دوشنبه , شهریور ۲۶ ۱۴۰۳
Breaking News

همگامی رسانه ها با مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در پیشبرد اهداف سازمانی امری غیر قابل انکار است

به گزارش پس از باران به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان حسن همتی ، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان   به مناسبت گرامیداشت  روز خبرنگار 16 مرداد از جمعی  از اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و جامعه اطلاع‌ رسانی استان گیلان در سالن مرکز آموزش مطالعات کاربردی زنده یاد مهندس رئوف تجلیل و قدردانی نمود.

مهندس همتی ۱۷ مرداد، سالروز شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی و «روز خبرنگار» را  فرصتی  دانست برای تقدیر و تشکر از تلاش‌های ارزشمند اصحاب رسانه و خبرنگارانی که با آگاهی ، دلسوزی در جهت سلامت فرهنگی و فکری جامعه مجاهدت می‌نمایند.

وی  با بیان اینکه خبرنگاران چشم بینایی جامعه هستند گفت: همگامی رسانه ها با مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در راستای اطلاع رسانی و پیشبرد اهداف سازمانی امری غیر قابل انکار است .

#تاریخچه شرکت:
وی در بخش دوم سخنان خود به  تاریخچه پیدایش این شرکت اشاره کرد و  اظهار داشت: در بهمن ماه سال 1371 «شرکت سهامی پخش کود شیمیایی و تولید سم» با «شرکت تولید، تهیه و توزیع بذر و نهال» ادغام و «شرکت خدمات حمایتی کشاورزی» تشکیل گردید.

#عملکرد بازرگانی

وی با اشاره به اینکه وظایف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:تهیه-توزیع-تدارک نهاده های یارانه ای از طریق کارگزاران بخش خصوصی و دولتی است به بیان  عملکرد واحد های بازرگانی و اداره بذر  پرداخت و گفت:
از ابتدا سال زرراعی تا کنون 64806 تن نهاده های کشاورزی بین کارگزاران گیلان به تفکیک(ازت: 42168 تن- فسفات:7987 تن -پتاس:16234 تن) توزیع  شده است.

پایش:
همتی دو فرآیند پایش  و نمونه برداری   را در این خصوص مهم و حیاتی  دانست و عملیات پایش را شامل ؛توزیع کود کشاورزی، مواردی چون وضعیت انبار، ذخیره انباری، نحوه انبارداری، نحوه نمونه برداری از کودهای ارسالی، صفافی و پارت چینی کودها، نظافت انبار،وچگونگی توزیع نصب تابلوی متحد الشکل کارگزاری و قیمت کودها بازبینی  بیان کرد و گفت: در  مرحله پایش  نحوه عملکرد کارگزار مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد .

وی در ادامه از عملیات  پایش در ۱۸۵  کارگزاری  فعال    از ابتدای  سال 1403 خبر داد .

نمونه برداری:

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان  در خصوص  فرآیند نمونه برداری افزود: پس از تخلیه کود کشاورزی فسفات و پتاس در انبارهای سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از کودهای تخلیه شده جهت آنالیز نمونه برداری میگردد و به مرکز تحقیقات کاربردی کرج ارسال میشود.

وی  اضافه کرد: از ابتدای  سال جاری تاکنون 80نمونه برداری جهت آنالیز کودی بمقدار  15596تن صورت گرفته است.
که از این تعداد 16مورد وارداتی( بمقدار 4196 تن) و
64مورد تولیدکننده داخلی( بمقدار11400 تن)  می‌باشد.

بذر:
همتی در ادامه‌ی سخنان خود با بیان اینکه دستاورد واحد بذر با هدف تدارک بذور برنج گواهی شده   است گفت ؛  برای تهیه بذر
اراضی مورد نظر  و افراد مناسب در عرصه  انتخاب شدند
که موجب 15 قرارداد با پیمانکاران این شرکت بمقدار 177 هکتار در سه شهرستان رشت،انزلی،صومعه سرا گردید.

وی عمده ترین اقدامات  و عملیات اجرایی شرکت جهت تحقق هدف مذکور را بررسی نشا استاندارد-انتقال به اراضی-پیگیری عملیات مراحل تغذیه گیاهی-تامین سلامت و بهداشت محصول عنوان نمود.
این نشست با تجلیل و اهدا لوح تقدیر و هدایایی از سوی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان  پایان یافت.

Check Also

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:وفاق و وحدت عامل پیشرفت جامعه است

پس ا باران ز_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وفاق و وحدت در دانشگاه را …