یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

آخرین فرصت راستی آزمایی

اختصاصی پس از باران/ گدر مناظره های انتخاباتی اخیر وعده های زیادی توسط آقای پزشکیان مطرح شد که قاعدتاً در این دوره چهارساله به عنوان رئیس جمهور منتخب می بایست به آنها عمل نماید.

دکتر شهریار نصرتی؛ نویسنده و پژوهشگر طی یادداشتی گفت: با توجه به میزان مشارکت حداقلی مردم در دور اول انتخابات و با کمی افزایش در دور دوم که نشان از بی اعتمادی و نا امیدی مردم دارد این دوره را بطور ویژه ای با دوره های قبل متفاوت ساخته است. چرا که پیام مردم داده شد و این تنها فرصت باقی مانده برای مسئولین و بویژه رئیس جمهور است که این اعتماد و امید از دست رفته و کمرنگ شده را به جامعه بازگرداند.

در این خصوص دو عرصه عملکردی داخلی و خارجی پیش روی رئیس جمهور قرار دارد که هر کدام مسائل متعدد خاص خود را دارند و نحوه عملکرد و بازیگری رئیس جمهور در این عرصه ها مهم می باشد. در واقع این دوره چهارساله می تواند فرصت مناسبی جهت بازسازی شکاف ایجاد شده بین بخشی از مردم و نظام باشد. به شرط اینکه اراده نظام در بهره گیری از ظرفیت های موجود بر ترمیم این امر تمرکز یابد که این مهم بستگی به این دارد که رئیس جمهور تا چه حد می تواند در ایجاد وفاق ملی موفق باشد.

در این خصوص نقش نهادهای بالا دستی نظام نیز تعیین کننده می باشد. چرا که در صورت عدم اراده نهادهای بالا دستی بر ایجاد وفاق و رفع موانع موجود و یا در صورت بروز تعارض منافع، امکان موفقیت رئیس جمهور وجود نخواهد داشت و در نتیجه قادر به تحقق وعده هایش نخواهد بود.

بنابراین، فرصت پیش رو نه تنها زمانی برای راستی آزمایی وعده های داده شده توسط رئیس جمهور منتخب است بلکه آخرین فرصت برای کل مجموعه نظام می باشد تا ضمن ایجاد آشتی ملی، امکان بروز تهدیدات محتمل ثانوی را کاهش دهند.
حال باید دید از این فرصت چگونه بهره برداری خواهد شد…

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …