پنجشنبه , شهریور ۲۹ ۱۴۰۳
Breaking News

تاکید فرماندار لاهیجان بر رفع موانع تکمیل مجتمع فرهنگی

جلسه بررسی وضعیت تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی لاهیجان به ریاست روح الله بخشی نژاد فرماندار شهرستان لاهیجان و با حضور امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با حضور اعضای ذیربط در دفتر کار فرماندار لاهیجان برگزار شد.
در این جلسه فرماندار لاهیجان در ابتدا ضمن خیر مقدم و تبریک حلول ماه ربیع الاول به اعضا، ابراز امیدواری کرد که با تعامل و هم افزایی همه مسئولین امر ، پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی لاهیجان هرچه زودتر به بهره برداری برسد. وی اظهار داشت: تاکنون هزینه های زیادی برای تکمیل این پروژه صورت گرفته است و اکنون باید بررسی کنیم تا تدابیر لازم جهت تکمیل آن را اتخاذ نماییم تا شهروندان فرهیخته و فرهنگ دوست لاهیجان از مواهب آن بهره مند گردند.

وی با اشاره به مباحث اوقافی و حقوقی این پروژه تصریح کرد: موانع حقوقی ، قانونی و اعتباری تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی لاهیجان رفع می گردد و در این راه باید از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

فرماندار لاهیجان با اشاره به قدمت بیش از ۲۰۰ ساله موقوفه مذکور ، تصریح کرد: اعتبارات لازم برای تکمیل نهایی مجتمع فرهنگی لاهیجان بسیار بیشتر از بودجه های دولتی شهرستانی و حتی استانی است و باید تدبیر کنیم فاز اول آن که تقریباً آماده است ، با رفع نواقص موجود به بهره برداری برسد.

آقای بخشی نژاد در ادامه پیشنهاد نمود که بخشی از فضای جنبی ملک موصوف به فضای تجاری تبدیل تا با اجاره و یا فروش آن بتوان اعتبار لازم جهت تکمیل نهایی پروژه را فراهم نمود. فرماندار لاهیجان در پایان تاکید نمود: لاهیجان از لحاظ فرهنگی و هنری بسیار غنی است و تاسیس مجتمع فرهنگی و خانه فرهنگ از مطالبات قدیمی و به حق مردم این دیار است.
در ادامه طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به بیان گزارشی از روند تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی لاهیجان پرداخته و تصریح کرد: فاز اول این پروژه در آستانه بهره برداری می باشد و امیدواریم با رفع موانع موجود هرچه سریعتر این اقدام صورت گیرد

Check Also

با معرفی برگزیدگان؛پرونده سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بسته شد

سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان …