دوشنبه , شهریور ۲۶ ۱۴۰۳
Breaking News

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:پرداخت یک‌هزار و ۹۴ میلیارد و ۹۸۶میلیون ریال تسهیلات به مددجویان کمیته امداد در سال ۱۴۰۲

پس از باران/مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: در سال گذشته ۶۸۷۱ فقره وام به ارزش ۱/۰۹۴ میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال برای توانمندسازی جامعه هدف در قالب طرح های اشتغال و خودکفایی، کارگشایی و تسهیلات مسکن و… به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده است

سیدمجتبی جلالی پور با بیان اینکه صندوق امداد ولایت با مجوز رسمی بانک مرکزی و با هدف پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمندان کمیته امداد و دیگر اقشار آسیب‌پذیر راه‌اندازی شده است، گفت: جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه از خیّران برای ارائه تسهیلات به خانواده‌های کم برخوردار از طریق این صندوق انجام می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه در این مدت ۲۵۵ هزار و ۶۹۳  نفر از مردم و به‌ویژه نیکوکاران در صندوق امداد ولایت گیلان سپرده‌گذاری کرده‌اند، افزود: سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت به دو صورت ویژه و عادی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، با بیان اینکه فعالیت‌های این صندوق بر اساس مقررات بانک مرکزی و به صورت بانکداری اسلامی و کاملاً قرض الحسنه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته  ۶۸۷۱   نفر از تسهیلات اشتغال و توانمندسازی، تسهیلات خرید، ساخت و یا ودیعه مسکن و وام کارگشایی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان گیلان بهره‌مند شده‌اند که برای این میزان تسهیلات، ۱/۰۹۴ میلیارد و ۹۸۶  میلیون ریال اختصاص پیدا کرده است.

جلالی پور، در زمینه وام های پرداختی با تشریح وام های قرض الحسنه پرداخت شده به متقاضیان، گفت: طی این مدت وام کارگشایی جهت مصارفی همچون ازدواج، تأمین مسکن، تعمیر مسکن، ودیعه مسکن، درمانی، تحصیلی، بدهی، محکومیت غیر عمد (معسیرین) و سایر محل های مصرفی به تعداد  ۵ هزار و۷۵۳  نفر به مبلغ ۷۵۵ میلیارد و ۶۸۶ میلیون ریال پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام استان گیلان، کمک به ایجاد شغل با پرداخت وام های بدون بهره را از دیگر اقدامات صندوق امداد ولایت برشمرد و افزود: در بخش وام اشتغال در طرح های همچون، آرایشگری، آشپزخانه، باغبانی، خدمات توزیعی، خودروی سبک و سنگین، خیاطی، دامداری سنتی و صنعتی، زراعت، شیلات، قالی بافی، گلخانه، گلیم بافی، ماکیان، نانوانی طی سال گذشته برای تعداد ۱۱۱۸ طرح، به مبلغ  ۳۳۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.وی، از دیگر اهداف تأسیس صندوق امداد ولایت را اشاعه سنت قرض‌الحسنه در جامعه، جذب منابع بیشتر از خیران برای پرداخت وام قرض‌الحسنه و تغییر رویکرد کمک‌های کمیته امداد امام(ره) از بلاعوض به معوض اشاره کرد و ادامه داد: قرض‌الحسنه واقعی در صندوق امداد ولایت است که به نفع محرومان انجام می‌شود.

جلالی پور  با بیان اینکه همه اقشار به‌ویژه خیّران می‌توانند در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کنند، گفت: سپرده‌گذاری عادی از ده هزار تومان با نیّت کمک به محرومان و بدون تعیین تعرفه سپرده از سوی سپرده‌گذار انجام می‌شود و در سپرده‌گذاری ویژه که از پنجاه هزار تومان است، تعرفه سپرده از سوی سپرده‌گذار تعیین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان در پایان با تأکید نمود صندوق قرض الحسنه امداد ولایت جهت ترویج فرهنگ ناب اسلامی قرض الحسنه به سپرده گذاری خیرین نزد صندوق امداد ولایت به مبلغ ۱۰۰% هم افزایی در راستای تفاهم نامه پرداخت می نماید. لذا از همه خیرین ونیکوکاران جهت دستگیری نیازمندان وکمک در این امرخیر و ترویج این قرض نیکو انتظار همکاری دارد. امید داریم در ادامه راه نیز با حمایت خیرین ونیکوکاران سهم خودرا در رفع مشکلات مددجویان ونیازمندان عزیز ایفا نماییم

Check Also

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:وفاق و وحدت عامل پیشرفت جامعه است

پس ا باران ز_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وفاق و وحدت در دانشگاه را …