یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

آغاز تولید یک میلیارد نهال در گیلان با دستور رئیس جمهور

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به آغاز تولید نهال در این استان، گفت: طرح مردمی یک میلیارد درخت به دستور رئیس جمهور و با هدف حفظ و حراست از جنگل و منابع طبیعی در گیلان آغاز شده و به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، سرخوش کرم زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاشت نهال در کشور و به ویژه در استان گیلان یکی از راه‌های حفظ و حراست از جنگل است، اظهار کرد: هرساله بخشی از جنگل‌های کشور توسط سوداگران چوب و قاچاقچیان از بین می‌روند و یکی از راه‌های حفظ جنگل توجه به کاشت نهال است.

وی با اشاره به آغاز تولید نهال در استان گیلان و با دستور رئیس جمهور گفت: طرح تولید یک میلیارد نهال به دستور رئیس جمهور و با هدف حفظ و حراست از جنگل و منابع طبیعی در گیلانو کشور آغاز شده و به زودی اجرایی می‌شود.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای کاشت هشت میلیون نهال در سال آینده در این استان خبر داد و افزود: تاکنون ۳۲ میلیون اصله نهال در گیلان تولید و در سال آینده هشت میلیون اصله نهال تولید خواهد شد.

کرم زاده یکی از اهداف کاشت نهال در گیلان را کمک به داشتن هوای پاک دانست و بیان کرد: اجرای طرح تولید نهال و نهال کاری به داشتن هوا و زمین پاک کمک می‌کند، لذا افزایش اکسیژن و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی یکی دیگر مزیت‌های اجرای طرح تولید نهال است.

Check Also

نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم تجلیل از خبرنگاران: از اینکه صدای مردم درد کشیده هستید از شما تشکر میکنم

پس از باران/ نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه …