یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در نشست طرح‌های سرمایه‌گذاری بندرکیاشهراسکله بندر کیاشهر پتانسیل لازم را برای اجرای طرح‌های گردشگری دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان ضمن تقدیر از رویکرد شهردار بندر کیاشهر در حمایت از سرمایه‌گذاری گفت: اسکله بندر کیاشهر پتانسیل لازم را برای اجرای طرح‌های گردشگری دارد.

به گزارش پایگاه خبری رایان خبر به نقل از واحد خبر مدیریت روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر، نشست ستاد سرمایه‌گذاری با محوریت بررسی موضوعات مربوط به طرح‌های سرمایه‌گذاری بندرکیاشهر روز گذشته (24 مهر ماه) به ریاست آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان و با حضور فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس، امام جمعه، شهردار بندر کیاشهر، اعضای شورا و مدیران کل استان برگزار شد.

آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در این نشست با بیان اینکه تصمیمات باید پایه کارشناسی داشته باشند تا بتوان نسبت به اجرای آن‌ها اقدام کرد یادآور شد: جلسه بعدی در باب پیگیری مصوبات این نشست را به همراه مدیران کل دستگاه‌ها در استانداری گیلان برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم از مرحله پیشنهاد یک قدم به سمت اجرا برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های شیلاتی می‌تواند در کنار فعالیت‌های گردشگری تعریف شود ابراز داشت: البته دیدگاه و منظور ما از گردشگری فقط ساخت هتل و مواردی از این قبیل نیست بلکه معتقدیم حوزه گردشگری طیف متنوع و وسیعی از فعالیت‌ها را شامل می‌شود.

فرزام‌صفت انجام اقداماتی مانند تدوین طرح‌ گردشگری دقیق و شفاف برای بهره‌برداری از محوطه پارک 100 هکتاری بندر کیاشهر را نیز ضروری خواند و تصریح کرد: اسکله بندر کیاشهر پتانسیل گردشگری خوبی دارد و باید زمینه این امر به بهترین نحو فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است کیاشهر رشد و توسعه پیدا کند بنابراین اینکه چه کسی باعث این رشد بشود و یا اینکه سرمایه‌گذار بومی، غیربومی و یا حتی خارجی باشد در مرحله دوم اهمیت است هر چند که معتقدیم اگر سرمایه‌گذار بومی که ظرفیت لازم برای کار را داشته باشد می‌تواند در اولویت قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان همچنین اظهار داشت: در صورت ورود سرمایه‌گذار غیربومی به طرح‌های توسعه‌ای و گردشگری بندرکیاشهر باید الزاماتی لحاظ گردد تا در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی در منطقه حتما نیروی کار بومی به کار گرفته شود.

فرزام صفت خطاب به شورای شهر با تاکید بر اینکه شهردار خوب و باتجربه‌ای برای بندر کیاشهر انتخاب شده است اضافه کرد: آقای عاطفی به فکر سرمایه‌گذاری در بندر کیاشهر است که ایده بسیار خوبی برای رشد و توسعه این شهر بندری محسوب می‌شود.

وی لزوم تسریع در تدوین طرح گردشگري محیط‌زیست را هم به عنوان یک پیش‌نیاز برای اجرای طرح‌های گردشگری مورد تاکید قرار داد و افزود: امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مانند شیلات، محیط زیست و منابع طبیعی بتوانیم اقدامات خوبی را در جهت رفع موانع سرمایه‌گذاری در بندر کیاشهر رقم بزنیم.

پایان/

Check Also

نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم تجلیل از خبرنگاران: از اینکه صدای مردم درد کشیده هستید از شما تشکر میکنم

پس از باران/ نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه …