یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

فرماندار لنگرود در نشست خبری مطرح کرد:افتتاح در دهه فجر امسال در شهرستان لنگرود ۱۳۳ پروژه با اعتبار ۱۶۱ میلیاردبندر گردشگری چاف و چمخاله ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی داردبیمارستان تامین اجتماعی شهید املاکی کومله آماده بهره برداری استفاز ۳ پروژه آبرسانی رینگ دور شهر لنگرود در دهه فجر افتتاح می‌شود

اختصاصی/ زهرا رگان/فرماندار لنگرود، در نشست خبری که عصر روز چهارشنبه‌ با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد ضمن تاکید بر حضور و همراهی مردم برای عبور از چالش های پیش روی دولت از جمله جنگ اقتصادی گفت: دولت سیزدهم علی رغم مشکلات و کاستی هایی که از دهه گذشته بر دوش خود حمل می کند، تلاش گسترده ای در راستای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و زیرساختی کشور میکند.

محمد رضا جلالی با بیان اینکه در دهه فجر امسال در شهرستان لنگرود ۱۳۳ پروژه با اعتبار ۱۶۱ میلیارد به بهره برداری می رسد ، اظهار داشت: با احتساب پروژه های افتتاحی هفته دولت ۳۷۱ میلیارد تومان پروژه در سال ۱۴۰۱ در لنگرود به بهره برداری رسیده است.وی فاز ۳ پروژه آبرسانی رینگ دور شهر را یکی از پروژه های مهم قابل افتتاح دهه فجر اعلام کرد و افزود: با افتتاح این پروژه که با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و با حضور استاندار صورت می گیرد ،مشکل کم آبی بخش شمالی شهر لنگرود و روستا های مسیر چمخاله حل خواهد شد.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه رمپی در کنار گذر لنگرود به سمت کومله و اطاقور جهت تسهیل در تردد ساکنین این مناطق ایجاد خواهد شد، گفت؛ پیگیر احداث میدانی در شهر شلمان در انتهای کنار گذر با همکاری شهرداری شلمان هستیم که انشالله تا قبل از سال نو آماده گردد.

جلالی با بیان اینکه در شهرستان لنگرود در یکسال اخیر ۳۰ دکل مخابراتی نصب شده است به جایگاه خوب شهرستان لنگرود در زمینه شبکه نصب ترانس و کابل کشی در استان گیلان خبر داد.

جلالی در ادامه از پیشرفت ۲۱ درصدی بندر گردشگری چاف و چمخاله خبر داد و گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم این بندر در تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه عظیم سبب حضور سرمایه گذاران دریا محور شده و موجبات رشد و رونق شهرستان را هرچه بیشتر فراهم می‌کند.

وی همچنین در خصوص حل رفع تداخل اراضی ملی و مردمی اظهار داشت: در بخش چاف و چمخاله و اطاقور اراضی وجود دارد که سالهاست در تصرف و اختیار مردم بوده که جزء املاک منابع طبیعی می‌باشد و با توجه به پیگیری‌های بعمل آمده بزودی شاهد خبر‌های خوبی در این زمینه خواهیم بود.جلالی سپس از تکمیل صد درصد ی بیمارستان تامین اجتماعی شهید املاکی کومله خبر داد و افزود : با جذب کادر درمان و اداری این بیمارستان بزرگ شرق گیلان در کومله به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار لنگرود همچنین از ثبت ملی شهر لنگرود بعنوان شهر ابریشم ایران در تاریخ ۱۰ اسفند خبر اد و گفت؛ با پیگیری و هماهنگی‌های صورت گرفته در ۱۰ اسفند ماه، جشن ثبت ملی ابریشم در لنگرود برگزار که گام بزرگی در راستای رونق ابریشم و نوغانداری در شهرستان میشود.

جلالی بهره برداری از پروژه‌های شهرداری های لنگرود، کومله و شلمان، سردخانه مواد غذایی در خراط محله و گلخانه گل و گیاه در کومله ،پرورش ماهیان خاویاری ،۱۶ واحد مسکونی مددجویان و ۴۰۰ طرح اشتغالزایی در بخش کمیته امداد پروژه های برق، بنیاد مسکن، آب شرب روستای پلت کله و افتتاح ساختمان بیمه روستایی و افتتاح مدارس را از دیگر پروژه های افتتاحی شهرستان لنگرود در دهه فجر عنوان کرد.

این جلسه با پرسش و پاسخ خبرنگاران و فرماندار به پایان رسید.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …