یکشنبه , شهریور ۱۸ ۱۴۰۳
Breaking News

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: مشکل مسکن خبرنگاران در حال پیگیری است بانک اطلاعاتی خبرنگاران با پایش جدی در حال انجام است/ به دنبال نظام مند کردن و عادلانه سازی آگهی های مطبوعاتی هستیم

اختصاصی/

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست هم اندیشی با بانوان بسیج رسانه در یک نشست دو ساعته به درد دلها و مسایل و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه‌های مختلف مکتوب و مجازی گوش داد و به بیان ارائه راهکار پرداخت و گفت : انشالله بنا داریم چنین نشست هایی را تا حصول نتایج ، هر ماه تکرار کنیم .

وی در پاره ای از سخنان خود در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان روزنامه های سراسری از نظام مند کردن و عادلانه سازی آگهی های مطبوعاتی از سوی ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: تحقق این امر را جهت حمایت از رسانه های فعال پیگیر خواهم شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه، فرهنگ مقوله ای فراسازمانی است و نمی توان برای آن از یک ارگان شرح وظایف خواست ، خاطرنشان کرد: انتظار می رود همه سازمان ها در کنار وظایف ذاتی خود در حوزه فرهنگ و هنر نیز ورود کرده و سرمایه گذاری کنند.

رضا ثقتی سپس از تمامی سازمان هایی که در جغرافیای سرزمین فرهنگ و هنر سرمایه گذاری می کنند قدردانی نمود.وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی ، سبک زندگی اسلامی و در مجموع حوزه های مختلف فرهنگ نیازمند همکاری همه ی دستگاه های اجرایی می باشد.

ثقتی برگزاری جلسات مستمر را برای بررسی و پیگیری رسانه های استان مثبت ارزیابی کرد و افزود: این جلسات بصورت مستمر برگزار و موارد مطرح شده از سوی خبرنگاران احصا و برای بنده ارسال شود تا تدابیر لازم برای رفع مشکلات اندیشیده شود‌.

وی همچنین در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص مسکن خبرنگاران اذعان داشت:مشکل مسکن خبرنگاران در حال پیگیری است و در این راستا جلسه ای نیز با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان و خبرنگاران برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه به سمت حرفه ای شدن در حوزه رسانه هستیم اظهار داشت: از آنجایی که استان گیلان به لحاظ کمیت و کیفیت رسانه و فرهنگ حرفی برای گفتن دارد باید در حوزه اعطای خدمات ، رفاهیات خبرنگاران و … به سمت حرفه ای شدن پیش برویم.

وی در ادامه از بانک اطلاعاتی خبرنگاران خبرداد که با پایش جدی در حال انجام است که برای رسانه های فعال امتیاز لحاظ محسوب می‌شود.ثقتی با تاکید بر مطالبه گری خبرنگاران رسانه ها را اهرم های نظارتی و بازوان قوی برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و یادآور شد که رسانه ها باید بستر را برای انجام کارهای بزرگ فراهم کنند.

در این نشست هم اندیشی هر یک از خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر به بیان مشکلات صنفی خود پرداختند و مقرر گردید این جلسات بصورت ماهانه برگزار و مشکلات مطرح شود تا مورد پیگیری و رصد تا حصول نتایج مفید ادامه داشته باشد.

Check Also

فرماندار شهرستان لنگرود در نشست مجمع مشورتی شهرداران و روسای شورای های اسلامی شهرهای مراکز شهرستان های گیلان:تاثیرگذاری لنگرود در مباحث سیاسی و اقتصادی/ نقش تاثیرگذار مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراها در چله تمدن سازی

به گزارش پس از باران فرماندار شهرستان لنگرود گفت: در چله تمدن سازی قرار داریم …