یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزار می شود: اولین جشنواره فرهنگی، هنری در راستای تحقق شعار سال در روستای کشایه رحیم آباد

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزار می شود:
اولین جشنواره فرهنگی، هنری در راستای تحقق شعار سال در  روستای کشایه رحیم آباد

دهیار روستای کشایه بخش رحیم آباد از برپایی جشنواره فرهنگی و صنایع دستی با همکاری گروه های فرهنگی هنری استان گیلان در این منطقه گردشگری و تاریخی خبر داد و گفت : این جشنواره با هدف تحقق شعار سال و اشتغال آفرینی و جذب گردشگر برگزار خواهد میشود.

به گزارش خبر نگار ما به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر ، امید رجبی پور کشایه دهیار روستای گردشکری کشایه در تشریح این خبر افزود: اولین جشنواره فرهنگی هنری و صنایع دستی و فرآورده های لبنی و سوغات، با همکاری شورای روستای کشایه و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در این منطقه گردشگری و تاریخی برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه، این جشنواره در راستای تحقق شعار سال و با هدف اشتغال آفرینی در این منطقه و جذب گردشگر برگزار خواهد شد،گفت : با تخصیص اعتبارات مناسب ، می توان طرح های اشتغال زایی در مناطق محروم ایجاد و از ظرفیت جوانان ، زنان و مردان در جهت توسعه و عمران مناطق گردشگری استفاده کرد و جلوی مهاجرت را گرفت 

این فعال فرهنگی هنری و رسانه ای شهرستان اظهار داشت : روستاهای شهرستان رودسر  با وجود مردان و زنان پرتلاش و ظرفیت روستاها در زمینه های صنایع دستی ، کشاورزی ، گیاهان دارویی و آئین های فرهنگی و هنری ، زمینه های خوبی برای تولید و اشتغال دارند.

رجبی پور کشایه ادامه داد : این جشنواره ساعت ۱۴ روز جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ در رودسر _ رحیم آباد _ دهستان اشکور علیا _ روستای گردشگری و تاریخی کشایه برگزار خواهد شد.

رجبی پور در ادامه  برنامه های آئینی گروه فرهنگی هنری سی گل ، نمایش کمدی ، نمایش زندگی سنتی ، موسیقی محلی ، اجرای شعر محلی با معرفی اشکور ، ورزشهای بومی محلی از جمله طناب کشی و کشتی گیله مردی را بخشی از برنامه های این جشنواره عنوان کرد که توسط گروه‌های مختلف موسیقی، نمایشی، فرهنگی ، ورزشی و ادبی اجرا خواهد شد. 

وی در پایان تصریح کرد: این جشنواره با مجری گری سمیرا آقایی از مجریان صداسیمای مرکز گیلان و مقداد غلامی بازنشین آغاز و در ادامه ، گروه موسیقی به خوانندگی لقمان حسین زاده شوئیلی به اجرای موسیقی محلی خواهند پرداخت و گروه هنری سی گل به سرپرستی بهزاد پورحیدری به اجرای نمایش های محلی می پردازند.

گفتنی است: تقدیر از کشاورزان و دامداران نمونه _ غرفه های لبنی و نان و آش محلی _ غرفه موسسه محیط زیست و غرفه های صنایع دستی و سوغات ، از دیگر برنامه های این جشنواره خواهد بود.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …