یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

معاون امور مجلس رییس جمهور:موسسه فرهنگی استاد معین در آستانه اشرفیه تاسیس می شود

معاون امور مجلس رییس جمهور:

موسسه فرهنگی استاد معین در آستانه اشرفیه تاسیس می شود

گزارش: هما اکبری/ رایان خبر/سید محمد حسینی عصر روز پنج شنبه در مراسم پنجاه و یکمین سالروز درگذشت دکترمحمدمعین پاسداشت مقام مشاهیر و مفاخر را تاکید داشت .

وی به تأثیر زندگی بزرگان بر زندگی جوانان اشاره داشت و گفت : راز ماندگاری ، موفقیت و خدمات بزرگان ، علما و مفاخر، شعرا باید به نسل جوان معرفی شود.

حسینی با بیان اینکه فرهنگ لغت تداعی گر دهخدا است تصریح کرد: استاد دهخدا با دراختیارگذاستن فیش ها درنزد دکتر معین وچاپ مجموعه توسط وی ضمن شراکت در تلاش اثرش نشان ازاعتقاد و اعتماد بسیار او به دکترمعین می باشد.

معاون امور مجلس رییس جمهور استاد معین را از شخصیت دوقطبی بودن دور دانست و گفت :دکترمعین هم به ایران و هم به اسلام وابسته است و شخصیتی چون شهید مطهری در کتاب خدمات متقابل «ایران و اسلام »ایران و اسلام را درکنار هم دانست و از استاد معین درجاهای بسیار بالاخص این کتاب به نیکی یاد می کنند.

حسینی با بیان اینکه زبان فارسی جاذبه فراتر از مرزهای ایران دارد اظهار کرد: زبان فارسی درانحصار جغرافیای ایران نیست ،در بسیاری از کشورها علاوه برگویش زبان فارسی تدریس نیز می شود که به منظور زنده نگهداشتن زبان فارسی موسسه فرهنگی استاد معین در آستانه اشرفیه تاسیس می شود .

وی راز ماندگاری و موفقیت دکتر معین تلاش و سختکوشی دانست و اضافه کرد: دکتر معین ساده زیست بودو تعلق به مال دنیا نداشت ،وجدان کاری و دقت بالا ،وارسته ای که تمام فکر و ذهنش را برای کار علمی معطوف کرده بود و از فرصت و وقت نهایت بهره را برد.

معاون امور مجلس از ذبیح الله صفا درباره دکتر معین می گوید :ممکن است اگر دانشمندی برود دانشمندی دیگر جای اورا بگیرد و احساس خلا نشود اما انسانی که رفت فقدان او جبران ناپذیراست که دکتر معین چنین مردی است و جای اورا کسی نمی تواند پر کند

از دیگر ویژگی شخصیتی دکتر معین ؛ شخصیتی آرام ،متین ،متواضع، و بدون هیاهو، به دوراز کبر و غرور، شاگرد پرور بودن، فضیلت ،عشق و علاقه به ولایت ، مهدویت ، دقت بسیار و امانتدار،اهتمام آموزش راه رسم و زندگی به شاگردان به منظور تاثیر در رشد افراد می توان بیان کرد.

وی با بیان اینکه نیما یوشیج دکترمعین را مثل صحیح علم و دانش می نامید به وصیت نامه اش اشاره دکردو گفت : نیما یوشیج دست زدن اثرش را فقط به دکتر معین منحصرکردند اگر چه مخالف ذوق وی باشد یعنی سبک و روش را قبول نداشته باشد .

حسینی از دکتر سید جعفر شهیدی درباره دکترمعین گفت و افزود : دکتر شهیدی ده هزار روز حیات علمی و بیش از ۳۰ هزار تحقیق و تفحص را از برکت عمر دکتر معین عنوان کرد دانسته و گفت :« معین زنده و حاضر است زیرا تا زمانی که زبان فارسی باقی است و هرجا شیفتگان و دل بستگان این زبان کلید فهم آن را از کتاب لغت بجویند آنجا دکترمعین را خواهند دید و اورا خواهند شناخت .»

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …