دوشنبه , شهریور ۲۶ ۱۴۰۳
Breaking News

نماینده ولی فقیه در استان گیلان؛ هرکسی در مسیر خیر ، عام المنفع است خداوند به او رزق و روزی فراوان می دهد

پس از باران/ نماینده ولی فقیه در استان گیلان در همایش استانی تجلیل از خیرین سلامت که در رشت برگزار شد، اعلام کرد؛ هرکسی در مسیر خیر ، عام المنفع است خداوند به او رزق و روزی فراوان می دهد.
به گزارش پس از باران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ) گیل وب دا) ؛ آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان در همایش استانی تجلیل از خیران سلامت، با اشاره به گفته افلاطون ” من می خورم تا بمانم ، نه اینکه می مانم تا بخورم ” اظهار کرد؛ انسان با توجه به اینکه یک دنیا است ( از دید فلاسفه) تمام آنچه که خداوند در انسان به ودیعه گذاشته هر کدام یک دنیا است. تمامی اعضا بدن انسان هر کدام جهانی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرموده حضرت علی ( ع) ، که می فرمایند؛ ای انسان تو می پنداری یک جرم کوچکی ، حال آنکه خدا در درون ، خرد و اندیشه تو یک جهانی را به ودیعه گذاشته است” ، اظهار کرد؛ پس انسان می تواند اندیشه جهان شمول داشته باشد. انسان اگر بخواهد خود ، خودیت خود را ارائه کند ، می تواند و اگر در خدمت انسان دیگر باشد خدا به او کمک می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان اگر تلاش کند برای قوه و استعداد خودش در راه خدا، که خدا در او ایجاد کرده و به انسان دیگر خدمت بی منت کند، این یک نگاه توحیدی است، افزود؛ اگر انسان نگاه توحیدی داشته باشد و پس از این عالم ، عالم دیگررا ببیند و باور کند که پس از این عالم، سرایی است به وجود عظمت پروردگار، این انسان خود را وقف انسان ها می کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم در مورد انفاق بسیار سخن گفته است ، ضمن تشریح اولین آیات سوره بقره ، تصریح کرد؛،هرکسی در مسیر خیر ، عام المنفع است خداوند به او رزق و روزی فراوان می دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان، ضمن تقدیر از زحمات تمامی خیرین سلامت ، یادآور شد؛ تمامی کسانی که به نوعی به مردم خدمت می کنند،چه خدمتی کوچک و چه خدمتی بزرگ، می بایست با برگزاری جلسات متعدد از زحمات آنها تقدیر شود تا کار نیک را مردم ببینند وبه این امر تشویق شوند

Check Also

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:وفاق و وحدت عامل پیشرفت جامعه است

پس ا باران ز_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وفاق و وحدت در دانشگاه را …