یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

ایجاد گذر گاه صنایع دستی در محله پیر سرا در آینده نزدیک

رییس کمیسیون فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شورای شهر رشت خبر داد:
ایجاد گذر گاه صنایع دستی در محله پیر سرا در آینده نزدیک

اختصاصی پس از باران/ نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی و اجتماعی شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت روز جهانی صنایع دستی ضمن تبریک به همه هنرمندان این عرصه گفت: مردان و زنان گیلان به ویژه رشتوندان از دیرباز همواره در زمینه صنایع دستی فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه شهر رشت در کنار برند «شهر خلاق خوراک» در سازمان جهانی یونسکو نامزد «شهر صنایع دستی »خاصه در رشته « رشتی دوزی» است ، اظهار داشت: از آنجایی که شهر رشت گردشگر پذیر است و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر در کنار سایر پتانسیل ها «صنایع دستی» است, شورای ششم برای توسعه گردشگری این شهر و ایجاد فرصت های شغلی و همچنین بهره مندی بهتر مسافران و گردشگران از این موقعیت « شهر رشت» در صدد ایجاد «گذر های صنایع دستی» در شهر رشت است.

حسینی خاطرنشان کرد: در نظر داریم با به روز رسانی« محله پیرسرا» و ب باز آفرینی آن منطقه همانند پیاده راه فرهنگی آن را به «گذر صنایع دستی »شهر رشت تبدیل کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شورای شهر رشت با بیان اینکه « اشتغال زایی» از دغدغه های اصلی جامعه امروز ما است, گفت: ایجاد بستر مناسب برای عرضه محصولات سنتی و صنایع دستی در سطح شهر رشت از طریق برپایی نمایشگاه ها می‌تواند در اشتغال پایدار شهر رشت نقش موثری داشته باشد .

وی افزود : شورای شهر رشت در راستای جامه عمل پوشاندن به این مهم با تسهلگری در زمینه‌ی ارایه محصولات صنایع دستی اولا زمینه توسعه اشتغال پایدار را فراهم می‌نماید و ثانیا به احیا سنت ها و پیشنه های فرهنگی ، بومی منطقه کمک خواهد کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شورای شهر رشت یکی دیگر از اقدامات شورای ششم را در راستای حمایت از صنایع دستی و توسعه گردشگری شهر رشت، تصویب احداث «مراکز اطلاع رسانی گردشگری» در ورودیهای ( ۴ نقطه از شهر ) شهر رشت و پیاده راه فرهنگی اشاره کرد که با هدف عرضه محصولات سنتی و صنایع دستی و راهنمای گردشگران و مسافران به منظور شناخت بیشتر و بهتر از مراکز گردشگری شهر رشت و افزایش اقامت در شب گردشگران در شهر رشت انجام می‌شود.

Check Also

اسدیان ,رییس شورای شهر لنگرود:از شهروندان انتظار داریم از طرح ساماندهی دستفروشان در پارک بازار حمایت نمایند

اختصاصی پس از باران/ محمد ( فرزاد ) اسدیان، رییس شورای شهر لنگرود طی گفتگویی …