یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

مهدیه رزاقی سخنگوی شورای شهر کومله گفت؛ ظرفیت قبور آرامستان کومله به مرز بحران رسیده است/ پیمانکار در ساخت سالن تطهیرستان اهمال می کند / لزوم بررسی دو فوریتی به این دو موضوع مهم

مهدیه رزاقی ، سخنگوی شورای شهر کومله با بیان اینکه ظرفیت قبور آرامستان کومله به بحران رسیده و ساخت سالن تطهیرستان از سوی پیمانکار طول کشیده است تاکید کرد؛ دو مساله فوق باید به صورت دوفوریتی رسیدگی شود.

به گزارش پس از باران مهدیه رزاقی در جلسه عادی شورا که شامگاه پنجم آذرماه برگزار شد، اظهار کرد؛ ظرفیت قبور آرامستان شهر کومله، رو به اتمام است و در روزهای آتی جایی برای دفن اموات نخواهیم داشت.

وی گفت: وضعیت کمبود قبور در آرامستان شهر به مرز بحران رسیده است و اگر حادثه مرگباری در شهر رخ دهد، پیکر متوفیان روی زمین خواهند ماند و سوال اینجاست که آنروز، چه کسی باید پاسخگوی خانواده متوفیان باشد؟‌

سخنگوی شورای شهر کومله، افزود؛ بنده بارها پیرامون اتخاذ تصمیمات لازم و تامین زمین مورد نیاز برای توسعه آرامستان تذکر داده و پیگیری این‌ موضوع را از اعضای کمیسیون خواستار شده ام اما متاسفانه، از ابتدای امسال تاکنون، حتی یک جلسه از این‌کمیسیون‌نیز برگزار نشده است تا مسئله به این مهمی در آن مطرح شود.

رزاقی، خطاب به شهردار کومله، خواستار برگزاری منظم و خارج از نوبت کمیسیون‌آرامستان شد و خاطر نشان کرد: مسئله مدیریت کمبود قبور و دفن اموات مساله ای نیست که به فرداها واگذار شود بلکه هرچه سریعتر باید بحران پیش رو را مدیریت کرد.

وی همچنین ادامه داد؛ از اعضای شورای شهری که در کمیسیون‌ آرامستان حضور دارند می خواهم تا مسئله کمبود زمین و توافق با مالکان زمین های مورد نظر را هرچه سریعتر به سرانجام برسانند و به منظور مدیریت بحران، منتظر برگزاری کمیسیون نباشند.

سخنگوی شورای شهر کومله در ادامه، به ساختمان‌ در دست احداث تطهیرستان آرامستان اشاره کرد و گفت: نزدیک به سه سال از عمر شورای ششم‌ می گذرد اما حتی نماسازی بیرونی آن در طول این سه سال، به اتمام نرسیده است و معلوم‌نیست، پیمانکار پروژه، چرا اهمال کاری می کند؟

رزاقی افزود؛ تطهیرستان فعلی، به دلیل قدمت، علاوه بر اینکه رو به فرسودگی است، با اصل حفظ شانیت شهروندان در تضاد است.

وی با بیان‌اینکه تطهیرستان فعلی در طرح عقب نشینی قرار دارد خاطر نشان کرد؛ این به آن‌معنیست که شهر، عملا با بحران تطهیرستان نیز مواجه است و تطهیرستان‌ جدید نیز به دلیل اهمال کاری پیمانکار، وضعیت نامعلومی دارد.
سخنگوی شورای شهر کومله گفت؛ بنده طی نامه ای، رسیدگی و پیگیری این‌موضوع را به صورت دوفوریتی از رییس شورا خواستار شده و لازم می بینم که تذکرات لازم به پیمانکار تطهیرستان، نیز اعمال شود.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …