دوشنبه / ۳۰ مهر / ۱۴۰۳
×
  • آذر ۱۴, ۱۴۰۲
  • بسیج امکانات و استعداد در تحقق غربالگری فشار خون و دیابت ضروری است

    رشت _ پس از باران _ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت بسیج امکانات و استعداد در تحقق غربالگری فشار خون و دیابت تأکید کرد.

    به گزارش پس از باران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی پویش ملی سلامت( غربالگری فشار خون و دیابت) در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی استان با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری، اظهار کرد: تمامی اقدامات بهداشتی نظیر غربالگری‌ها جهت تکمیل برنامه جامع سلامت خانواده است.

    وی، آگاهی زودتر و مراقبت موثرتر را در پویش ملی غربالگری ها موثر دانست و افزود: پیشروی برنامه‌هایی بهداشتی و بیماریابی و کنترل بیماران، سهم قابل توجهی از شمار بیماران در مراکز درمانی را کاهش می‌دهد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تقویت ارتباط مردم با نظام شبکه تاکید کرد و گفت: باید با بهره‌مندی از ظرفیت بی‌نظیر دانش‌آموزان، غربالگری‌ها را به سبب بیماریابی و کاهش اشغال تخت‌های درمان، افزایش داد.

    دکتر آشوبی جدی گرفتن اقدامات بهداشتی را در کاهش هزینه‌های مردم و دولت موثر دانست و تصریح کرد: تداوم غربالگری فشار خون و دیابت می‌تواند از بار بیماری و تحمیل هزینه بکاهد.

    وی با تاکید بر گسترش برنامه غربالگری فشار خون و دیابت، گفت: باید با تجهیز اتوبوس آمبولانس و استقرار آن در مراکز پر ازدحام نظیر پیاده راه فرهنگی شهر رشت، فعال کردن مراکز غربالگری در مساجد و تکایا و همچنین بهره مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در این مهم، غربالگری فشار خون و دیابت در استان را به نحو احسن محقق کرد

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.