جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳
×
وحید پورحضرت  شهردار بندر انزلی  شد
  • آبان ۱۱, ۱۴۰۲
  • وحید پورحضرت شهردار بندر انزلی شد

    اختصاصی/مراسم معارفه شهردار جدید بندر انزلی با حضور مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری، نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بندر انزلی و سایر مسؤلین شهرستانی، در عمارت شهرداری بندر انزلی برگزار شد.

    شعبان جعفری، رئیس شورای شهر بندر انزلی، با گرامی داشتن یادو خاطره همه یرشهدا و با بیان اینکه شهر انزلی شهر قهرمان پرور ، شهر دارالمومنین، شهر آیت الله نجفی و دارای مردمانی بسار پاکدست است به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد که درباره انزلی فرمودند « انزلی شهری است که هم زنان و هم مردان آن قهرمان هستند»

    شهر انزلی به اندازه ۱۳ استان کشور قهرمان در حوزه المپیک، پاراالمپیک،شنا فوتبال، قایقرانی دارد

    رئیس شورای اسلامی بندر انزلی، با بیان اینکه انزلی قهرمانان زیادی پرورش داده است، خاطر نشان کرد: شهر انزلی به اندازه ۱۳ استان کشور قهرمان در حوزه المپیک، پاراالمپیک،شنا فوتبال، قایقرانی دارد، این شهر شهر قهرمان پرور است و ظرفیت های بسیار بالایی دارد.

    منطقه آزاد فرصتی بود که می‌توانستیم از آن به درستی از آن بهره مند شویم

    وی در ادامه به منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: با ایجاد منطقه آزاد انزلی فرصت بزرگی برای شهرستان ایجاد شد ولی متاسفانه نتوانستیم بدرستی از آن استفاده کنیم.

    جعفری با اشاره به اینکه مهندس خلیلی شهردار پیشین شهر بندر انزلی از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت و توسعه شهر استفاده کردند ، افزود: در دوران آقای خلیلی کارهای مثبتی انجام شد که جا دارد از همینجا از زحمات وی تشکر کنیم. وی همچنین از زحمات حسین بیگ زاده سرپرست شهرداری که از بدنه شهرداری بودند و سرپرستی شهرداری را بر عهده گرفتند تقدیر کرد.

    رئیس شورای شهر انزلی گفت:بندر انزلی دارای پتانسیل بالایی است و در حوزه ورزش و تالاب و گردشگری حرفهایی برای گفتن دارد.

    باید امید و نشاط را در دل مردم زنده نگه داریم

    جعفری مردمان انزلی را انسانهای نجیب و شریف و با اصالت توصیف کرد و اظهار داشت:خوشبختانه شهری آرام و مدیران بومی خوبی داریم و باید امید و نشاط را در دل مردمان نجیب زنده نگه داریم.وی در ادامه سخنان خود به وضعیت آتش نشانی این شهر اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات عمده حوزه آتش نشانی بندرانزلی نداشتن نردبان آتش‌نشانی است که امیدواریم با تلاش‌های نماینده این معضل حل شود.

    شهردار بندر انزلی:با تمام قدرت و سخت کوشی و با آگاهی بر اهمیت و جایگاه بندر انزلی شبانه روز تلاش خواهم کرد

    مهندس وحید پورحضرت ،شهردار جدید بندر انزلی در آئین معارفه خود ضمن قدردانی از حسن اعتماد شورا ی شهر بندر انزلی گفت: امیدوارم بتوانم در قامت شهردار سربلند و رو سفید برایم.

    پور حضرت با اشاره به اینکه شهر انزلی به لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه شهری، یکی از مهمترین شهرهای هدف گردشگری و مراکز مهم اقتصادی و یکی از قطب های ورزشی کشور است، افزود:با تمام قدرت و سخت کوشی و با آگاهی بر اهمیت و جایگاه بندر انزلی شبانه روز تلاش خواهم کرد تا انزلی را به جایگاه واقعی خود برسانم.

    پور حضرت یکی از اولویت‌های مهم رادر راستای اصلاح و توسعه گردشگری، سیما منظر شهری، بستر سازی برای خدمات شهری، تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری، مدیریت آب های سطحی، بازآفرینی شهری و سایر بافت های فرسوده شهری با بهره گیری از تمام ظرفیت ها ی شهری دانست و افزود:در این راستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهم کرد.

    وی با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد غیر دولتی است و بر اساس قوانین و مقررات، مسؤلیت هایی برای تامین نیاز شهروندان ، با استفاده از منابع عمومی جایگاه بی بدیلی را عهده دار است، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری در کنار عزیزان شورای شهر به دنبال سیاست های اصولی دقیق مبتنی بر قانون خواهیم بود و قطعا با بهره گیری از مزایای اقتصادی و رقابتی منطقه، طرح تفصیلی، طرحهای موضوعی و طرحهای علمی و با بهره گیری از نظرات کارشناسان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با بهره گیری از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان، بویژه مجموعه همکاران در حوزه نظام ‌مهندسی و مهندسین شهر با رویکرد انسان محور و با اولویت و ترویج آرامش مردم و تمام ظرفیت های شهری جهت بهبود شهری بصورت شبانه روزی تلاش خواهیم کرد.

    شهردار بندر انزلی موضوع شفاف سازی در حوزه مدیریت شهرداری بعنوان راهبرد اصلی در مدیریت دانست و افزود:به منظور بهره گیری از نیروی انسانی کار آمد و سالم در همه سطوح به جهت دستیابی خدمات بهینه برای شهروندان نیازمند پشتیبانی و منابع انسانی تحصیل کرده و آموزش دیده هستیم که با تعامل در سطح استان و شهرستان و تعامل سازنده با ارکان مدیریت دولتی و استانداری این مسأله را دنبال خواهیم کرد و قطعا اهتمام و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد و با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی که اشاره شد، چه در ظرفیت ملی و سطح استانی، شاهد رشد و شاخصه های انزلی خواهیم بود.

    پورحضرت در پایان از تلاش‌های مهدی خلیلی ،شهردار سابق و از زحمات حسین بیگ زاده سرپرست شهرداری قدردانی کرد و گفت: ایشان در طول تصدی خود بعنوان سرپرست اقدامات قابل ارزنده ای به یادگار گذاشتند.

    اولویت شهردار ؛ مقابله با افراد سودجو و شفاف سازی برای شهروندان باشد

    احمد دنیامالی ،نماینده مردم انزلی نیز با بیان اینکه اولویت شهردار انزلی باید مقابله با افراد سودجو و شفاف سازی برای شهروندان باشد به مشکلات فراوانی که در شهر وجود دارد اشاره کرد و گفت: افرادی هستند که با قاطعیت و با انواع روش ها عوارض و مالیات پرداخت نمی کنند و این مسأله به بدنه شهرداری ضربه می زند.

    دنیامالی با تاکید بر اینکه در بهره برداری از هرگونه بنا و ساختمان باید پایان کار صادر شود، تصریح کرد: نباید قبل از اخذ پایان کار اجازه بهره برداری از واحدهای تجاری و مسکونی داده شود.

    نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر ساحلی انزلی یک شهر توریستی است، اظهار داشت: باید شان گردشگران در حوزه های مختلف و فضای منظر شهری ، حفظ شود.

    دنیامالی با تاکید بر اینکه زیبنده شهر انزلی نیست که هنگام بارندگی شاهد آب گرفتگی در سطح شهر باشیم ،خاطر نشان کرد: باید با اقدامات اصولی، جوابگوی مردم باشیم.

    مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری:

    مدیران با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها ی موجود در راستای رضایت مندی شهروندان تلاش نمایندمحمود قاسمی, مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان نیز با بیان اینکه از ۵۶ شهر استان گیلان داریم تعداد سه شهر بیش از ۱۰۰هزار نفر جمعیت دارد گفت: بندر انزلی یکی از این شاخصه هاست.

    قاسمی با تاکید بر رعایت کامل موازین شرعی و مقررات قانونی در جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: باید گسترش مشارکت مردم را در امور توسعه و عمران شهری لحاظ کنیم.

    مدیریت پسماند از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری:

    وی با اشاره به اینکه تعامل، انسجام و وحدت شورا و شهردار یکی از موارد مهمی است که باید در امور شهری مورد توجه باشد به مدیریت تفکیک زباله از مبدا اشاره نمود و گفت: امروزه زباله در کل کشور مخصوصا گیلان یک معضل بزرگی است که خوشبختانه با ورود استاندار گیلان و با دستور مستقیم ریاست محترم جمهوری، زباله سراوان ساماندهی شده و برای این منظور ۹۲ زباله سوز نصب شده است.

    مدیر کل امور شهری و شوراهای اسلامی با اشاره به سوابق درخشان و قدمت بالای انزلی و پیشرو بودن این شهر در امور فر هنگی و اجتماعی خاطر نشان کرد: مدیران با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل ها باید در راستای رضایت مندی شهروندان تلاش کنند.

    با تاکید بر اینکه اگر مدیری اقتدار نداشته باشد، نمی تواند موفق شود، افزود:احترام به ارباب رجوع در هر مدیریت و پستی جزو ضروریات نهاد مدیریتی است و باید در این راه تلاش جدی شود

    حضور شهردار جدید در انزلی نوید بخش روزهای خوب در حوزه مدیریت شهری

    پور خوش سعادت با بیان اینکه شورای ششم در مدیریت خود خوش درخشیدند، یادآور شد:در مدت زمان تصدی سرپرست شهرداری اتفاقات خوبی در سطح شهر شاهد بودیم.وی با اشاره به سوابق درخشان پورحضرت گفت: با توجه به سوابق وی در شهرستان انزلی و خارج از شهرستان، ایشان یکی از گزینه های مطرح شورا بودند و اجحاف کامل بر انزلی دارند، که این نوید بخش در حوزه شهرداری است.

    وی از پورحضرت خواست در حوزه مدیریت شهری شفاف سازی و شیشه ای شدن شهرداری را سر لوحه کار خود قرار دهد.سرپرست شهرداری بندر انزلی:با تمام توان از مهندس پور حضرت در بدنه شهرداری حمایت خواهم کرد

    حسین بیگ زاده، سرپرست شهرداری بندر انزلی نیز با اشاره به اینکه مهندس پور حضرت یکی از نیروهای پر توان و آشنا به شهر انزلی هستند که سکان شهرداری انزلی را بدست خواهد گرفت، گفت: با تمام قدرت از وی در انجام امور شهری حمایت خواهم کرد.

    سرپرست شهرداری انزلی که مدت ۴ ماه تصدی امور شهرداری را برعهده داشت، افزود: اگر حمایت های دکتر دنیا مالی نبود قطعا در زمینه جذب اعتبارات نمی‌توانستیم موفق عمل کنیم.

    حسین بیگ زاده افزود: ۱۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار برای شهرداری جذب شد و توانستیم اعتبارات خوبی از جمله احداث سکوی انتقال زباله، احداث ساختمان سینمای جوان، مقاوم سازی شهید بهشتی،خرید مبلمان پل قدیمی غازیان، جمع آوری شیرابه های کارخانه کمپوست، خریدلوله برای هدایت آب های سطحی و اجرای آن در برخی نقاط، خرید سنگ لاشه جهت دیواره سازی و غیره جذب کنیم.

    وی دربحث آسفالت نیز با اشاره به اینکه خلیلی شهردار سابق انزلی نیز تلاش‌های قابل ارزنده ای انجام دادند ، یادآور شد: مجموعا ۲۶ پروژه طی مدت سرپرستی شروع کردیم و قراردادها انجام شده است.

    سرپرست شهرداری بندر انزلی در ادامه به دیگر اقدامات اشاره کرد و گفت: روشنایی خیابان انتظام، خرید ۴۸۰۰ تن پودر برای اسفالت، بهسازی خیابان ابوذر غفاری ، لوله گذاری و رنگ آمیزی معابر از دیگر اقدامات شهرداری بوده است .

    وی از تلاش‌های شبانه روزی شعبان جعفری ، رئیس شورای شهر که شبانه روزی حضور فیزیکی و میدانی داشتند تقدیر کرد و افزود: مجموعه شهرداری و اعضای شورا با تعامل و یکرنگی با تیم شهرداری برای بهتر انجام شدن پروره ها اهتمام ویژه ای داشتند.

    گزارش:زهرا رگان

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.