یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

دکتر مهدی حنفی کومله، شهردار شلمان:
ارتقاء نشاط اجتماعی درکنار عمران شهری از اولویت های مهم مدیریت شهری شلمان است

گزارش: فرداد همت زاده
گزارش اختصاصی/ ایجاد نشاط اجتماعی یکی از ضرورت هایی است که مدیریت شهری در کنار دیگر امور و وظایف شهری جهت احقاق حقوق شهروندی باید سرلوحه کارخود قرار دهند.

مجموعه جدید مدیریت شهری شلمان به منظور اهمیت دادن به این مسئله در کنار دیگر موضوعات شهری مثل مسائل زیرساختی و عمرانی به امور فرهنگی نیز توجه ویژه دارد.

برگزاری مراسم جشن یلدا یکی از این برنامه هایی بود که به همت مدیریت شهری شلمان در آستانه شب یلدا در سالن ورزشی شهر شلمان برگزار شد.

این مراسم بهانه ای شد تا با دکتر مهدی حنفی کومله، شهردار جدید شهر شلمان به گفت‌وگو بپردازیم و از رویکرد مدیریت شهری جدید سامان در خصوص مسایل مختلف شهری اعم از امور فرهنگی ، عمرانی و زیربنایی جویا شویم.

وی در این گفت‌وگو ی اختصاصی اظهار داشت: یکی از وظایف شهرداریها در کنار گسترش زیرساخت ها ، عمران ، آبادانی و گسترش سرانه های شهری اجرای فعالیت های فرهنگی جهت ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان است .

شهردار شلمان ادامه داد: با صلاحدید و مشورت شورای محترم شهر شلمان و دوستانی که در زمینه فرهنگی فعالیت دارند، تصمیم گرفتیم به منظور ایجاد نشاط اجتماعی در میان شهروندان خصوصاً در شرایطی که شهروندان به دلیل رعایت فاصله گذاری و پروتکل های اجتماعی در همه گیری کرونا در دو سال اخیر مجبور بودند در خانه‌هایشان بمانند، جشن شب یلدا برگزار کنیم.
از شهردار شلمان همچنین از تدوام برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری شلمان خبر داد و گفت: بنده از مدافعان فرهنگ و هنر هستم و تمام تلاشمان در دوره مدیریت شهری جدید در شهر شلمان این است که این گونه برنامه های نشاط آور را تداوم بخشم چون معتقدم با جمع شدن مردم در کنار یکدیگر دلها به همدیگر نزدیک تر می شود و انشالله در سایه جشن شادی بتوانیم روزگار خوش و خرمی برای شهروندان گرانقدر رقم بزنیم.
مدیر شهری شلمان در خصوص برنامه‌های میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت شهردار اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص و استراتژیکی از ظرفیت بالایی در بخش توسعه گردشگری برخوردار است و یکی از دغدغه‌های عمده بنده می‌باشد.
وی سپس به تمرکز اصلی مدیریت شهری شلمان در دوماه اخیر( از زمان حضور خود در شهرداری) اشاره نمود و گفت: ما در دو ماه اخیر در شهر شلمان مطالعات ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و بررسی نقاط ضعف و قوت شهر و شهرداری را مدنظر قرار داده ایم که تحت عنوان برنامه‌های کوتاه مدت تلقی می‌شود و مرحله مطالعاتی آن نیز اخیراً به اتمام رسیده و وارد فاز اجرایی شده است.
وی افزود: مدیریت شهری شلمان سعی دارد تا دهه فجر سال جاری بیشترین برنامه‌های کوتاه مدت خود را به ثمر برساند.
شهردار شلمان سپس به فعالیت های شهرداری در ایام نوروز و فصل تابستان که حضور گردشگران و ظرفیت گردشگری شهر شلمان افزایش می‌یابد ،اشاره کرد و گفت: به جهت افزایش حضور گردشگران در شهر شلمان در ایام نوروز و فصل تابستان برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
وی افزود: این فعالیت ها به صورت پله پله و کوتاه مدت تعریف شده و در قالب آن پروژه‌های کوتاه مدت را دنبال می‌کنیم.
شهردار شلمان در ادامه پروژه‌ای میان مدت مدیریت شهری شلمان را موازی با پروژه های کوتاه مدت عنوان کرد و اظهار داشت: مدیریت شهری شلمان همچنین پروژه‌های بلند مدتی تعریف کرده است که از جمله می‌توان به ساماندهی وضعیت باغ فلاحت و پاساژ شهر اشاره کرد که همواره روی میز خواهد بود و به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.
وی یادآور شد: اجرای پروژه‌های بلند مدت زمان بیشتری می طلبد که از خداوند متعال مدد می‌گیریم و از مردم شریف و بزرگ شهر شلمان نیز همچنین از مسئولین محترم شهرستان و استان انتظار داریم که با ما همراه باشند تا موانع و مشکلات پیش روی پیشرفت شهر شلمان یکی پس از دیگری برداشته شود.
دکتر حنفی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که با توجه به اینکه شهر شلمان شهریست که طرح تفصیلی ندارد و از طرح هادی برخوردار است آیا این طرح جوابگوی پروژه‌های بزرگ و زیرساختها یی همچون طرح‌های توسعه گردشگری خواهد بود؟ گفت: طرح هادی شهر شلمان در سال ۹۷ اصلاح و بازبینی شده است و یکی از دغدغه‌های بنده در کنار دغدغه های دیگر از جمله پاسداشت و به روزرسانی قانون ، بازنگری و اصلاح مجدد طرح هادی شهر شلمان است چرا که معتقدیم ایجاد زیرساخت‌ها نیاز به نگرش جدید و تغییر طرح هادی این شهر دارد.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …