یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

برای حدود ۱۹ هزار خانوار خمامی ؛طرح غربالگری منزل به منزل کرونا اجرا می‌شود

به گزارش رایان خبر به نقل از خمام نیوزبخشدار خمام از اجرای طرح غربالگری منزل به منزل بیماری کرونا در خمام خبر داد.
رضا مهدوی پیش‌ازظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی این‌طرح در سالن اجتماعات بخشداری، عنوان کرد : طرح غربالگری از سوی ستاد ملی کرونا با مشارکت سپاه، بسیج و شبکه بهداشت و درمان در سطح شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه ۱۸,۹۴۸ خانوار در منطقه خمام به‌صورت محله‌محور درخصوص ابتلا به کرونا غربالگری خواهند شد، تصریح کرد : هریک از پایگاه‌های بسیج به‌شکل تیم‌های ۳ نفره به‌مدت ۱۵ روز در قالب طرح غربالگری سردار شهید سلیمانی به شناسایی بیماران کرونایی و تکمیل فرم مربوطه، با هدف کنترل زمینه بیماری و قطع زنجیره مبادرت می‌ورزند.
مهدوی با اشاره به اینکه این‌طرح پیش‌تر به‌صورت تلفنی موفق به پوشش حدود ۹۹ الی ۱۰۰ درصد از جمعیت خمام شد، اذعان داشت : در این‌مرحله منزل به منزل پایش شده و اگر نتایج تست‌ها مثبت باشد برای اشخاص بیمار تدابیر پزشکی و افراد کم‌بضاعت بسته‌های معیشتی اندیشیده شده و اگر هم تست منفی بود، توصیه‌های پیشگیرانه صورت می‌گیرد.
فرمانده سپاه ناحیه مقداد نیز در این‌جلسه با بیان اینکه سپاه و بسیج با این‌طرح به کمک وزارت بهداشت آمده‌اند، اذعان داشت : تیم‌های اعزامی دارای کاور با نام وزارت بهداشت و کارت شناسایی با امضای مشترک سپاه و شبکه بهداشت هستند.
سرهنگ‌دوم پاسدار نادر حامدی با تاکید بر اینکه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد، یادآور شد : باید از ظرفیت خیرین نیز برای پشتیبانی‌از طرح اهدای ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بهره گرفت.
به گفته‌ی وی، یک لیبل بر روی درب خانوارهای غربالگری‌شده چسبانده شده و درصورتی‌که علائمی از بیماری مشهود باشد قرنطینه ضروری خواهد بود.
حامدی با تاکید بر اینکه قرنطینه خانگی اگر شرایط در منزل فراهم باشد لحاظ شده، در غیراینصورت جابجایی توسط اورژانس و درمان بیمار در کمپ هتل المپیک به‌صورت رایگان انجام می‌پذیرد، خاطرنشان کرد : اگر فرد بیمار سرپرست خانوار و کم‌بضاعت باشد موظف به اهدای بسته معیشتی هستیم.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …