جمعه / ۲۷ مهر / ۱۴۰۳
×
حبیب اله عوض خواه،رئیس آموزش و پرورش اطاقور مطرح کرد: بیش از ۸۵درصد دانش آموزان عضو شبکه اجتماعی شاد هستند
  • اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۰
  • در تولید محتوا آموزشی و درس نامه جزء ۳ اداره برتر استان گیلان هستیم

    اختصاصی پایگاه خبری رایان خبرحبیب اله عوض خواه یکی از مدیران بومی دلسوز بخش اطاقور است که در راستای اعتلای سطح آموزشی دانش آموزان بخش از هیچ کوششی فروگذار نکرده و خود را وقف خدمت به آینده سازان این مرز و بوم کرده است.
    بمناسبت هفته معلم گفتگویی اختصاصی با وی انجام داده ایم که در زیر می‌خوانید:

    سوال:لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از چه سالی سمت مدیریت آموزش و پرورش اطاقور را بر عهده دارید؟

    پاسخ : حبیب اله عوض خواه هستم دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی و کارشناسی ارشد فقه ومبانی حقوق اسلامی. ازخردادما ه ۱۳۹۸ به سمت رئیس اداره آموزش وپرورش اطاقور منسوب شده ام و افتخار خدمتگذاری وخادمی مردم عزیز بخش اطاقور و جامعه بزرگ فرهنگیان ودانش آموزان گرامی را بدست آورده ام.

    سوال: در بخش اطاقور چه تعداد دانش آموز، چه تعداد معلم و دبیر و آموزشیار مشغولند و چند مدرسه دارید؟
    پاسخ :تعداد دانش آموزان منطقه با پیش دبستانی ۱۶۰۰نفر میباشد،تعداد همکاران شاغل در منطقه ۲۴۴نفر ۳۱ آموزشیار نهضت سواد آموزی داریم و در حال حاضر نیز ۵۷ واحد آموزشی و پرورشی تحت عنوان مدرسه در حال فعالیت هستند.
    از آمار مدارس نامبرده شده ۱مدرسه شبانه روزی دخترانه متوسطه اول و ۱مدرسه ابتدایی استثنائی در منطقه فعالیت میکنند.

    سوال: عمده ترین اقداماتی که برای پیشبرد اهداف آموزشی و رفاهی بخش اطاقور انجام داده اید چیست؟
    پاسخ : برای پیشبرد اهداف آموزشی اولا تمام سعی و تلاشمان داشتن مدرسه و فضای فیزیکی بانشاط و مطلوب برای دانش آموزان و همکاران فرهنگی است که هرساله در پروژه مهر در فصل تابستان پیگیری و انجام میشود.

    ساماندهی به موقع نیروی انسانی وثبت نام دانش آموزان و ثبت نام کتب درسی و دریافت و توزیع به موقع کتابهایی درسی دانش آموزان میتواند در بهبود روند آموزشی موثر باشد.
    جلسات متعدد با مدیران مدارس وسرگروههای آموزشی و دبیران آموزگاران را با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دنبال میکنیم.
    برگزاری جلسات مشاوره ای با اولیای دانش آموز ودانش آموزان ودقت نظر به فرآیند هدایت تحصیلی و اجرای برنامه های طرح کنکور ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم و تشویق دانش آموزان برتر علمی و نظارت بر عملکرد مدیران و دبیران وآموزگاران را بصورت جدی پیگیری میکنیم.
    در بهبود روند آموزشی تقویت و نظارت بر عملکرد شورای مدرسه، شورای دبیران وانجمن اولیا و مربیان مورد تاکید قرار می‌گیرد.

    برگزاری کلاسهای تبادل و تجربه و استفاده از وسایل کمک آموزشی بسیار مورد نظر است. دعوت از اساتید مجرب جهت آموزش شیوه های نوین تدریس نیز انجام میگیرد.

    امکانات رفاهی که برای فرهنگیان و دانش آموزان عزیز منطقه در نظر گرفته شده شامل بیمه حوادث و مسئولیت دانش آموزان و فرهنگیان، بیمه درمان و تکمیلی، بیمه مسکن و خودرو، تسهیلات مرابحه ومسکن،خرید کالا از بانک های مختلف، لیزینگ لوازم خانگی، قرارداد خرید کالا با مادیران، قرارداد خرید عینک، قرارداد خرید کت و شلوار، بیمه حوادث منازل مسکونی فرهنگیان، بیمه سرمایه‌گذاری عمر برای کارکنان، بیمه عمر، بیمه مکمل عمر، بیمه مکمل خانواده کارکنان، وام صندوق پس انداز و ضروری فرهنگیان. مجهز کردن مدارس به سیستم گرمایشی مطلوب نیز از امکانات رفاهی منطقه است که بخوبی انجام شده است.

    سوال: بخش اطاقور با توجه به اینکه از مناطق محروم بشمار می رود آموزش و پرورش با چه مشکلاتی مواجه است؟

    پاسخ : آموزش و پرورش اطاقور همانگونه که مستحضرید جزء مناطق محروم است اما باید عرض کنم که از نیروهای انسانی خوب و باتجربه و اماکن آموزشی بسیار مطلوب و همکاران همراه و همدل برخوردار است که توانسته رضایتمندی حداکثری مسئولین محترم و مردم و اولیای دانش آموزان را جلب کند. اما باید خاطر نشان کنم که از مشکلات آموزش و پرورش اطاقور کمبود منابع درآمدی مثل داشتن خانه معلم، سالن ورزشی استاندارد و مغازه میباشد که امیدوارم در این خصوص نماینده محترم شهرستان جناب آقای دکتر محمد نژاد وفرماندار ارجمند و مدیر کل محترم جناب آقای دکتر رحمتی وجناب آقای مهندس دقیق ،مدیر کل محبوب نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان به منطقه عنایت فرمایند.
    هرچند که از همه تلاش ها و مساعدت های مسئولان محترم جهت پیگیری و کمک های مادی و معنوی به این اداره سپاسگزاری می‌کنم.
    البته ضعف و مشکل اینترنت منطقه نیز جزء مشکلات منطقه اطاقور است.

    سوال: در شرایط سخت همه گیری ویروس کرونا آموزش ها به صورت آنلاین انجام می گیرد شرایط آموزشی را در اطاقور چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا در این زمینه مشکلی دارید؟ آیا همه دانش آموزان این منطقه به برنامه آموزشی «شاد» دسترسی دارند؟ برای رفع این مشکلات از سوی آموزش و پرورش چه تدابیری اندیشیده شده است!؟
    پاسخ : اعتقاد راسخ دارم که بهترین شیوه آموزش شیوه حضوری است اما بیماری منحوس کرونا در تحقق این مهم مشکلاتی برای آموزش و پرورش مواجه کرد.
    باید با اطمینان کامل عرض کنم که بنده و کلیه همکاران محترم فرهنگی بخش اطاقور با جدیت و تلاش فراوان فداکارانه فرآیند آموزشی و پرورشی مدارس ودانش آموزان عزیز را دنبال کردیم.
    ارزیابی بنده به عنوان خادم مردم در آموزش وپرورش اطاقور به لحاظ آموزشی بسیار مطلوب و راضی کننده است همانطوری که مستحضرید مدارس استان گیلان تا پایان آبان ماه به شیوه حضوری بود با پیگیریها و جلسات متعدد با مدیران با اولیای محترم و مسئولین محترم شهرستان لنگرود وبخش اطاقور با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از ۹۵درصد دانش آموزان به صورت حضوری به مدارس آمدن که جزء ۲ اداره برتر استان بودیم.

    بعد از همه گیری وشیوع مجدد کرونا به شیوه غیر حضوری و از طریق سامانه مجازی شاد و سایر امکانات مثل درس نامه و مدرسه تلویزیونی اقدام نمودیم حتی اقدام به برگزاری کلاسهای درس در فضای آزاد و طبیعت را دنبال نمودیم.
    کلاس های پایه اول و دوم ابتدایی و نهم ودوازدهم و کلاس های عملی وکارگاهی را به صورت شیفت بندی و حضوری دنبال کردیم که بسیار راضی کننده دنبال شد.
    بیش از ۸۵درصد دانش آموزان عضو شبکه اجتماعی شاد هستند اما در برخی از مناطق با مشکل عدم پوشش اینترنت مواجه هستیم که انشاالله با یاری خدا و پیگیری مسوولین محترم شهرستان لنگرود و استان مرتفع شود.

    در تولید محتوا آموزشی و درس نامه جزء ۳اداره برتر استان گیلان هستیم. در استفاده از سامانه مجازی شاد نیز جزء ۱۰ اداره برتر استان هستیم.
    متاسفانه همه دانش آموزان عزیز منطقه دسترسی به سامانه مجازی شاد ندارند که مهمترین دلایل عدم دسترسی ضعیف بودن و عدم پوشش اینترنت، نداشتن گوشی هوشمند، مشکلات مالی تعدادی از اولیاء دانش آموزان، را میتوان نام برد اما آموزش و پرورش اطاقور اقدامات خوبی انجام داده که شامل تهیه ۳۰گوشی وتبلت توسط آموزش و پرورش ومسوولین محترم، کمیته امداد امام خمینی و خیرین عزیز، صندوق خیره سالکان حیدر اطاقور و لات لیل تهیه شده است.
    ۳۰عدد گوشی همراه و تبلت نیز از محل اعتبارات وزارت آموزش وپرورش واداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در اختیار این اداره قرار گرفته که به دانش آموزان واجد شرایط اهداء شده است و ۸تبلت نیز به دانش آموزان مدرسه استثنائی منطقه اطاقور تعلق گرفته است.
    تهیه درس نامه و بسته های آموزشی و رفتن به منازل دانش آموزان و پیگیری مدرسه تلویزیونی نیز از دیگر اقدامات بوده است.
    سعی کردیم که عدالت آموزشی و پرورشی را در وضعیت کرونائی در منطقه اطاقور بخوبی دنبال کنیم.

    سوال: وضعیت امتحانات ترم دوم سال تحصیلی به چه صورت است یا حضوری برگزار می‌شود یا غیر حضوری؟

    پاسخ : با یاری خداوند انشاالله با جدیت امتحانات نهایی وترم دوم را برگزار میکنیم.
    ستاد اجرایی امتحانات در اداره آموزش وپرورش اطاقور تشکیل شده است.

    امتحانات در پایه های نهم ودوازدهم و دروس عملی وکارگاهی کارودانش به صورت حضوری برگزار می شود و حوزه های امتحانی و عوامل اجرایی انتخاب شده اند و انشاالله با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فرآیند امتحانات حضوری به خوبی انجام می شود.
    در سایر پایه های تحصیلی امتحانات به شیوه غیر حضوری و از طریق سامانه مجازی شاد و سایر امکانات دنبال میشود.

    سوال: حرف آخر:
    پاسخ: از حمایت و دلسوزی جناب آقای دکتر محمد نژاد، نماینده محترم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی و جناب آقای مهندس حیدری، فرماندار محترم شهرستان لنگرود و جناب آقای مهندس شریفی، بخشدار محترم اطاقور و سایر مسوولین بزرگوار وهمچنین از همه مساعدتهای مجدانه مدیر کل محترم آموزش وپرورش استان گیلان ،جناب آقای دکتر رحمتی و مدیر کل محترم نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان جناب آقای مهندس دقیق صمیمانه تشکر و قدر دانی نمایم.
    در حال حاضر ۲پروژه مدرسه نوساز در منطقه اطاقور داریم. یک مدرسه مرحومان شفیع زاده ها که خیر ساز است و تکمیل و آماده افتتاح است ۲ مدرسه ۹ کلاسه شهید شریفی اطاقور که در حال ساخت میباشد و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
    از مجمع خیرین مدرسه ساز استان گیلان و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان به جهت همکاری و عنایت به این منطقه بسیار سپاسگزاریم.

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.