پنجشنبه , شهریور ۲۹ ۱۴۰۳
Breaking News

دومین جشنواره نقاشی تورنگ در شهر لنگرود برگزار شد

پس از باران/ دومین جشنواره استانی نقاشی کودک و نوجوان (تورنگ) لنگرود در حالی درپیاده راه سلامت پارک فجرلنگرود برگزارشد که با استقبال چشمگیر کودکان همراه بود این برنامه شاد و مهیج یک روز به یادماندنی برای کودکان دیارمان رقم زد .


در مراسم که در کنار نقاشی کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۲ سال از موضوعات سبز جنگل ، آبی دریا و لنگرود زیبا خلاقانه ایده پردازی شده بود در حمایت از محیط زیست در کنار تالاب و نیلوفرهای وحشی و خنکای نسیم نیزار ها نقاشی های کودکانه شأن به ما یادآور می‌شد زمینمان را دوست تر بداریم .
این اتفاق زیبا که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود دو سالانه خود را جشن می‌گرفت در جمعه شب بیست و سوم شهریور با حضور هنرمندان و استانی و کشوری از جمله «عمه خورشید »کودکان گیلانی ( سارا خیرخواه) ، رضا فیاضی ، نقش آفرین زیزیگولوی مادران و پدران کودکان دهه شصتی که امروز که کودکانشان برای مسابقه نقاشی آورده بودند با حضور مجری برنامه «محله ما» مسعود روشن پژوه که هر جمعه سالها مهمان خانه های ما از قاب تلویزیون بود برگزار شد.

این جشن تابستانه تا بتواند زمینه ساز خوبی برای کشف استعدادها ی نهفته ی کودکان باشد.

همانگونه که صادق پور، شهردار لنگرود یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره را تقویت بنیان خانواده و ایجاد شورونشاط اجتماعی دانست.

شهردار لنگرود در این مراسم با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی سبب می‌شود تا خانواده ها علی رغم همه مشکلات می توانند دورهم جمع شوندوازلحظات خوشی را در کنار همدیگر تجربه کنند.

صادق پور با بیان اینکه هیچ اتفاق خوبی در زندگی انسان رقم نخواهد خورد مگر اینکه حال دلش خوب باشد گفت: شهرداری و شورای شهر لنگرود تمام همت خود را برای ایجاد حال خوب و ارتقاء نشاط اجتماعی شهروندان به کارمی گیرد.

شهردار لنگرود در ادامه با اشاره به اینکه شهری خلاق است که فرزندان خلاق و ایده پردازی داشته باشد، افزود : برای پرورش چنین فرزندانی هم خانواده و هم محیط آموزشی بسیار تاثیرگذار هستند و مدیریت شهری نیز می‌توانند نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه روزمره گی ها سبب میشود انسان از لذت های طبیعی خود دور شوند گفت: لازم است هر از گاهی از اتاق شیشه ای وروزمره گی بیرون آمده ودر جمع هایی فرار بگیریم که آدم های موفق رابیشتر ببینیم تااستعدادهای درونی ما شکوفا شود.

صادق پور با بیان اینکه جشنواره نقاشی « تورنگ» باهدف استعداد یابی کودکان و نوجوانان برای دومین سال متوالی برگزارمی شود ,خاطر نشان کرد ؛ امیدواریم این جشنواره درسالهای آتی درسطح ملی و بین‌المللی برگزار شود.
شهردار لنگرود خاطرنشان کرد: نقاشی های کودکانه ی این عزیزان، پیامهایی رابه مامنتقل می کند که قطعادرمدیریت شهری وایجاد شهری بانشاط اثرگذارخواهدبود.

شهردارلنگروددرادامه ازشهروندان خواست تا بمنظور فرهنگ سازی در مدیریت پسماند شهری و حفظ سلامت انسانها ومحیط زیست تولید زباله از مبدا ( منازل) را مدیریت کنند.

وی در پایان سخنان به طرح ساماندهی دستفروشان لنگرود در محل پارک بازار اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه سد معبر يکی از مشکلات دیرینه ی شهر لنگرود بوده گفت: این طرح جهت آسایش شهروندان درعبورومرور وزیباسازی شهر،بحث ساماندهی دستفروشان درپارک بازارصورت گرفته که نیازبه حمایت همه ی شهروندان داردتاباخریدخودازاین عزیزان ،ارتزاق آنهادچارمشکل نشود‌

Check Also

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان خبر داد: برگزاری پویش جشن عاطفه ها در گیلان

رویداد ملی «جشن عاطفه‌ها» به منظور تأمین نیازهای تحصیلی دانش آموزان محروم در گیلان آغاز …