جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳
×
آستانه اشرفیه ششمین انجمن مفاخر سطح استان گیلان
  • مرداد ۸, ۱۴۰۱
  • آستانه اشرفیه ششمین انجمن مفاخر سطح استان گیلان

    انجمن آثار و مفاخر شهرستان آستانه اشرفیه با حضور مسئولین استانی ، شهرستانی و اعضای انجمن ادبی شهرستان درسالن اجتماعات ارشاد آغاز به کار کرد.

    کمیل شریفی ؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد انجمن ها و موسسات را بازوهای اجرایی اداره ارشاد بیان کرد و افزود: دستگاه های دولتی با سیاست گذاری ، ریل گذاری در صدد فراهم کردن مقدمات تشکیل و برپایی برنامه های بزرگداشت ها و نکودداشت ها می باشند.

    وی با اشاره به اهداف تشکیل انجمن آثار و مفاخر که شناسایی و معرفی آثار و مفاخر شهرستان است تصریح کرد: برخی هویت ها باید شناسایی و معرفی شوند و انجمن شناسایی و معرفی مفاخر در شهرستان برای الگو برداری همه بالاخص جوانان برعهده دارد تا از این بزرگداشت ها و نکودداشت ها در تحقیقات وپژوه ها استفاده شود.شریفی تشکیل بانک اطلاعاتی مفاخر را ازدیگر اهداف انجمن برشمرد و گفت : جمعی از فرهیختگان که دور هم جمع می شوند می توانند با کمک های مشورتی ظرفیتی برای دستگاه های دولتی باشند. ریس انجمن مفاخر استان گیلان : مفاخر پروری و مفاخر پژوهی از برنامه های انجمن می باشد.

    ابراهیم صفری : ریس انجمن مفاخر استان گیلان در نشست آغاز به کار انجمن ادبی مفاخر، مفاخر را قابلیت ها و ظرفیت های شهرستان عنوان کرد که فراموشی سپرده شده است و به منظور شناخت جوانان مفاخر پروری و مفاخر پژوهی از برنامه های انجمن می باشد.

    ‌وی با بیان اینکه نکوداشت ها قبل از بزرگداشت های زیبنده تر است ‌ تصریح کرد: معرفی بزرگان نباید به بعد از مرگ او ختم شود، الگوهای رفتاری و عملی مفاخر باید از طریق انجمن معرفی شود تا ضمن معرفی الگو سازی از گنجینه‌های ناب معرفت که فرهنگ گذشته را خوب را شناخته اند صورت گیرد .

    صفری از اثر گذاری پیام و اهداف انجمن گفت و افزود: تسریع در معرفی فرهنگ ناب ، فرهنگ غنی اسلامی به منظور مامایی و پویایی فرهنگ از سوی متولیان فرهنگی شهرستان صورت گیرد، و درقالب انجمن تعریف شده بصورت منتظم برنامه ای را تعریف کنند تا اثر گذار و منتقل کننده پیام و اهداف انجمن باشد، نمونه المان های شهر که می تواند گویای فرهنگ غنی اسلامی و معرفی مفاخر باشد.

    صفری فرهنگ تطبیقی و دانشنامه تطبیقی استان را از دیگر برنامه های انجمن بیان کرد و گفت: شهرستان ها براساس ساختار انجمن ها می توانند گام های بلند تر استانی بردارند .

    وی اظهار کرد: زبان محلی کلید فرهنگ استان است که انجمن های مفاخر با بررسی گویش ها و زبان های محلی شهرستان می توانند ضمن حفظ اصالت آن ، آنها را معرفی کنند .

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.