یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News
مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا معرفی شد

با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا معرفی شد


با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛
مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا معرفی شد
 

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شد.

به گزارش رایان خبر به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، ظهر دیروز ، چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه نشست هماهنگی و انتخاب مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با حضور مشاور معاون روابط کار و مسؤل هماهنگی معاونت در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وزارت تعاون، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان برگزار شد.

حسین یونسی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این نشست ضمن تشریح عملکرد بنادر استان گیلان، اظهار داشت: در جهان کنونی اهمیت و اثرات صنعت حمل و نقل دریایی بر اقتصاد هر کشوری انکار ناپذیر بوده و اقتصاد دریا محور می تواند موتور محرک و راهبرد اصلی توسعه اقتصادی باشد.

وی افزود: بیش از ۸۵ درصد تبادلات تجاری کشور از طریق دریا صورت می پذیرد و از این رو نقش بنادر کشور در ایجاد موقعیت ها و تبادلات تجاری در منطقه بسیار پر رنگ است.
یونسی توسعه دریا محور را از سیاست‌های برنامه ششم توسعه کشور بیان کرد و افزود: در همین راستا تمامی بنادر گیلان در حال توسعه می باشند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به کنوانسیون مقاوله نامه کار دریایی (MLC)، خاطرنشان کرد: از زمانی که به این کنواسیون پیوستیم، تعاملات سازمان بنادر و دریانوردی با وزارت کار بیشتر شده و انتظار داریم که این وزارت خانه نگاه ویژه تری به دریانوردان داشته باشد.

همراهی وزارت تعاون در حسن اجرای MLC

بهمن عباسی؛ مشاور معاون روابط کار و مسؤل هماهنگی معاونت در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وزارت تعاون نیز در این نشست عنوان داشت: مهمترین دغدغه امروز وزارت خانه، موضوع اشتغال است چرا که با هر اشتغالی که ایجاد می شود شاهد تاثیرات مثبت اجتماعی آن بر خانواده ها هستیم.

وی افزود: تمامی ادارات کل و سازمان ها باید در جمعی تعاملی و منسجم در کنار یکدیگر اهتمام بورزند تا به منزل مقصود برسیم.

عباسی با اشاره به نشست مشترک با مدیر مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، یادآور شد: در این نشست بر انتخاب هرچه سریع تر مدیران واحد کار و خدمات اشتغال مناطق ویژه اقتصادی کشور تاکید شد که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

مشاور معاون روابط کار و مسؤل هماهنگی معاونت در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وزارت تعاون با اشاره به کنوانسیون بین المللی MLC تصریح کرد: وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی بعنوان نماینده کشور در حسن اجرای مقاوله نامه کار دریایی (MLC) هماهنگی و نظارت را بر عهده دارد.
وی در بخش دیگر به وظیفه مهم مدیران واحد کار و خدمات اشتغال مناطق ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: این مدیران مسئولیت سنگینی خواهند داشت و در این راه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه آنها خواهد بود.

سیاوش آقاجانی؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان نیز در این نشست اذعان داشت: کلان پروژه دولت، ارتقای سرمایه اجتماعی نظام است و باید برای تحقق این هدف تلاش کنیم.

وی در مورد صیانت از نیروی کار متذکر شد: باید به گونه ای عمل کنیم که جامعه کارگری و کارفرمایان بدانند در منطقه متولی دارند و مشکلات آنها شنیده می شود و راه حلی برای موضوعات مطروحه ارائه میگردد.

گفتنی است، در پایان حمیدرضا خدیو با حکم سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا منصوب شد

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …