جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳
×
  • تیر ۹, ۱۴۰۱
  • با آغاز فصل تابستان : طرح سالم‌سازی دریا در بندر انزلی آماده سازی شد

    این روزها که سختی های محدودیت های کرونایی به سر آمده است ، مردم بعد از ۲ سال خانه نشینی می‌خواهند کمی هم دل به دریا بزنند و خستگی ز تن بزدایند و یا در دل طبیعت اندکی روح و روان را جلا بخشند.

    از این رو در جای جای ایران و بخصوص استان گیلان که گردشگر پذیر است مسوولان و متصدیان امور تفریحی، گردشگری و مدیریت شهری ها به تکاپو افتادند تا زمینه تفریحات گردشگران و مسافران را بیش از پیش فراهم نمایند.و البته شهرداری‌ها در این میان نقش پر رنگ تری ایفا میکنند.

    از آنجایی که محوریت شهر توریستی و ساحلی بندر انزلی همواره گردشگری بوده لذا طبیعتاً هرساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی ست و لازم است تا مدیریت شهری فضای آرام ، امن و راحتی برای ورود گردشگران فراهم نماید.

    یکی از این فضا طرح سالم سازی دریاست تا آرامش خاطر افرادی که می‌خواهند از دریا استفاده کنند به خوبی تامین شود بنابراین با آغاز نخستین روزهای فصل تابستان شاهد آماده سازی طرح سالم‌سازی شنلی بانوان و آقایان در ساحل بندر انزلی هستیم که توسط مدیریت شهری این شهر انجام گرفته است.

    مهدی خلیلی شهردار بندرانزلی پیرامون این موضوع اظهار کرد: با آغاز فصل تابستان، طرح سالم‌سازی شنای بانوان و آقایان در بندرانزلی توسط شهرداری در حال آماده‌سازی است.وی افزود: پرده‌های طرح سالم‌سازی دریا به دلیل فرسودگی و وزش باد شدید از بین رفته بود؛ بنابراین پرده‌های برزنتی جدید به رنگ آبی خریداری و در محل شنای بانوان و آقایان نصب شده است.

    شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: طرح سالم‌سازی دریا دارای امکاناتی ازجمله دوش آب سرد، سرویس بهداشتی و پارکینگ خودرو است.

    خلیلی با بیان اینکه شهرداری به منظور حفظ امنیت جان مردم، شش نجات‌غریق زن و سه نفر مرد در طرح سالم‌سازی دریا در دو شیفت مستقر کرده است، تصریح کرد: شهرداری برای تأمین امنیت جانی علاقه‌مندان به تفریح و شنا در نقاط پرخطر دریا در محدوده شهری، نیازمند ۸۰ تا ۱۰۰ نجات غریق است.

    وی با بیان اینکه ساحل دریا ذی‌نفعانی مانند جامعه هتل‌داران و مجتمع‌های توریستی دارد که باید در تأمین امنیت ساحل مشارکت داشته باشند، گفت: شهروندان و مسافران باید در حفظ نظافت ساحل به شهرداری کمک کنند تا این نهاد بتواند وظایف خود را در امر خدمات رسانی به آنان به نحواحسن انجام دهد.

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.