یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:یکی از مشکلات تعاونی ها صدور مجوز توسط دستگاههای مربوطه است

اختصاصی پایگاه خبری رایان خبر به مناسبت هفته تعاون همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر استان پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۷شهریور با حضور استاندار گیلان در سالن الغدیر استانداری برگزار شد.

در این همایش، مهندس علیزاده، مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گیلان ضمن‌گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب و آرزوی طول عمر با برکت برای مقام معظم رهبری و تسلیت بمناسبت حلول ماه حزن و اندوه آل الله، ماه صفر اتعداد تعاونی‌های فعال استان گیلان را برشمرد و اظهار داشت:

☑️ در استان گیلان ۱۹۴۶ تعاونی فعال با تعداد ۱۸۸ هزار عضو و ۲۹ هزار اشتغال مستقیم داریم.

وی همچنین از تعداد ۴۷۶ تعاونی با ۱۳ هزار عضو و ۱۰ هزار فرصت شغلی در دست اجرا خبر داد که به زودی به بهره برداری میرسند.

وی خاطرنشان کرد: این‌تعاونی ها در نقش های مختلف مسکن‌،مصرف، سهام عدالت و … مشغول فعالیت هستند .

علیزاده اضافه کرد: اگر تعداد افراد سهام‌عدالت را اضافه کنیم‌ بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هرار نفر اعضای تعاونی استان هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه با‌ همت‌ و‌ تلاشی که در هفته تعاون امسال صورت‌گرفته است از افتتاح ۱۷ طرح با سرمایه گذاری هزار و پانصد و هشتاد میلیارد ریال (۱۵۸۰) با اشتغال ۳۳۲ نفر در زمینه های مختلف تامین‌ مسکن و تولید الیاف مصنوعی و … خبر داد و افزود: این روند نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

علیزاده تصریح کرد: از این مبلغ سرمایه گذاری تقریبا ۲۱۰ میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانک های عامل به شرکت ها تزریق شده و مابقی تسهیلاتی هستند که توسط اعضای محترم تعاونی ها سرمایه گذاری شده اند.

وی همچنین از رشد صادرات تعاونی های استان گیلان در سه سال اخیر خبر داد و یادآور شد: از سال ۹۲ تا ۹۶ صادرات تعاونی های استان ۷۶ میلیون دلار بود که در سه سال اخیر ۹۷ الی ۹۹ به ۱۲۰ میلیون دلار افزایش داشته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان سپس به اخذ رتبه تعاون های استان گیلان از حیث تعاونی های شرکت کننده در جشنواره امسال در سامانه جامع هوشمند اشاره نمود و افزود: تعاونیهای استان گیلان در این خصوص رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده اند.

علیزاده در ادامه از اخذ رتبه نخست تعاونی های استان گیلان از نظر تعداد تعاونی هایی که حد نصاب شایستگی انتخاب به عنوان تعاونی های برتر استانی و ملی را بر اساس امتیازاتی که وزارتخانه میدهد خبر داد و اذعان داشت: در سال گذشته در حوزه مدیریت تعاونی به همت همکاران استانی و شهرستانی توانستیم رتبه سوم کشوری را نیز از نظر عملکرد بخش تعاونی به خود اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: در حوزه تشکیل شرکت های تعاونی به جهت قانون خاصی که دارد و مورد توجه وزارت خانه می‌باشد استان گیلان رتبه سوم کشوری را دارد .

علیزاده با بیان اینکه در حال حاضر استان گیلان دارای هفت شرکت تعاونی ثبت شده دو تعاونی در مرحله ثبت و سه تعاونی منتظر تایید کشور دارد گفت: اگر این تعداد از تعاونی ها نیز به ثبت برسد ما رتبه اول را از نظر تعداد شرکتهای تعاونی توسعه عمران خواهیم داشت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان سپس اهم مشکلاتی که در حوزه کارکرد بخش تعاون وجود دارد را برشمرد و اظهار داشت:
یکی از مشکلات ما در بخش تعاونی ها این است که در صدور مجوز، دستگاههای مربوطه پیچیدگی هایی را ایجاد می نمایند که تعاونی ها را در دریافت مجوز با مشکل مواجه میکنند .


وی خطاب به استاندار گیلان گفت: از شما انتظار داریم شرایطی را بصورت پنجره و رابطی ایجاد کنید تا صدور مجوزها بصورت سامانه صورت گیرد، چرا که یکی از مشکلات در خصوص ایجاد اشتغال همین پیچیدگی صدور و دریافت مجوزهاست و امیدواریم با نظر حضرتعالی این مشکل حل شود.

علیزاده در ادامه سخنان خود شرکت های تعاونی مرز نشین را یکی از مزیت های صادرات استان گیلان عنوان کرد و بیان داشت: باید در خصوص تمدید کارت های مبادلات و بازرگانی مرز نشینان توجه ویژه شود تا این خواسته بحق تعاونی های مرز نشین ما تحقق پیدا کند و بتوانند مشوقی برای مبادلات مرزی باشند.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از بخش هایی که در بحث مدیریت کرونا همیشه در خدمت هم استانی ها ی عزیز بوده بخش تعاونی هامی باشد خاطرنشان کرد: کشور در ماههای ابتدایی که در تولید با مشکل مواجه بود بخش تعاونی ها پیشگام تولید و تهیه محصولاتی همچون ماسک و دیگر اقلام بهداشتی بودند .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد مراکز نو‌آوری بخش تعاون جهت جذب ایده های نو در حوزه تعاون خبر داد که بزودی افتتاح خواهد شد.
گزارش: زهرا رگان

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …