدمت خود را به پایان می‌برد قادر بود کشور را در مباحث مختلف به نقطه اتکا برساند.
حسینی گفت: نگاه شهید رئیسی به مردم مانند شهید رجایی، نگاهی جهادی و یاری‌رساننده بود.

لزوم بررسی و تکمیل لایحه دستورالعمل حمایت و تجلیل از ورزشکاران از سوی کمیسیون فرهنگی/

نادر حسینی در این لایحه پس از سخنان اعضا و مشاوران مبنی بر اینکه در این لایحه اقشار مخاطب به درستی مشخص نشده و تصویب آن سبب گله مندیهایی خواهد شد گفت : مطالعات بیشتر و تدوین دوباره در این لایحه ضروری است.
هادی رمضانی، نایب رئیس کمیسیون نیز با ذکر آنکه در این راستا شیوه نامه دیگری برای تجلیل از ورزشکاران محلات لازم است گفت: توجه خاص به باشگاه های ورزشی محلات از اصول مدیریت شهری است.
پوراحمد مشاور جلسه نیز با ذکر آنکه مباحث ورزشی و تدوین شیوه نامه ها لازمه مطالعه و بررسی های کافی گفت: تکمیل لوایح ، سبب صرفه جویی در انرژی و زمان و در نهایت رضایت جامعه هدف می‌شود.

لزوم بررسی عملکرد خانه های تحت پوشش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری /

نادر حسینی در لایحه کسب مجوز واگذاری ساختمان گیل بانو به موسسه ایزد دوستان شمال ضمن اعلام اینکه تصمیم گیری در این موضوع نیازمند جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی و خدمات شهری است گفت: چند سالی از شروع فعالیت گیل بانو می‌گذرد و با وجود آنکه فعالیت این خانه در مجموع مثبت ارزیابی می‌شود لازم است نشستی با سرپرست گیل بانو در حضور اعضای دو کمیسیون داشته باشیم و گزارش عملکرد، آسیب شناسی و نقاط قوت و ضعف موجود را بررسی کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: سازمان‌ فرهنگی ورزشی شهرداری برای جلسه آینده لیست کاملی از ده خانه تحت پوشش خود شامل نام مجموعه ، مورد کاربری، نشانی ساختمان و نام سرپرست مربوطه را به کمیسیون ارائه دهد تا بتوان در صورت لازم بازنگری هایی در نحوه عملکرد آنان انجام داد و در صدد رفع دغدغه ها و نقایص احتمالی برآمد.
در ادامه این جلسه با لوایح حمایت از بیماران اوتیسم و تمدید تفاهم نامه با اداره کل بهزیستی در خصوص کمک به نگهداری معتادان و اقشار درگیر با اعتیاد موافقت شد.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …