یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

در گفتگو با سرپرست شهرداری املش مطرح شد: توسعه‌ی گردشگری تنها راه توسعه ی پایدار شهرهای گیلان

در گفتگو با سرپرست شهرداری املش مطرح شد:
توسعه‌ی گردشگری تنها راه توسعه ی پایدار شهرهای گیلان

اختصاصی:زهرا رگان/ مهندس ابوذر کارجو از ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ به عنوان دومین سرپرست شهرداری املش از سوی شورای اسلامی شهر املش انتخاب گردید.
با این مهندس جوان که از بدنه شهرداری بوده و سالها در شهرداری املش مشغول خدمت است پیرامون مسایل مختلف این شهر به گفت و شنود پرداختیم و اهم عملکرد شهرداری و شورای اسلامی را در ۵ ماه گذشته ( دوران مدیریت وی) جویا شدیم.

مهمترین اقدام شهرداری املش در ۵ ماه گذشته اتمام پروژه پیاده راه بوده است

سرپرست شهرداری املش با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این بوده تا پروژه های نیمه تمام شهر را به سرانجام برسانیم، گفت: مهمترین اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر املش در پنج ماه گذشته، تکمیل پیاده راه شهر بوده است که شامل عملیاتی همچون ؛ نورپردازی، تاسیسات، وفضای سبز است که در طرح مشخص شده یود.

ادامه تکمیل پروژه کمربندی

وی دومین اقدام شهرداری را در این مدت تکمیل پروژه کمربندی عنوان کرد و عملیات عمرانی صورت گرفته در پروژه کمربندی را شامل؛ دپو ی شن های ریخته شده ، زیر سازی در دو بخش شمالی و جنوبی پروژه ، جدول گذاری در قسمت جنوبی کمربندی ، پیگیری نصب تاسیسات اعم از تاسیسات آب شرب بیان کرد .
وی در این خصوص یادآور شد: مقدار ۵۰۰ متر لوله جهت نصب تاسیسات آب شرب در منطقه کمربندی خریداری شده بودکه نصب گردید و حدود ۷۰۰ متر نیز باقیمانده که باید خریداری شود و طبق توافق فی مابین شهرداری و آب و فاضلاب و رایزنی های بعمل آمده توسط فرمانداری و نماینده محترم انشالله به زودی انجام خواهد گرفت.

روکش آسفالت و شن ریزی کوچه ها و معابر:

سرپرست شهرداری املش شن ریزی معابر و کوچه ها را از دیگر اقدامات دوره سرپرستی خود نام برد و گفت: شن ریزی معابر و کوچه ها که هم اکنون در حال انجام می‌باشد، تامین روشنایی معابر سطح شهر ،شروع به کار روکش آسفالت معابر سطح شهر به مساحت سه هزار متر به مبلغ دو میلیاردو دویست میلیون تومان که حدود ۱۳ هزار مترمربع در حال انجام میباشد، لوله گذاری های معابر سطح شهر، و دیگر کارهای اجرایی و امور جاری همچون صدور پروانه های لازم از دیگر اقدامات مدیریت شهری املش در این مدت بوده است.

علی رغم تعطیلی ۶۰ روزه دفنگاه زباله سراوان پسماند شهر املش بخوبی مدیریت شد

کارجو در ادامه‌ی این گفت‌وگو به مسأله پسماند شهر املش اشاره کرد و گفت: مسأله ی مهمی که در دوره سرپرستی بنده اتفاق افتاد مدیریت پسماند بود که متاسفانه با توجه به تعطیلی جایگاه زباله در سراوان به مدت ۶۰ روز با چالش جدی مواجه شدیم اما خوشبختانه با کمک و همکاری همکاران عزیز ما در شهرداری توانستیم این مسأله را به نحو احسنت مدیریت کنیم و مشکلی در این زمینه در شهر بوجود نیامد.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در آینده نزدیک

وی در ادامه از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در آینده نزدیک در شهر املش خبر داد و بیان داشت :پیمانکار طرح تفکیک زباله از مبدا مشخص شده و انشالله به زودی اجرایی می‌شود.

احشام سرگردان شهر هر ماه ساماندهی می‌شوند

سرپرست شهرداری املش درادامه سخنان خود به ساماندهی سگهای ولگرد اشاره نمود و گفت: متاسفانه پس از هر بار کنترل ورود حیوانات سرگردان در شهر املش از مسیر شهرهای همجوار به شهر املش سرازیر می‌شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر جایگاهی در کشتارگاه سابق شهر جهت نگهداری این سگها و سایر حیوانات سرگردان تعبیه شده است گفت: به علت همجوار بودن شهر املش به راههای ورودی روستاها و شهرهای همجواره همواره معضل حضور احشام سرگردان وجود داردو با رایزنی‌ها بی که با محیط زیست شهرستان داشتیم در نظر داریم برنامه ریزی داریم در آینده نزدیک مکانی جهت نگهداری احشام سرگردان در خارج از شهر مشخص کنیم.

شهرداری و شورای شهر املش تعامل خوبی دارند

‏کارجو در ادامه از تعامل خوب اعضای شورای اسلامی شهر با شهرداری خبر داد و گفت: خوشبختانه شهرداری و شورای اسلامی شهر تعامل خوبی دارند و با کمک همدیگر شهر به آرامش نسبی رسیده و اعتماد سازی صورت گرفته است و این امر سبب شده تا شهروندان نسبت به شهرداری احساس بیگانگی نداشته باشند.
‏ وی با بیان اینکه خواسته ی مردم زیاد نیست بلکه کاملا بجا است ، گفت: آنچه که شهروندان را اذیت می‌کند، فرایند مدیریتی و سلیقه ای عمل کردن مدیران است.
وی خاطرنشان کرد: این نگاه متفاوت مدیریت ها در هر زمانی سبب میشود که شهرداری امکانات خود را بطور یکسان در همه ی جهات استفاده نکند.

میدانی و مردمی بودن شهردار مهمترین عامل موفقیت اوست

‏کارجو حضور زنده و میدانی شهردار را در شهر و میان شهروندان از مهمترین آیتم و عامل موفقیت مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: باید با مردم واقع‌بینانه صحبت کرد و به دوراز هر گونه شعار از دادن وعده‌هایی که امکان تحقق ندارند ، پرهیز کزد.
وی افزود: شهردار باید خود را شهروند آن شهر بداند چون شهرداری به مثابه خانه شهروندان است و مردم باید احساس نزدیکی داشته باشند و در خصوص حل معضلات شهر مشارکت نمایند و راه حل ارائه کنند که اگر مدیر شهری به این نقطه برسد قطعاً در کارش موفق بوده است.
وی یادآور شد: خوشبختانه این فضا هم اکنون در شهرداری املش بوجود آمده است.

‏سرپرست شهرداری املش گفت: در این مدت به نظافت شهری ، زیباسازی شهری ، روشنایی اماکن تفریحی و معابر که از خواسته های به حق شهروندان بوده ترتیب اثر داده شده است.

شهرداری املش در راستای ارتقاء نشاط اجتماعی از گفتمان با ادارات مختلف استقبال میکند

وی با بیان اینکه شهرداری درصدد است تا در راستای اجرای بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و فرهنگ سازی با ادارات مختلف گفتمان داشته باشد گفت: بعنوان نمونه در راستای تحقق این امر در مسیر پیاده را ه فرهنگی شهر که در مرکز شهر واقع شده برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و هنری مثل برپایی نمایشگاه کتاب و… انجام میشود یا از بهزیستی دعوت کردیم که با حضور کارشناسان و روانشناس. پیرامون مسایل مختلف روز خانواده و جامعه در این مکان برنامه های مشاوره‌ای به شهروندان ارائه دهند.
وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را ارتقاء با تعامل و ظرفیت ها برای خوشحال کردن و ایجاد نشاط اجتماعی استفاده کنیم.

املش پتانسیل های گردشگری بالقوه خوبی دارد که فعلیت یافتن آنها نیازمند وجود کارگروه تخصصی در شهرشتان است

‏ مهندس کارجو سپس به مبحث گردشگری اشاره کرد و گفت: امروزه تنها راه نجات شهرهای ما در استان گیلان و ایجاد درآمد و اشتغال پایدار توسعه صنعت گردشگری است و ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری در شهر املش به اندازه کافی موجود است که بالفعل شدن این ظرفیت ها و تبدیل آنها به فرصت های توریستی، نیازمند مدیریت یکپارچه شهر و شهرستان ، هم افزایی و برنامه ریزی های اصولی و پایدار است.
‏وی افزود: شهرداری املش در راستای ایجاد هم افزایی بمنظور اجرای مدیریت یکپارچه در شهرستان در راستای تحقق این هدف با تمام روابط عمومی های ادارات، سازمان ها و نهادهای شهرستان ارتباط برقرار کرده است بطور مثال با ادارات و نهادهای فرهنگی همچون ادارات ارشاد اسلامی، کتابخانه، میراث فرهنگی و… جهت ظرفیت سازی رایزنی‌هایی صورت گرفته است.
‏سرپرست شهرداری املش در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی براینکه آیا شهرداری املش زیرساخت‌های رفاهی را جهت جذب گردشگر فراهم نموده یا در صدد ایجاد آن است، گفت: این شهر از ظرفیت های گردشگری همچون استخر طبیعی زربیجار ، پارک گلستان، پارک کودک ،تالار لوزان ، خانه های تاریخی صوفی، …و یا امکانات تفریحی مثل استخر تفریحی، ورزشی بزرگ و مجهز به امکانات روز برخوردار است و اگر در راستای توسعه گردشگری برنامه‌ ریزی شود یقینا جواب خواهد گرفت.

‏وی بابیان اینکه اینگونه برنامه های مهم و اساسی نیازمند تشکیل کارگروه‌های تخصصی در شهرستان است، اظهار داشت: وجود مدیریت یکپارچه در شهرستان و تعامل و همراهی مدیران دستگاه‌ها میتواند زمینه توسعه گردشگری پایدار را در این شهر فراهم نماید و شهرداری نیز بعنوان یک دستگاه اجرایی می‌تواند در این امر نقش پر رنگی داشته باشد.
‏ مهندس کارجو سپس برنامه‌های گردشگر پذیر محور شهرداری املش را ارائه خدمات زیربنایی مثل توسعه فضای امن شهری ، تامین روشنایی معابر، تامین روشنایی در ورودیهای شهر ، ایجاد مکانهایی برای معرفی اماکن تفریحی، توریستی شهر و شهرستان ، سرویس دهی مناسب و … عنوان کرد.
‏وی نمونه بارز برنامه های گردشگری محور شهرستان را برگزاری جشنواره چای نام برد که در اردیبهشت امسال در تابستان نشین که یکی از مناطق توریستی شهرستان است برگزار شد.
سرپرست شهرداری املش همچنین توسعه گردشگری در استخر چند منظوره زربیجار املش را یکی از اقدامات امیدوار کننده در راستای توسعه گردشگری پایدار این شهر عنوان کرد و گفت: درصددیم برای توسعه‌ی گردشگری در استخر زربیجار با پیمانکار قرار داد ببینیم .
وی خاطرنشان کرد: امروز شرایط لازم جهت ورود سرمایه‌گذاران در شهر املش فراهم است و شهرداری املش از سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال پایدار را دارند استقبال می‌کند.

وی همچنین از بازنگری طرح تفصیلی و طرح جامع شهری املش خبر داد که تا پایان سال جاری به اجرا در می‌آید.

نیازسنجی های لازم برای اجرای بازآفرینی شهری در املش صورت گرفته است

کارجو همچنین درخصوص طرح بازآفرینی شهر املش در بافت فرسوده شهر گفت: در سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ نیاز سنجی های لازم در خصوص اجرای طرح بازآفرینی شهر املش صورت گرفته است که مهمترین آن خاکی بودن معابر شهر می‌باشد..
وی افزود: تملک ها ی اعمال شده به سازمان مربوطه اعلام شده است و طی نشست اخیری که با نماینده محترم مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی داشتیم این موضوع مطرح شد و ایشان قول مساعد دادند که اعتبارات اجرای این طرح را جذب نمایند.

هم افزایی مسوولان و مشارکت مردم سبب شکوفایی چ توسعه شهری میشود

سرپرست شهرداری املش نقش هم افزایی مردم و مسوولیت را زمینه ساز رشد و شکوفایی هرچه بیشتر شهر و شهر ستان املش دانست و گفت: هر چه مدیران به هم نزدیکتر باشند این شهر بیشتر رشد خواهد نمود.
وی بزرگترین معضل در شهرها را فرهنگ سازی در زمینه های مختلف عنوان کرد و گفت: برای داشتن شهری آبادتر و پیشرفته تر نیاز است که در هر زمینه ای ابتدا فرهنگ سازی صورت گیرد.

جهت پیشگیری از بروز تخلفات هرگونه معاملات در شهر املش با تایید شهرداری خواهد گرفت

سرپرست شهرداری املش در پایان این گفت‌وگو یکی از اقدامات در دست اقدام شهرداری را فراخوان به مشاوران املاک مبنی بر اینکه که هرگونه معاملات باید با تأیید شهرداری صورت گیرداعلام کرد و گفت: به منظور پیشگیری از بروز تخلفات احتمالی شهرداری املش به همه مشاورین املاک این شهر اعلام کرده تا هرگونه معاملات را با تایید شهرداری انجام دهند.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …