یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

گام هایی که چوکا در مسیر تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی بر می دارد

زهرا رگان/ در راستای تحقق شعار سال رهبر انقلاب مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران ( چوکای گیلان) با برقراری مراودات و ارتباطات خارجی و همچنین تکیه بر دانش دانشمندان و کارشناسان و مهندسان داخلی در راستای افزایش تولید مبنتی بر دانش از تمام ظرفیت های موجود خود بهره گرفته تا بتواند گامی در راه افزایش تولید و بهره وری و در نهایت ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم داشته باشد .

در راستای این سیاست مهم میتوان به بازدید سفیر بلاروس یکی از این اقدامات و کلمه‌ای در مسیر توسعه است اشاره کرد که به منظوربرقراری روابط تجاری در راستای تامین مواد اولیه جهت تولید محصولات سلولزی هفته گذشته صورت گرفت.

بازدید سفیر بلاروس از خط تولید و ظرفیت های چوکا

به گزارش روابط عمومی مجتمع چوکا، سفیر بلاروس و هیات همراه ضمن بازدید از خط تولید و ظرفیت‌ها ی موجود در شرکت چوکا در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین حضور یافتند.

باقر کاظمی ، مدیرعامل مجتمع چوکا با بیان این مطلب که مبادلات تجاری ایران و بلاروس حایز اهمیت می باشد گفت: با توجه به وجود زیرساخت های موجود در راستای تحقق طرح های پیش بینی شده، آمادگی لازم جهت هرگونه همکاری وجود دارد. دمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه موضوعات اقتصادی و تجاری اولویت همکاری متقابل جمهوری بلاروس با جمهوری اسلامی ایران است اظهار کرد: در جمهوری بلاروس شرکت های بسیار زیادی وجود دارد که در زمینه تهیه مواد اولیه برای تولید محصولات سلولزی فعال بوده و با توجه به بازدیدی که از مجتمع چوکا داشتیم ظرفیت خیلی خوبی برای همکاری متقابل وجود دارد همچنین این شرکت هفته گذشته در چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی مدیریت پسماند بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در تهران بدر راستای سیاست های زیست محیطی گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین برگزار شده بود حضور فعال داشت.

بطوریکه طبق گزارش روابط عمومی مجتمع چوکا، این شرکت که تولید کننده انواع محصولات سلولزی می باشد در این نمایشگاه حضور فعال و موثر داشت.

بر اساس این گزارش هلدینگ تاسیکو در این رویداد که از تاریخ ۹ الی ۱۲ مرداد در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شده است بهمراه شرکتهای زیرمجموعه خود: صنایع چوب و کاغذ ایران، کاغذسازی کاوه، محصولات کاغذی لطیف، حریر خوزستان و بیستون که در زمینه تولید انواع کاغذ بسته بندی با استفاده از سیستم بازیافت و پسماند مشغول به فعالیت هستند در سالن شماره ۸ حضور دارند.

این گزارش می افزاید ارائه گزارش عملکرد فعالیتهای این گروه در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در قالب موضوعاتی چون: از بازیافت تا بسته بندی، کاشت سالانه درخت، سیستم تصفیه آب و پساب، لایروبی لاگون ها، تولید کود آلی هوموس و همچنین صرفه جویی در میزان آب، برق و گاز مصرفی از اهداف این حضور بود.

قابل ذکر است : شرکتهای زیرمجموعه تاسیکو ضمن حفظ درختان، مواد اولیه تولید خود را از پسماندهایی تهیه می کنند که می تواند برای محیط زیست مخرب باشند و خود دغدغه مند محیط زیست بوده و صنایع وابسته به این گروه نیز دوستدار محیط زیست هستند و ضایعات کارتن و مقوا از سطح سهرها جمع آوری و تبدیل به کاغذ و محصولات بهداشتی می شود.

بازدید کارشناسان شرکت GLAVCODE کشور روسیه از مجتمع صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) بازدید کارشناسان شرکت GLAVCODE کشور روسیه از این شرکت

در راستای اجرای طرح تحول شرکت چوکا و همچنین بالا بردن کیفیت محصول نهایی یکی دیگر از اقدامات شرکت چوکا بمنظور افزایش تولید در راستای سیاست اشتغال زایی و دانش بنیان است. این کارشناسان ضمن بازدید از خط تولید کاغذ، چگونگی راه اندازی مجدد دستگاه کلندر ماشین کاغذ را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است: مجموعه ای از غلتک های با فشار بالا را دستگاه کلندر می گویند که برای شکل دهی کاغذ مورد استفاده قرار گرفته و در آخرین مرحله از فرایند تولید کاغذ قرار دارد و هدف آن صاف کردن سطح کاغذ بوده که در عین حال باعث یکنواختی در ضخامت آن نیز می شود.

لازم به ذکر است راه اندازی این تجهیز و همچنین اجرای سیستم اتوماسیون واحدهای مختلف کارخانه، راه اندازی توربوژنراتور، تامین لوازم پوششی ماشین کاغذ و قطعات مختلف از قبیل کنترل ولوها و…در راستای اجرای طرح تحول در چوکا می باشد.

گفتنی است شرکت چوکا از شرکت های تابعه هلدینگ سلولزی تاپیکو و شستا است.

آماده سازی مجتمع تفریحی و گردشگری چوکا در شهرک ولیعصر در سال جاری توسعه گردشگری از دیگر اقدامات مهم چوکا در یک ماه گذشته بوده که در راستای جذب توریست صورت میگیرد .

به گزارش روابط عمومی مجتمع چوکا، با تاکید باقر کاظمی مدیرعامل این شرکت و با هدف رونق صنعت گردشگری و جذب توریست جسه‌ای با هدف آماده سازی مجتمع تفریحی و گردشگری چوکا در شهرک ولیعصر در سال جاری برگزار گردید.

این مجتمع عظیم تفریحی در سال ۱۳۵۷ در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار افتتاح گردید که دارای ۳۲ واحد اقامتی، ۱۵ عدد ویلای جنگلی، استخر، رستوران، فضای ورزشی و با ظرفیت های جدید تعریف شده اعم از پارک جنگلی، زیپ لاین و انواع بازیهای جنگلی، بوم گردی، رستوران جنگلی، سالن کنفرانس، پارکینگ، فضای سبز، آلاچیق، اقامتگاه سنتی و…. می باشد که با توجه به نزدیکی دریا ( ۴ کیلومتر) و کوه (۱ کیلومتر ) و آب و هوایی بی نظیر، می تواند به عنوان یکی از مناطق بکر در سطوح ملی و بین المللی رونق اقتصادی پایداری را با هدف توسعه ملی برای منطقه و صنعت گردشگری در ایران به همراه داشته باشد.

لازم بذکر است در این جلسه مقرر گردید آماده سازی مجتمع تفریحی و گردشگری چوکا با استفاده از توان داخلی شرکت چوکا در سال جاری جهت بهره برداری آماده گردد.

گفتنی است: در این مجتمع انواع خدمات گردشگری و تفریحی پیش بینی شده است که راه اندازی آن با هدف رونق اقتصادی منطقه، جذب توریست در سطوح ملی و بین المللی باعث رونق گردشگری در استان گیلان و شهرستان رضوانشهر خواهد شد.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …