یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

به همت مدیریت شهری پره سرصورت گرفت :از اجرای پروژه‌های زیرساختی تا توسعه نوین شهری

اختصاصی پایگاه خبری رایان خبر(گزارش اختصاصی لطفا کپی نشود)شهر یک منبع توسعه به شمار می‌رود و جایگاه مدیریت شهری در روند توسعه شهری و بهبود سکونتگاه های شهری نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.
نحوه مدیریت بر جریان مطلوب زندگی شهری می‌تواند در بهبود سکونتگاهها و پایداری توسعه شهری نقشی مهم ایفا کند زیرا عامل تنظیم کننده برنامه های شهری از کارایی مدیریت شهری نشأت می‌گیردو وظایف مدیریت شهری نوین آماده سازی زیرساخت‌های اساسی برای عملکرد کارآمد شهرها_ آماده سازی خدمات لازم برای توسعه منابع انسانی_ بهبود بهره وری و بهبود استانداردهای زندگی شهری تنظیم فعالیت های اثربخش بر امنیت سلامت و رفاه اجتماعی شهروندان فراهم نمودن خدمات و تسهیلات لازم برای حمایت از فعالیت‌های مولد و کارآمد بخش خصوصی در نواحی شهری _تشویق توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار و حفاظت از محیط کالبدی شهر و محیط زیست می‌باشد.


توسعه شهری زمانی می تواند در مسیری پایدار قرار گیرد که بتواند راهکارهای مشخصی را برای تامین مطلوب به نیازهای خدماتی ساکنان ارائه کند.
شهر زیبای پره سر که از شهرهای توریستی و گردشگری شهرستان رضوانشهر در غرب گیلان است که زمینه و بستر لازم جهت توسعه نوین شهری را داراست و لازمه بروز و ظهور استعدادهای بالقوه آن وجود مدیریت شهری قوی و با برنامه‌های بلندمدت و ایجاد پروژه‌های زیرساختی میباشد.
با مدیریت شهری در این دوره شهر زیبای پره سر و با حضور دکتر شهابی به عنوان شهردار این شهر غیر ممکن ها به ممکن تبدیل شده اند و شاهد تحولات چشمگیری در زمینه های مختلف عمرانی و زیربنایی هستیم .

این مسئله را طی گزارشی مردمی که هفته گذشته از جمعی از شهروندان پره سری داشتیم بخوبی دریافتیم در این گزارش با رضایتمندی حداکثری شهروندان نسبت به عملکرد شهردار مواجه شدیم شهروندان از دکتر شهابی به عنوان شهردار با درایت و محبوب یاد می‌کردند.

مردم از دغدغه‌های شهردار شان به ما گفتند که نسبت به رشد و بالندگی شهرشان دارد و در این راه نیز تلاش بسیار کرده است.
گزارش مردمی شهر پره سر ما را بر آن داشت تا از مسایلی که دکتر شهابی را بعنوان مدیر شهری قوی معرفی کرده و تحسین شهروندان را برانگیخته جویا شویم.

از این رو نگاهی اجمالی کردیم بر عملکرد شهردار پره سر و آنچه که نظرمان را بیش از پیش جلب کرد پیگیری‌هاب مکرر و حضور متعدد وی در ادارات کل استان و سازمان‌ها درسطح کشور جهت پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه محورشهر پره سر بود.

مستحضریدامروز اکثر شهرداری‌ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم میکنند و دنبال حل معضلات اینچنینی خود هستند اما او دنبال اجرایی کردن پروژه‌های زیرساختی و مانا برای این شهر و فقط به دوره مدیریت خود فکر نمی‌کند بلکه چشم انداز توسعه شهر را می‌نگرد و برای هدف های مهم این شهر گام بر می‌دارد.

گامهایی همچون امضای تفاهم‌نامه راهبردی شهر ی میان شهرداری پره سر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با هدف ارائه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در راستای عملی کردن فعالیت های شهری و شهرسازی تدوین شده که مرحله مقدماتی آن نیز آغاز شده است و یا دیدار با مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان در راستای پیگیری واگذاری طرح آبشار ویسادار به شهرداری که یکی از مناظر بکر و پروژه‌های گردشگری شهر پره سر می‌باشد.

همچنین امضای تفاهم نامه شهردار پره سر با مهندس حلاج پور ، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان جهت ایجاد موزه صید و صیادی گیلان همه از نمونه های بارزی از توجه به پروژه های زیر ساختی در این شهر هستند که توسط مدیر شهری آن مجدانه پیگیری شده و میشود
البته ناگفته نماند در کنار این پیگیری‌ها، عملکرد عمرانی بزرگ و وسیع زیادی نیز در این شهر در این دوره سراغ داریم عملکردی همچون طراحی و نصب المان شهدای شهرستان رضوانشهر در شهر پره سر که اخیراً در دهه مبارک فجر توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان به اتفاق فرماندار رضوانشهر افتتاح شد و در نوع خود کم نظیر است ،احداث ساختمان آتش نشانی، اتمام پروژه بزرگ جمع آوری آبهای سطحی در خیابان شهید جلالوند و کوچه های مشابه به آن ،اتمام زیرسازی، آسفالت بطول ۱۲۰۰ متر است و جدول گذاری در خیابان اصلی شهرک شفارود،ساخت دور برگردان وفضای سبز آن، تسریع و پیگیری در اتمام کمربندی شهر، ساخت خیابان شهید کلابی، اتمام خیابان اصلی شفارود،میدان و دو بلوار،اجرلی طرح بزرگ تجاری و فرهنگی و گردشگری بازار و ساخت نمادها و المانهای آبشار، مادر،ماهگیر تابلوی عشق، شهدا، ساخت یادمان شهدای گمنام و طرحهای مطالعاتی بسیاری و از جمله اقدامات عمرانی شاخص مدیریت شهری پره سر در سال‌های اخیر می باشد.


و البته شایان ذکر است که در دوره اخیر، مدیریت شهری پره سر در کنار اقدامات عمرانی از فعالیتهای فرهنگی نیز غافل نمانده و همواره پرداختن به امور فرهنگی را سرلوحه کارش قرار داده است برنامه های فرهنگی همچون برگزاری جشن های متعدد به مناسبت‌های مختلف مثل تجلیل از چهره های ماندگار شهر-تجلیل از معلمین ، جشن یلدا،عصر شعر و تجلیل از پژوهشگران و مبارزه با ویروس کرونا
گفتنی است: در دوره اخیر ۹۰ درصد از کوچه های سطح شهر آسفالت شده اند و بیش از. ۴۰هرار مترمربع از سطح شهر پره سر سنگفرش و موزاییک کاری شده است.

گزارش:زهرا رگان

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …