یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

ا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، فاز دوم مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان شهر لنگرود در حال انجام است

با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، فاز دوم مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان شهر لنگرود در حال انجام است

پس از باران/ معاون میراث‌فرهنگی استان گیلان از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در فاز دوم مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان شهر لنگرود خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، محمدرضا امیری نژاد با بیان مطلب فوق افزود: با ۲ میلیارد ریال اعتبار و انتخاب پیمانکار ذیصلاح، با نظارت کارشناسان فنی اداره‌کل، عملیات مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان شهر لنگرود در دستور کار قرار گرفته است.

معاون میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه هم اکنون ساختمان با کاربری اداری مورد استفاده اداره‌کل قرار گرفته است گفت: در این مرحله از بازسازی، عملیات تخریب، آواربرداری، پاکسازی، حفاظت اضطراری، تعویض و مرمت مصالح چوبی و آجری، عایق کاری، اندود و بندکشی و رنگ آمیزی از جمله موارد مرمتی است که تاکنون ۸۰ درصد از حجم کار انجام شده و انتظار می‌رود تا آخر تیرماه عملیات ساماندهی در این مرحله به پایان برسد.
او با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی مستمر بوده و بر این اساس نمی‌توان تاریخی را برای پایان قطعی مرمت درنظر گرفت افزود: انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات لازم طی سال‌های آینده، مرمت کلی بنا پایان پذیرفته و همان طور که بیان شد همچنان در قالب اداره و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنگرود مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …