یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

نماینده عالی دولت در گیلان: آرامش از مخلان نظم و امنیت جامعه سلب خواهد شد

نماینده عالی دولت در گیلان:
آرامش از مخلان نظم و امنیت جامعه سلب خواهد شد

استاندار گیلان با بیان اینکه آرامش از مخلان نظم و امنیت سلب خواهد شد، افزود: امنیت از کسانی سلب خواهد شد که برای امنیت اجتماعی مردم تهدید هستند.

به گزارش پس از باران به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه کارگروه حاشیه‌نشینی در استانداری گیلان، اظهار کرد: در گیلان حاشیه نشینی وجود ندارد بلکه این محلات پیکره اصلی شهر بوده و انسانهایی در آنجا زندگی می کنند که گاه اتفاقات ناگواری تجربه کرده اند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم بدون نام گذاری و کد گذاری علنی،این محلات را گل افشانی کنیم؛ ما فرصت ماجراجویی را از تبهکاران سلب می کنیم و در این محلات دوربین هایی به سبک یک شهر هوشمند قرار خواهند گرفت .

وی گفت: ما در مسیر رشد،توسعه و تعالی قرار گرفتیم که دشمنان جوانان ما را نشانه گرفته اند؛ آنها خانواده و سبک زندگی مردم این مرز و بوم را تهدید می کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: دشمنان تنها با بمب گذاری و با خاک و خون کشیدن عده ای از مردم بیگناه ایران اسلامی را تهدید نمی کنند بلکه بابمب هایی بی صدا به دنبال گرفتن مغزها و اندیشه مردم و بویژه جوانان ما هستند، بمب هایی که خاموش است و دیده نمی شود اما دشمن به صورت نرم افزاری کار می کند لذا باید حواسمان جمع باشد.

استاندار گیلان گفت: در توسعه شهری تنها ساخت و ساز ، توسعه و بازآفرینی کافی نیست بلکه باید در همه ابعاد و زوایا توسعه را در نظر بگیریم و از گوشه کنار اطراف شهر و روستای خود غافل نشویم، دشمن سعی دارد برروی تعلیم و تربیت و نحوه آموزش جوانانمان و یا به شیوه نوین با ترویج اعتیاد در بین آنها رسوخ کند.

عباسی تصریح کرد: طبق گزارشات بیش از 800 نوع مواد مخدر در جامعه شیوع یافته که بسیاری از خانواده ها از آن آگاهی ندارند و بسیاری نیز به این مقیاس و محاسبه دقیق آنها آشنا نیستند که مواد صنعتی تا چه حد می‌تواند در نابودی انسان‌ها نقش داشته باشد.

وی اضافه کرد : با اولین حرکت در این مسیر انحرافی سقوط کامل یک انسان را شاهد خواهیم بود. سالانه چندین هزار همت برای نظام تعلیم و تربیت، مسائل اجتماعی، فرهنگی و امنیتی بودجه گذاشته می شود که انسان های متعالی تربیت شوند.

وی گفت: تمرکز ما در کشور بر روی توسعه است و این قطار حرکت کرده و دولت با همه توان با وجود همه سنگ اندازی ها، موانع، ضعف ها و عقب ماندگی ها شبانه روز تلاش می‌کند اما برای نتیجه بخش بودن به کمک همه اقشار جامعه نیاز دارد.

استاندار گیلان تصریح کرد: ما با کمک همدیگر هم‌اندیشی و همدلی راه درست را طی می کنیم و برای رسیدن به هدف همه زوایا را بررسی کرده و با جلوگیری از حرکتهای تک بعدی و تک روی برآیند مطلوب ارائه خواهیم داد.

*ملت ایران در مکتب سلیمانی از دشمنان هراسی ندارند

استاندار گیلان اضافه کرد: ما کشور سرافراز انقلاب اسلامی یکپارچه هستیم در برابر همه تهدیدات نظامی، تروریستی، فرهنگی و اجتماعی دیواری خواهیم کشید که در وهله اول در معرض تهدید قرار نگیریم و مصون بمانیم و مسیر زندگی شرافتمندانه هموار کنیم.

عباسی گفت: ملت سرافراز ایران اسلامی در مکتب شهید سلیمانی از دشمنان هراسی ندارند.

وی با بیان اینکه مردم ما هر روز آگاه‌تر از قبل حرکت خواهند کرد افزود: این پیام را مسئولان دریافت کرده اند و متناسب به ماموریت خود در این زمینه حرکت می کنند.

استاندار گیلان ضمن تسلیت به شهادت رسیدن هموطنان در مزار شهدای کرمان در سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: ما در این روزها شاهد مقاومت مردم مسلمان غزه هستیم دشمنان اسلام و قرآن و انسانیت به سرکردگی آمریکا و رژیم پوشالی اسرائیل مردم بی‌گناه غزه را به خاک و خون کشیدند ماموریت آنهاترور ، ناامنی و کشتار مردم به ویژه مسلمانان و جبهه مقاومت است.

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر شاهد شهادت شهید والا مقام سید رضی موسوی در سوریه ،معاون سیاسی دفتر حماس در لبنان و مردم مسلمان انقلابی ایران اسلامی که به عشق سردار دل‌ها راهی شهر کرمان شدند بودیم و این حرکت خبیثانه برای ما تازگی ندارد.

عباسی تاکید کرد: ما با محکوم کردن این رفتار ددمنشانه دشمنان که جمعی از مردم کشورمان را به شهادت رساندند به دشمنان می گوییم که راه و تفکر حاج قاسم ادامه خواهد داشت و آنها این راه را نخواهند بست و به سزای اعمال خود خواهند رسید.

وی افزود: ما زوال این رژیم غاصب را شاهد هستیم و امیدواریم با همه توان و ظرفیت با هم و در کنار یکدیگر مسیر درستی که رهبری تعیین کرده با قدرت و اقتدار ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: ما به قله نزدیک شدیم و خستگی و نا امیدی در این راه معنایی ندارد و به زودی قله فتح خواهیم کردیم و دشمنان و جبهه باطل را نیست و نابود خواهیم کرد؛ این جبهه همیشه پیروز و سربلند خواهد بود و در مسیری که سکاندار انقلاب تعیین کرده پیروزی نزدیک است.

وی با بیان اینکه تبیین و جهاد تبیین باید تابلوی دید و روبروی مسئولان قرار گیرد، افزود: مسئولان باید جهاد تبیین را دستور کار اصلی خود در بخش های فرهنگی،اقتصادی، سیاسی قرار خواهند داد.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات پیش رو اضافه کرد: بسیاری از دشمنان و بدخواهان و معاندین با نظام به دنبال نا امید کردن و تضعیف ایران اسلامی هستند اما در این راه شکست خواهند خورد و ما حضور حماسه مردم در اسفندماه این را به اثبات خواهیم رساند.

*دفاتر تحول اجتماعی در ۵۶ شهر و ۳۳۰ محله کشور تشکیل شد

رئیس کارگروه حاشیه نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور با بیان اینکه در ۵۶ شهر کشور در قالب ۳۳۰ محله دفاتر تحول اجتماعی تشکیل شده است، گفت: در استان گیلان هم مرکزیت اقدام مشترک برای ۶ محله استان در ۲ شهر رشت و انزلی از امروز آغاز شد.

ابراهیم نورمحمدی افزود: در محلات هدف وزارت کشور باید برای ارتقای ۱۰ عرصه از جمله معنویت و اخلاق، هویت محلی، امنیتی و انتظامی، حقوقی و قضایی، سلامت اجتماعی و بهداشت، اقتصادی و معیشتی، خدمات اجتماعی، سبک زندگی، علمی و تربیتی همه دستگاه‌ها و نهادهای مردمی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی و گروه‌های مردمی در شهر رشت با کمک به‌هم خالصانه پای کار هستند و در همه این عرصه‌ها منابع دولتی، مالی و حمایتی باید به کمک این گروه‌ها مردمی آمده تا مشکلات این مناطق برطرف شود.

وی اضافه کرد: اعتبارات و منابعی که دولت به این بخش اختصاص داده از سرفصل کنترل آسیب های اجتماعی است و تفاوت این برنامه با برنامه های دولت‌های پیشین آن است که در بودجه هر دستگاهی به صورت نشان‌دار و محله محور تعیین شده که چه اقدامی در هر محله انجام شود و گروههای مردمی نیز در این اقدام و نظارت به مجموعه دولت کمک خواهند کرد.

نورمحمدی تصریح کرد: در صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور آیین نامه طرح تحول اجتماعی و تاسیس دفاتر مربوطه مصوب شد این دفتر پایگاهی برای همه دستگاهها و گروه های مردمی مداخله کننده در محلات هدف است که امروز برخی به آنها حاشیه و حاشیه نشین می گویند در حالی که ما چیزی به عنوان حاشیه نداریم بلکه این محلات متن و هویت شهرها هستند ونظام هویتی هر شهر و استان از طریق این محلات شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در شهرهای رشت وانزلی هرکدام یک دفتر تحول اجتماعی تاسیس شده است، افزود : مردم این محلات که از آنها به عنوان حاشیه نام می برند مردمی مستضعف، معتقد و سالمی هستند که برخی از آسیب ها بر آنها عارض شده است اما باید این میزان آسیب ها را باکمک گروههای مردمی و نیز دولت بصورت ۲جانبه حل کنیم.

وی تصریح کرد: با صدای بلند اعلام می کنیم دولتها به تنهایی نمی توانند در این زمینه و رفع مشکلات این مناطق و محلات که کم هم نیستند موفق عمل کنند و باید به توان ظرفیت مردم اتکا کنند.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …