دوشنبه , شهریور ۲۶ ۱۴۰۳
Breaking News

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان: ارتباط با خبرنگاران به عنوان یک فرهنگ عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی تداوم داشته باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:
ارتباط با خبرنگاران به عنوان یک فرهنگ عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی تداوم داشته باشد

پس از باران/ بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، نشست مشترک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اصحاب رسانه این استان در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
ارتباط با خبرنگاران به عنوان یک فرهنگ عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی تداوم داشته باشد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، نشست مشترک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اصحاب رسانه این استان در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

مجتبی ملکی چوبری، ۱۷ مرداد ماه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، با گرامیداشت شهدای مقاومت و تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، اظهار کرد: خون این شهید بزرگوار جهش اصلی در جبهه مقاومت بود.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه حاضر در نشست، گفت: ما امروز در این نشست، قدردان زحمات شما خبرنگاران و زحمتکشان عزیز عرصه رسانه بوده و به این رسالت سنگینی که بر دوش شما عزیزان است ادای احترام می‌کنیم.

این مقام مسئول همچنین، ادامه داد: ما می‌دانیم که رسالت شما، رسالت سنگینی است که علیرغم همه مسائل و مشکلات و رنج‌هایی که این شغل دارد، عزیزان ما به دنبال آگاهی رسانی و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی مردمان سرزمین خود هستند و جا داره که بنده به نوبه خودم از زحمات تک تک شما عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

ملکی چوبری افزود: وقتی صحبت از حرفه خبر و خبرنگاری می شود صحبت از تاثیر همان قلمی است که خداوند در کتاب آسمانی خود، سوره ای را به این نام نامگذاری کرد و ما وقتی که در کتاب آسمانی، سوره قلم را می خوانیم که این سوره نشان دهنده جایگاه والای قلم و نویسندگی در فرهنگ اسلامی ما مسلمانان است و حضور خبرنگاران در میدان جنگ نرم که در صحنه‌های این میدان جنگ، به سمبلی از صداقت و جسارت در جامعه تبدیل شده اند. تصور یک جامعه بدون خبرنگار تصور یک جامعه ایست که در این جامعه نابسامانی و شفافیت و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی وجود ندارد بنابراین شما خبرنگاران به عنوان چشم و گوش جامعه هستید که به دنبال اطلاع رسانی و شفافیت افزایی هستید که جا دارد یاد و خاطره شهید صارمی که با قلم خویش در میدان جنگ به سمت شهادت رفت، را گرامی بداریم.

وی ضمن تشکر از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با بیان اینکه ارتباط با اصحاب رسانه فقط محدود به مراسم روز خبرنگار نباشد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان باید بتواند یک ارتباط و تعامل سازنده‌ای را به صورت ماهانه با اصحاب رسانه داشته باشد و تکریم و احترام و ارتباط با خبرنگاران به عنوان یک فرهنگ عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به تنهایی ۴۰ درصد از بار آموزش عالی کشور را به تنهایی به دوش می کشد و دانشگاهی است که مولود انقلاب بوده و در سال ۶۱ با کمک یک میلیون تومانی حضرت امام (ره) به عنوان یک نهال نورس، شروع به فعالیت کرد و الان با گذشت ۴ دهه از انقلاب به عنوان یک شجره طیبه در نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال فعالیت است و در طول این مدت توانست روی پای خود بایستد و نه تنها زحمت و باری برای نظام نداشت بلکه باری از دوش نظام برداشت.

ملکی چوبری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی منتسب به مقام معظم رهبری است، گفت: در این راستا با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری درباره فضای آموزشی باید با جدیدت به منویات ایشان بپردازیم و با ارتقاء علمی، حفظ کیان دانشگاه و گسترش فضای انقلابی در دانشگاه در پیشبرد سند تحول بنیادی و سند تحول و تعالی مبتنی بر اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

وی با برشمردن ماموریت های دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: پنج ماموریت مهم دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق سند تحول و تعالی شامل مرحله اول تحول در فضای آموزشی حرکت از فضای آموزش‌های حافظه محور به سمت آموزش مهارت محور، در رویکرد پژوهشی حرکت به سمت رویکرد حل مسئله بر اساس مشکلات، نیازهای اقتصادی، صنایع، زیست بوم استان، سومین جهش حرکت به سمت خروج از شهریه محور بودن و داشتن درآمد پایدار، چهارمین ماموریت جهش به سمت حوزه فعالیت‌های فرهنگی و تربیت جوان مومن، انقلابی، متدین و متخصص و پنجمین و آخرین ماموریت دانشگاه توسعه کیفی آن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه در سطح استان دارای ۱۴ واحد دانشگاهی است، گفت: ۳۰ عضو هیات علمی این دانشگاه جز یک و دو درصد دانشمندان برتر جهان شناخته شدند و باید از این ظرفیت‌ها برای ارتقاء دانایی و توانایی و افزایش مهارت، کارآفرینی و اشتغال استفاده کرد

Check Also

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:وفاق و وحدت عامل پیشرفت جامعه است

پس ا باران ز_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وفاق و وحدت در دانشگاه را …