جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳
×
  • آذر ۱۰, ۱۴۰۲
  • به گزارش پس از باران به نقل از روابط عمومی فرمانداری تالش ، عصر روز ( پنج شنبه ) ایرج موذن در آئین شکرانه برداشت محصول کیوی که  با حضور امام جمعه شهرستان ،  نماینده مردم تالش رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گیلان  و مسئولین استانی  شهرستانی ، باغداران، سردخانه داران، تجار و سورتینگ داران محصول کیوی  در استادیوم ورزشی پوریای ولی این شهرستان برگزار  شد گفت : تالش بعنوان بزرگترین تولید کننده محصول کیوی در سطح استان در اقتصاد شهرستان  تاثیر بسزایی داشته و دارد .

    ?سرپرست فرمانداری تالش افزود : كیوی در زمان حاضر تبدیل به یكی از مزیت های كشاورزی شهرستان تالش شده و یكی از محصولات درآمدزاست كه قابلیت ایجاد اشتغال را داراست .

    ?نماینده عالی دولت در شهرستان گفت:این جشنواره به منظور شناساندن محصول ارزشمند کیوی و حمایت همه جانبه مسئولین کشوری استانی  و قدردانی از  زحمات  باغداران، سردخانه داران، تجار و سورتینگ داران محصول کیوی برگزار شده است.

    ?وی  نیاز شهرستان را به حمایت همه جانبه استاندار گیلان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  از کشاورزان ، پیکره اصلی تولید در کشور را خواستار شد .

    ?سرپرست فرمانداری تالش  راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی در شهرستان را یکی از نیازهای ضروری کیوی کاران در شهرستان تالش دانست  و تاکید کرد : ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی کیوی  که مستلزم ایجاد کارخانه های تولیدی با میوه کیوی ، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کیوی کاران جهت تجهیز باغات کیوی، تامین آب مطمئنه برای کیوی کاران،برق رسانی به چاه های باغات کیوی ، تامین نهاده های کشاورزی یارانه دار برای باغداران کیوی را از مسئولین کشوری و استانی خواستار شد .

    ?ایرج موذن  گفت: شهرستان تالش ۴هزارو ۵۰۰هکتار باغ کیوی با شش  هزار بهره بردار  دارا می باشد که ۱۲۰هزارتن میوه کیوی  را تولید و به بازار عرضه می دارد.

    ?وی با اشاره به اشتغال روزانه ی ۳هزار نفر در باغات و سردخانه ها و واحدهای سورت بسته بندی افزود: ۵۲واحد سردخانه با ظرفیت ۱۰۸هزار تن و ۲۲واحد سورت و بسته بندی در تالش فعال  است .

    ?در حاشیه این آیین نیز محصولات مختلف کشاورزی ،کودهای شیمیایی، ماشین الات  و محصولات ارگانیک کشاورزی و غذاهای محلی  شهرستان   به نمایش گذاشته شد.

       ‏ 

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.